Stor Oddnoga Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Sant, evt. bruke Gmail programmet for mail og Opera Mini når du er ute, men hele opplevelsen blir litt begrenset. Ville rådet deg til å få deg et BB-abo når du først er "i gang". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8rOh9Y6a Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Ja, jeg så på Trigcom Talk-abonnementet i går, da kostet det inkludert Curve 9300, 3299,- mens i dag så har prisen gått opp hele 1000,- !!! er det fordi det er Søndag eller hva skjer? http://nettbutikkprivat.trigcom.no/PartDetail.aspx?q=p:10503031 Endret 19. september 2010 av Slettet-8rOh9Y6a Lenke til kommentar
koda19 Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Sant, evt. bruke Gmail programmet for mail og Opera Mini når du er ute, men hele opplevelsen blir litt begrenset. Ville rådet deg til å få deg et BB-abo når du først er "i gang". Push-email har jeg ingenting bruk for,så det gjør ikke noe om jeg ikke får:) Lenke til kommentar
idakaroline Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Noen som vil fortelle litt om åssen en Blackberry er og åssen den fungerer? Er den lik som en f.eks vanlig smartphone fra Nokia? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8rOh9Y6a Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Noen som vet vilken lader BlackBerry bruker? Eller følger det med i pakken? Lenke til kommentar
Phear Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) De bruker mini-usb eller micro-usb alt etter hvor ny den er. Det følger med i pakken. En 8310 bruker mini-usb. Kan ikke helt skjønne hva trådstarter skal med et så gammelt og tregt håndsett. En ny Bold 9700 eller 9800 Torch ville vært å foretrekke. Eller den noe billigere Curve 9300 med 3G. Evt. arvtakeren til 8310, Curve 8900. Den har ikke 3G men 8 band for edge.. Snart kommer 9780 med OS6 og 5mpix kamera, og da vil nok prisen på 9700 synke en del. En BlackBerry er ingen fancy android/iphone/winphone osv. En BlackBerry er først og fremst en strålende telefon for sikker e-post. Og BlackBerry Messenger er jo et viktig salgsargument den også (så sant man har andre venner med BBM). Uten tjenester som BES/BIS så er det fint lite man kan bruke den til enn å ringe, sende sms eller ta bilder. MMS kan man bare glemme da det går som datatrafikk og da trenger man BES/BIS. For de som måtte lure: RIM som står bak BlackBerry har en hel del servere rundt om i verden. De sjekker kontinuerlig e-postkontoen din for deg og sender så deg e-posten du evt. har fått tilsendt. På den måten slipper du at telefonen skal koble seg opp mot e-postkontoen hver gang du vil sjekke om du har mottatt noe. Endret 22. september 2010 av Phear Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8rOh9Y6a Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 De bruker mini-usb eller micro-usb alt etter hvor ny den er. Det følger med i pakken. En 8310 bruker mini-usb. Kan ikke helt skjønne hva trådstarter skal med et så gammelt og tregt håndsett. En ny Bold 9700 eller 9800 Torch ville vært å foretrekke. Eller den noe billigere Curve 9300 med 3G. Evt. arvtakeren til 8310, Curve 8900. Den har ikke 3G men 8 band for edge.. Snart kommer 9780 med OS6 og 5mpix kamera, og da vil nok prisen på 9700 synke en del. En BlacBerry er ingen fancy android/iphone/winphone osv. En BlackBerry er først og fremst en strålende telefon for sikker e-post. Og BlackBerry Messenger er jo et viktig salgsargument den også (så sant man har andre venner med BBM). Uten tjenester som BES/BIS så er det fint lite man kan bruke den til enn å ringe, sende sms eller ta bilder. MMS kan man bare glemme da det går som datatrafikk og da trenger man BES/BIS. For de som måtte lure: RIM som står bak BlackBerry har en hel del servere rundt om i verden. De sjekker kontinuerlig e-postkontoen din for deg og sender så deg e-posten du evt. har fått tilsendt. På den måten slipper du at telefonen skal koble seg opp mot e-postkontoen hver gang du vil sjekke om du har mottatt noe. Jeg venter på en Curve 9300 som er på vei Så hadde vert greit å hatt en lader om det ikke er i pakken Men da slipper jeg å tenke på det Lenke til kommentar
idakaroline Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Jeg fikk tak i en rosa (!) Blackberry 8310 i går Herlig! Håper den kommer i posten snart, gleder meg til å ta den i bruk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8rOh9Y6a Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Jeg fikk tak i en rosa (!) Blackberry 8310 i går Herlig! Håper den kommer i posten snart, gleder meg til å ta den i bruk Så kult Gratulerer Lenke til kommentar
idakaroline Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Takk, takk Håper den kommer i morgen eller på fredag! Gleder meg skikkelig Blir spennende og prøve en sånn mobil! Har kun hatt touch di siste årene Lenke til kommentar
koda19 Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Takk, takk Håper den kommer i morgen eller på fredag! Gleder meg skikkelig Blir spennende og prøve en sånn mobil! Har kun hatt touch di siste årene Så gøy! Hvor kjøpte du den fra? Og skal du bruke den med Trigcom eller? Lenke til kommentar
idakaroline Skrevet 23. september 2010 Forfatter Del Skrevet 23. september 2010 Siden jeg nå bor i England, kjøpte jeg den over en side som heter Amazon.co.uk! Kostet 99 pund, litt i underkant av 1000 norske kroner. Siden denne telefonen ikke var låst til en spesiell operatør, kunne jeg selv velge hvem jeg ville bruke. Så i går fikset jeg meg Pay as you go SIM-kort hos Orange. For min del blir det mye billigere å bruke, enn å kjøre på med et abonement som blir mye dyrere. Skal uansett kun bruke telefonen til å ringe/sende meldinger med de jeg bor hos og vennene mine her. Hos Orange har de flere typer Pay as you go muligheter, og jeg endte opp med et abonement som jeg betaler 10 pund i måneden som jeg da kan ringe for. I tillegg til det får jeg 100 (tror jeg?) gratis meldinger og fri tilgang til nett, noe som ikke er så ille Hvis jeg liker denne telefonen godt, kan det hende at jeg velger og skifte ut min kjære iPhone med en ny Blackberry når jeg er tilbake igjen i Norge og da skal jeg nok velge Trigcom Lenke til kommentar
idakaroline Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 Fikk Blackberry telefonen min for en times tid siden! Fryktelig uvant, siden jeg har hatt iPhone den siste tiden. Men det er vel en vanesak. Likte den skikkelig godt! Gleder meg til å ta den ordentlig i bruk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8rOh9Y6a Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Fikk Blackberry telefonen min for en times tid siden! Fryktelig uvant, siden jeg har hatt iPhone den siste tiden. Men det er vel en vanesak. Likte den skikkelig godt! Gleder meg til å ta den ordentlig i bruk Så bra Fikk miin i forrige uke Veldig uvant å bruke en heelt ny type mobil Kommer seg vell etterhvert håper jeg ^^ Lenke til kommentar
idakaroline Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 Ja, får tro det! Er du fornøyd med din så langt? ^^ Det var Blackberry 9300, var det ikke? Hvis jeg virkelig blir fornøyd med Blackberry'n min, må jeg vurdere om jeg faktisk skal kjøpe meg en helt ny en når jeg kommer tilbake igjen til Norge! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8rOh9Y6a Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Ja, får tro det! Er du fornøyd med din så langt? ^^ Det var Blackberry 9300, var det ikke? Hvis jeg virkelig blir fornøyd med Blackberry'n min, må jeg vurdere om jeg faktisk skal kjøpe meg en helt ny en når jeg kommer tilbake igjen til Norge! Jeg er stoorfårnøyd men det nye Trigcom-abonnementet trer ikke i kraft før natt til fredag, så jeg har gått med mobilen i een uke med noen begrensnninger da :/ Endret 29. september 2010 av Slettet-8rOh9Y6a Lenke til kommentar
idakaroline Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 Åja, men det er bedre det enn at du ikke hadde fått brukt den i det hele tatt! Eneste jeg syns er tungvindt er tastelåsen. Må jo inn på menyen for å sette den på. Vet ikke om det er noen andre måter og gjøre det på heller ? Men ellers - helt fantastisk telefon! Det beste er at den faktisk er rosa også da Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8rOh9Y6a Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Åja, men det er bedre det enn at du ikke hadde fått brukt den i det hele tatt! Eneste jeg syns er tungvindt er tastelåsen. Må jo inn på menyen for å sette den på. Vet ikke om det er noen andre måter og gjøre det på heller ? Men ellers - helt fantastisk telefon! Det beste er at den faktisk er rosa også da Tastelååsen min er bare å holde inne A-tasten i ett halvt sekkund så går tastelåsen på Ja, tøfft å ha en roosa BB Lenke til kommentar
idakaroline Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 Åja! Prøvde det, men det kom opp noe jeg ikke skjønte helt :s Må nok sette meg litt mer inn i ting før jeg prøver og teste ut ting! Er så kjedelig å trykke feil og ikke skjønne hva man faktisk har gjort galt Men men! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå