xpenziuz Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Hei. sitter her på lan å kjører linux-iptables firewall.. problemet mitt er at firewall-scriptet ikkje funker helt som det skal.. så jeg lurte på om noen hadde et Firewall script som bruker iptables og er kompatibelt til å lukke alle porter utenom 80,22,53 osv.. ? Noen som har så kan dere maile meg det på [email protected] eller skrive det her.. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Er jo mange måter å gjøre det på men noen slikt burde vel funke: iptables -A INPUT -i eth0 -p tcp --destination-port 22 -j ACCEPT iptables -A INPUT -i eth0 -p tcp --destination-port 53 -j ACCEPT iptables -A INPUT -i eth0 -p tcp --destination-port 80 -j ACCEPT iptables -A INPUT -i eth0 -m state -p tcp --state NEW,INVALID -j DROP iptables -A INPUT -i eth0 -m state -p udp --state NEW,INVALID -j DROP Eller du kan bruke multiport-modulen og dermed erstatte de 3 første linjene med én linje: iptables -A INPUT -i eth0 -m multiport -p tcp --destination-ports 22,53,80 -j ACCEPT iptables -A INPUT -i eth0 -m state -p tcp --state NEW,INVALID -j DROP iptables -A INPUT -i eth0 -m state -p udp --state NEW,INVALID -j DROP Nå blir all annen innkommende trafikk droppet. Alternativt kan du bruke REJECT istedenfor DROP, forskjellen er at det da blir sendt en tilbakemelding om at tjenesten ikke er tilgjengelig. PS. Husk å flushe iptables først med 'iptables -F INPUT' eller bare 'iptables -F' for å slette alt som ligger inne på forhånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå