Tenklitt Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Noen som er hypp på å diskutere Lisa Williams, vår folkekjære prinsesse og slikt? Lisa Williams var i Oslo mandag og tirsdag kveld denne uken. Hun dro inn 1.7 millioner bare i hovedstaden alene. Hun har også vært i Bergen og Trondheim. Lisa Williams overbeviste salen om sine evner, spesielt da hun på tirsdag kveld ble tipset av de avdøde om at en dame i salen var gravid, og jammen meg klarte ikke Williams å fortelle hvor langt graviditeten var kommet også. Og da en avdød gjennom mediet Williams litt spørrende kunne antyde at en ung kvinne var gravid – og det viste seg å stemme – ville jubelen ingen ende ta. 1.7 millioner kroner.. på to kvelder... Er det ingen som klarer å forestille seg at det er så mye penger i dette, at å få med en gravid dame på leken, burde være en smal sak? Men la ikke denne tråden bare handle om Lisa Williams, håper på en diskusjon også rundt selve fenomenet; Medier som påstår de kan snakke med døde Endret 15. september 2010 av Tenklitt Lenke til kommentar
Readyz Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Høres ut som hun har hyret inn skuespillere. Er ikke så vanskelig å se om en kvinne er gravid eller ikke. Hun har sikkert vært gravid selv og har erfart hvor langt det er så og så langt i graviditeten. Slikt er vanskelig å bevise eller motbevise, men slik er det vel med tannfeer og julenissen også,du kan ikke bevise at de ikke finnes men du kan ikke bevise at de finnes heller. Det er derfor folk tror på slikt Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 Er det ikke ganske rått at de får holde på egentlig? Sånn totalt uten andre bevis, en at de innimellom får noen ganske spesielle "treff" det må da være mulig å tenke seg til at den som sitter på nabostolen faktisk KAN være med på hele greiene? Er vi ikke litt naive dersom vi ikke klarer å tenke oss til det? Kun subjektive "bevis" og millionbusiness? kom an.... Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Trenger ikke å ha vært en skuespiller heller. Var vel ganske mange mennesker på showet, jeg tipper også det var ett flertall av kvinner. At en av disse skal være gravid er det veldige store odds for. Er heller ikke vanskelig å gjette hvor langt en kvinner har kommet i graviditeten dersom man har bittelitt innsikt. Det jeg lurer på er hvorfor i huleste skal de døde åndene bry seg med at en kvinne i salen er gravid? Er det det beste de kom opp med liksom? Det er ihvertfall uffattelig naivt å tro.... Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 Trenger ikke å ha vært en skuespiller heller. Var vel ganske mange mennesker på showet, jeg tipper også det var ett flertall av kvinner. At en av disse skal være gravid er det veldige store odds for. Er heller ikke vanskelig å gjette hvor langt en kvinner har kommet i graviditeten dersom man har bittelitt innsikt. Det jeg lurer på er hvorfor i huleste skal de døde åndene bry seg med at en kvinne i salen er gravid? Er det det beste de kom opp med liksom? Det er ihvertfall uffattelig naivt å tro.... I salen i går: 1300 kvinner, 100 menn.. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Lurer på hvorfor det er sånn. Ikke noe nedsettende om kvinner, men det virker som kvinner mye oftere tror på "overnaturlige" ting enn menn. 4 Lenke til kommentar
Readyz Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 I salen i går: 1300 kvinner, 100 menn.. Det sier jo litt også At en av de skal være graivd er det vel en stor sjanse for Lenke til kommentar
magnus310 Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 En annen viktig faktor ved cold reading-seanser som dette, er at et stort flertall av tilhørerne fullt og helt tror på at det går an å snakke med de døde. Det gjør at man deltar mer aktivt, gjerne overser feil fra "mediet", og gjerne vil at det skal fungere. Med et så overveldende flertall kvinner (og et så stort publikum) er det svært lave odds for at i alle fall en av dem skal være gravid. Lisa Williams er tydeligvis karismatisk, morsom, vet å drive business, og kjenner sin psykologi og cold reading. Det virker som de fleste med tilsvarende "evner" velger samme karrierevei. Synd, men ikke så rart. Det er jo som "medium" man kan tjene penger. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 http://www.youtube.com/watch?v=Xswt8B8-UTM Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Det eneste hun lisa figuren trengte å gjøre, og som hun med stor sannsynlighet gjorde, var å plassere en ved inngangen som holdt øye med folk når alle publikummere gikk inn... Til og med en mann kan med litt trening anslå hvor langt en kvinne er på vei, en dame kanskje enda bedre, og det er hele trikset. På toppen av dette er denne lisa figuren god på cold reading og klarer, som en trylle kunstner, å få folk til å tro at de ikke ga noen tilbake meldinger hun kunne bruke.... Syntes kommentaren: "Det ligger en del penger i dette? Ja, og det liker jeg ikke. Jeg tror mange useriøse kan utnytte folks åpenhet. På den andre siden ligger det mye penger i all religion, ikke minst i kirken." var bra da... Dette er jo uten tvil det denne lisa figuren lever av, å lure godtroende folk uten kunnskap om cold reading og andre "scams" slike sjarlatanere foretar seg til å betale for å se henne gjør "hokus pokus". Salen er ikke full av skeptikkere på noen slike show og det er en grunn til det... og den grunnen er at det for oss er på grensen til smertefullt å sitte å se folk blir lurt trill rundt... TVNorge er vel den kanalen i landet som bedriver med mest slike "utrolig!" programmer der de med såkalte "evner" får solgt seg på TV uten at det stilles noen krav til sannhets gehalt i alt de sier og gjør.... Dette igjen leder jo enkelte sjeler til å tro at de "mediene" de ser har disse evnene og tenker ikke på at dette er TV som skal selge reklametid... Broren til en bekjent av med har vært med bak kameraet på en del av disse innspillningene og han kan fortelle at disse "mediene" ikke hadde funnet døde mennesker på en kirkegård engang og at alt de gjør har de fått beskjed om å gjøre. Jusk og bedrag heter dette på godt norsk og gud hjelpe meg hvor mange som faktisk tror at dette de ser på TV'n er "the real deal"... Men kjenner jeg den typen mennesker rett nekter de å tro det selv om fakta på fusk og snusk ligger foran nesa på dem... Akkurat som visse andre. Og dette lever denne lisa figuren FETT på!!! Som grunnlaggeren av scientologi kirken sa: "Skal du bli skikkelig rik må du finne på en religion..." . Fyren hadde helt rett han, han var rik som en krøsus da han dæva... på idiotene som tror at scientologi er sant.. Så vi har en laaaaaaaang vei å gå før verden klarer å forholde seg til fakta, viten og kunnskap er jeg redd.... Og ja, kvinner ER lettere å lure til å tro på slikt en det menn er... utrolig nok... Endret 15. september 2010 av RWS Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Det er bare en måte å tjene penger på. Ikke noe mer spesielt enn det. Mennesker er lette å lure. Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Pågående pressekonf. på Nrk2 med Märtha og engleskolen nå. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Pågående pressekonf. på Nrk2 med Märtha og engleskolen nå. Vi får vel høre hvor nære døden den godeste prinsessen var når hun fikk Behn i halsen da tenker jeg... Folk ER virkelig så dumme.... Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Pågående pressekonf. på Nrk2 med Märtha og engleskolen nå. Vi får vel høre hvor nære døden den godeste prinsessen var når hun fikk Behn i halsen da tenker jeg... Folk ER virkelig så dumme.... Hehe. Ikke helt, men ikke så langt derifra. Pressekonferansen hvor det skulle gis svar på kritikken oppfattet jeg heller som en godt forpakket "dere forstår meg ikke, så slutt å kritisere meg". Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Hehe. Ikke helt, men ikke så langt derifra. Pressekonferansen hvor det skulle gis svar på kritikken oppfattet jeg heller som en godt forpakket "dere forstår meg ikke, så slutt å kritisere meg". Den har mange dratt før henne ja, det er sikkert! Og personlig må jeg bare gi henne rett, for heller ikke jeg forstår at en voksen, oppegående kvinne som har råd til all verdens skoler og utdanning kan starte en engle skole!!!? Wow liksom... Har utdannings pengene gått til stoff eller noe mon tro? (Nå kan jeg heller ikke skjønne hva hun ser i denne Behn heller jeg da, men det kan jo være at han var/er langeren hennes? Hva vet vel jeg...) Lenke til kommentar
soulless Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Syns hele den englediskusjonen er så til de grader surrealistisk at det hele bare ender i komikk. Spesielt morsomt når godeste Joralf blander seg inn og argumenterer MOT Martha, men ikke med en rasjonell begrunnelse nei.. Bare: "det æ fali det!" på godt norsk Ludvigsk. Syns i tillegg det er hysterisk morsomt når aviser som vg og db drar inn "eksperter" i form av biskoper osv for å kommentere Marthas kontakt med de døde. Hva pokker skal det bety liksom, hvorfor ikke kontakte den lokale slakteren for å be ham om kommentarer? Det er ikke umulig at han kunne hatt et mer rasjonelt argument en de kristne lederene, som begrunner sine motargumenter med at dette er "ukristelig" oppførsel. For å si det sånn; om Martha startet er tannfeskole for å få folk til å komme i kontakt med den flotte ånden som gir penger til små barn, skulle VG da kontaktet en tannfeolog med doktorgrad i feologi og en bachelor i generelt bullshit for kommentarer? Nei, vennligst spar meg for mer nyheter om den sinnsforstyrrede "prinsessen" Märtha Louise, jeg kan ikke forstå hvordan norsk media har beveget seg fra kritisk journalistikk til å bli en beinløs kylling som har dybdereportasjer om fiksjonelle skapninger. 5 Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Snakke med døde?? Jeg trodde en av definisjonen på å være død, var at man ikke var i stand til å snakke lengre...... Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Hehe. Ikke helt, men ikke så langt derifra. Pressekonferansen hvor det skulle gis svar på kritikken oppfattet jeg heller som en godt forpakket "dere forstår meg ikke, så slutt å kritisere meg". Den har mange dratt før henne ja, det er sikkert! Og personlig må jeg bare gi henne rett, for heller ikke jeg forstår at en voksen, oppegående kvinne som har råd til all verdens skoler og utdanning kan starte en engle skole!!!? Wow liksom... Har utdannings pengene gått til stoff eller noe mon tro? (Nå kan jeg heller ikke skjønne hva hun ser i denne Behn heller jeg da, men det kan jo være at han var/er langeren hennes? Hva vet vel jeg...) Tja, hvis man ser litt tilbake i tid på historien til de europeiske kongehusene så er det nok av tilfeller av monarker som har vært riv ruskende gale. Hvis ikke dette får alarmklokkene til å ringe så kan man ta en titt på slektstreet i tillegg, det er ett ganske tynt og spinkelt tree (i forhold til normale slektstre). Jeg gidder ikke konkludere, det kan dere gjøre selv Lenke til kommentar
Readyz Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 spar meg, vi skulle like gjerne hatt president her i norge enn en sprø kongedømme. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Og sånn som enkelte representanter surrer om dagen er det vel ikke lenge før det er nært forestående heller... Nå var de kongelige slektstreene fra før i tiden laget slik nettopp fordi kun kongelige kunne gifte seg med andre kongelige... Og da får man slike som svenske kongen, litt pussige fremtoninger som ikke hadde noen bak seg i køen når vettet ble delt ut... Vår prins er jo i så måte bare halvt kongelig... barna hans kvart også videre... Begynner å bli et upopulært yrke å være konge rundt om.... Personlig ville jeg aldri ha hatt jobben... Ser ut til at så lenge verden vil lures kan folk som lisa williams og den godeste prinsessen og snåsa figuren (Som ser ut som han er klippet rett ut av en viss film laget av Aukrust og Caprino om en diger gylden bil for noen år siden ...) gå fritt rundt og lure hvem pokker de vil.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå