Gå til innhold

Billig NAS hjemme - Dockstar, Blackarmor eller noen bedre?

kristjam

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å sette opp en enkel, trådløs delt harddisk hjemme, og er ute etter å gjøre det så billig som mulig. Det er i hovedsak snakk om å ha fellesmapper for bilder, musikk etc. som deles av 3 bærbare Vista / Windows 7-PCer (m/iTunes & Picasa). Printerstøtte og tilgang utenfra er bonus, men ikke noe must.

Har allerede gjort et forsøk med Patriot Gear sin boks, men ga opp etter et par dager. Løsningen er for billig til å være sann, og til tross for hardware-oppdateringer og diverse forumsøk klarte vi ikke å få opprettet separate brukertilganger til boksen. Dessuten falt den ut flere ganger, og måtte rebootes i ett sett.

Andre alternativer jeg kikker på nå er Seagates FreeAgent Dockstar og Black Armor NAS 110 1 TB, som begge gir meg 1TB lagring for litt over tusenlappen.

Er det noen som har erfaring med disse - eller har bedre alternativer i samme prisklasse?

Freeagent-varianten har en del artige funksjoner (Iphone-støtte etc), men såvidt jeg skjønner må du fortsatt ha abonnement for å få alle funksjoner - og Pogoplug-løsningen har fått mye kritikk. Jeg er opptatt av en enkel løsning, gjerne strømgjerrig.

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...