Gå til innhold

D7000 - merkelige valg fra Nikon (diskusjon rundt D7000)

Anbefalte innlegg

Har hatt gleden av å prøve en D7000 sammen med 18-55 VR og den nye 30mm 1,4 fra Nikon da de hadde en stand på en lokal fotobutikk.

Selve husets størrelse er ganske lik D90en, men det er noen mindre forskjeller som du sikkert har sett på bilder. Egen knapp for video blant annet. Syns selv huset var meget godt å holde i, men om det er bedre eller værre enn D90 som jeg selv eier, er jeg ikke sikker på.

Litt bedre ISO ytelse påstod mannen fra Nikon, prøvde noen skudd på rundt ISO 1000, og det så ganske bra ut på kameraets egen skjerm. Huset virka også meget solid bygget, knappene var gode i bruk, og menyene virket meget oversiktlige og lett gjenkjennelige for Nikon brukere.

Endret av Killswitch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

D7000 ER HER!!!!!

Kan bekrefte at D7000 har kommet til Norge. Jeg var i kontakt med Nikon i går som sa at det var uvisst når den kom, men at det i hvert fall ikke ble 5.november, og at det kunne gå så langt som til desember. I dag morges ringte jeg FotoVideo for å dobbeltsjekke med dem, og de hadde fått beskjed om at den var utsatt....nedtur!!!!

Likevel stakk jeg nedom dem litt utpå dagen fordi jeg skulle ha noen andre greier, og da så jeg de hadde fått et demoeksemplar i monteret innerst i butikken. Fikk tukle litt med det, men selgeren kunne ikke si noe sikkert om når de kom. Antakelig midten av november....

Da jeg sto i kassen og skulle betale sto det en dame foran meg i kø. Hun skulle bare hente et kamera hun hadde bestilt. Fyren går på lageret og kommer ut med et D7000..??????WtF!!!!!! Tror sjelden jeg har sett mer storøyd ut.

Ny sjekk på dataen, og joda, kameraet mitt kunne hentes. Hadde jeg vært først i køen hadde jeg antakelig bare betalt noen småtterier og gått. Utrolig med tilfeldigheter.

Lenke til kommentar

Med andre ord, så har du ett i hende nå?

Ja, det står og lader batteriet. De hadde kun hus, ikke kit slik jeg forstod det.

Ser JapanPhoto også har positiv beholdning på nettsidene sine. Tror disse første kommer til å gå unna, og så går det vel et par uker før de får inn nytt parti, og så snart tilgangen stabiliserer seg (januar kanskje...) så får vi første prisreduksjonen.

Lenke til kommentar

D7000 ryktes å ha samme sensor som Pentax K-5. Hvis ryktet stemmer så lover resultatene fra DxOMark særdeles bra for D7000 også.

Sony A55 skal vist også ha samme sensor, men der er resultatene en del dårligere. Det kan delvis skyldes at det faste speilet stikker av med en del lys, men det er nok noen forskjeller på sensorene til tross for ryktet om at de er like.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Denne karen klager på bildekvaliteten. Jeg kommer nok til å vente med å handle til kameraet er testet på alle bauger og kanter.

Meh - en som er skuffet over per pixel-kvalitet i forhold til D700.

Tildels berettiget kritikk det da - hva skal man med flere piksler/høyere pikseltetthet hvis det ikke gir mer detaljer?

Lenke til kommentar

Post noen bilder på høy ISO da ;) spent på hvordan den presterer på f.eks. ISO6400

Er på hytta i helgen, og har kun nett på mobilen, men D7000 er med, så jeg skal se om ikke jeg kan få lagt ut noe på søndag kveld.

Når det gjelder den reviewen fra Robert Bromfield (mener det var det han heter), så har den fått endel kritiske kommentarer på bl.a. Dpreview-forumet. Visstnok noe med innstillingene hans som ikke er helt riktig. Tror at fabrikkinnstillingene er satt opp for å være optimale for andre forhold, slik at man bør justere skarphet på kameraet eller noe i den duren. Husker ikke helt hvor jeg leste det, men det ligger der ute et sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...