Jotun Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 I bryllupsalbumet vårt har fotografen tatt bilder og lagt i bakgrunnen. Han har laget de så "diffuse" at man egentlig bare legger merke til de om man ser nøye etter. F.eks et ansikt som er veldig "hvitt" og diffust. Sliter litt med å forklare det, men tror dere skjønner hva eg mener. Det dominerer ikke. Hvordan gjør eg dette? Vil ha bakgrunner på noen av sidene i fotoboka, men noen av de ønsker eg bare som et tillegg, altså at de ikke skal dominere siden i det hele tatt. Bruker Lightroom til bildebehandlingen, og har tilgang til Photoshop. Vil tro det primært kan gjøres ganske lett i LR? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Isj da... Ingen som forstår hva eg mener? Er helt 100% sikker på at det er ganske lett når man kan det.... Lenke til kommentar
Heaven Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Isj da... Ingen som forstår hva eg mener? Er helt 100% sikker på at det er ganske lett når man kan det.... Hmm - om jeg har forstått deg rett må vel dette være enkelt å få til ved å "leke" seg litt med kontrast og lysstyrke. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Gaussian blur og litt kontrast og kurver? Lenke til kommentar
Ghazaa Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 (endret) Isj da... Ingen som forstår hva eg mener? Er helt 100% sikker på at det er ganske lett når man kan det.... Lag et hvitt lag i bunn, og legg bildet du vil ha til bakgrunn over det. Dra deretter ned opacity på det øverste laget til ønsket effekt. Det er selvsagt en fordel om bildet hovedsaklig består av lyse toner. Diffuse glow er et fint utgangspunkt for å få lyse og myke toner. Endret 16. september 2010 av Ghazaa Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Nå begynner vi å snakke forstår eg. Vi snakker selvsagt Photoshop her på de to siste? Lenke til kommentar
Ghazaa Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Nå begynner vi å snakke forstår eg. Vi snakker selvsagt Photoshop her på de to siste? Jepp! Er ukjent med Elements, men mener du skal ha mulighet til å gjøre det samme der. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Opacity funket gull. Litt finmekking på bildet i Lightroom først, så legge det som lag oppå hvitt. Takker for hjelpen folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå