Diskutant Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 et spørsmål jeg lurer litt på, hvordan klarer de 100% søkervisning, med blitz på toppen av kameraet? (intern) Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 kan jo ikke være noe dårligere enn Canon vel vi er allerede bedre enn canon, men 60fps er jo mer enn dobbelt av vanlig film.. ja hvordan tror du man får til slowmotion ? Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 et spørsmål jeg lurer litt på, hvordan klarer de 100% søkervisning, med blitz på toppen av kameraet? (intern) D300(s) har jo det samme, men hverken har 1.0x. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 kan jo ikke være noe dårligere enn Canon vel vi er allerede bedre enn canon, men 60fps er jo mer enn dobbelt av vanlig film.. ja hvordan tror du man får til slowmotion ? vet du hva, jeg har hele tiden tenkt på fps i skytehastighet, utenom film. Tenkte ikke på film faktisk.. min feil, 60fps er plutselig mye mer seriøst.. Jeg tenkte stillbilder.. så beklager, tiboine, 60fps kunne jeg også tenkt meg.. et spørsmål jeg lurer litt på, hvordan klarer de 100% søkervisning, med blitz på toppen av kameraet? (intern) D300(s) har jo det samme, men hverken har 1.0x. ok, kan godt være det, men hvorfor mangler da d3x blitz? bare fordi det er superprofft? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 ok, kan godt være det, men hvorfor mangler da d3x blitz? bare fordi det er superprofft? Søkerhuset på D3(s)(x) rommer ett mye større pentaprisme, ikke mye plass til blits inni der... med mindre man setter inn ett litt mindre pentaprisme, slik man har gjort på D700. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 ok, kan godt være det, men hvorfor mangler da d3x blitz? bare fordi det er superprofft? Søkerhuset på D3(s)(x) rommer ett mye større pentaprisme, ikke mye plass til blits inni der... med mindre man setter inn ett litt mindre pentaprisme, slik man har gjort på D700. plutselig går alt opp for meg! takker! Lenke til kommentar
Anew Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Grunnen til at superproffhusene ikke har internblits er hovedsaklig robusthet. Det har ingenting med søkerstørrelsen å gjøre. Mange proffnazier får voldsomme utslett under armene av å ta i kameraer med internblits. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 et spørsmål jeg lurer litt på, hvordan klarer de 100% søkervisning, med blitz på toppen av kameraet? (intern) 100% er ikke så spesielt angående størrelsen på prismen. 100% kombinert med 0.94x er derimot bra. Men - dette kan ikke sammenlignes med fullframehus - en fullframesøker er typisk enda større, med større pentaprisme. De har typisk ikke så stor forstørrelse (D700 har 95% og x0.72) - men så er det visning av en mattskive som jo er like stor som sensoren - og dermed over dobbelt så stor som crop-sensoren i D7000. Lenke til kommentar
Refraction Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Noen som vet noe mere om bracketing på D7000, ser ut som det kun er 3 bilder i serie noe som er samme som på D90, og litt i minste laget. Tar man hdr vil man gjerne ha litt flere "automatisk", selvom man kan gjøre tingene manuellt. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Grunnen til at superproffhusene ikke har internblits er hovedsaklig robusthet. Det har ingenting med søkerstørrelsen å gjøre. Mange proffnazier får voldsomme utslett under armene av å ta i kameraer med internblits. Er ikke proffnazi, men internblitsen er en av de tingene jeg priser høyere makter over at jeg ikke har. Etter mitt syn er den direkte meningsløs, kan plugge på en ekstern blits de få gangene jeg har behov (som er maks er par ganger i året). Ellers kjører jeg blits av kamera _alltid_, eller tar bilder uten blits (ISO12800 i god kvalitet gir denne muligheten) Edit: Får ikke utslett, heller sterk kløe Ikke minst, en ting mindre som svekker styrken av huset (og værtettheten). Internblitser knekker forøvig også lett om man dropper huset med blits oppe. Endret 15. september 2010 av TGB Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Grunnen til at superproffhusene ikke har internblits er hovedsaklig robusthet. Det har ingenting med søkerstørrelsen å gjøre. Mange proffnazier får voldsomme utslett under armene av å ta i kameraer med internblits. Er ikke proffnazi, men internblitsen er en av de tingene jeg priser høyere makter over at jeg ikke har. Etter mitt syn er den direkte meningsløs, kan plugge på en ekstern blits de få gangene jeg har behov (som er maks er par ganger i året). Ellers kjører jeg blits av kamera _alltid_, eller tar bilder uten blits (ISO12800 i god kvalitet gir denne muligheten) kunne ikke vært mer uenig med deg. er lykkelig over at jeg har den. hvordan ellers skulle jeg ha fyrt av blitzene mine uten å måtte kjøpe en su800 eller sb900? med radiotriggere mister jeg cls mulighetene. og den funker greit som ekstra fyllys hvis jeg er i knipe. hva får man ved å ikke en intern blits da? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Grunnen til at superproffhusene ikke har internblits er hovedsaklig robusthet. Det har ingenting med søkerstørrelsen å gjøre. Mange proffnazier får voldsomme utslett under armene av å ta i kameraer med internblits. Er ikke proffnazi, men internblitsen er en av de tingene jeg priser høyere makter over at jeg ikke har. Etter mitt syn er den direkte meningsløs, kan plugge på en ekstern blits de få gangene jeg har behov (som er maks er par ganger i året). Ellers kjører jeg blits av kamera _alltid_, eller tar bilder uten blits (ISO12800 i god kvalitet gir denne muligheten) kunne ikke vært mer uenig med deg. er lykkelig over at jeg har den. hvordan ellers skulle jeg ha fyrt av blitzene mine uten å måtte kjøpe en su800 eller sb900? med radiotriggere mister jeg cls mulighetene. og den funker greit som ekstra fyllys hvis jeg er i knipe. hva får man ved å ikke en intern blits da? Lov å være uenig, selv når jeg hadde D300 som backup-kamera brukte jeg _aldri_ internblitsen for å trigge blitser. SU-800 er så mye bedre for CLS. Edit: Pleier ha med meg SB-600 eller SB-800 i sekken om jeg trenger fill-light i motlys. Men igjen; blits på kamera gir etter min smak aldri bra resultat. Har brukt det et par ganger når det har vært for sterk vind og jeg har glemt sansekker da. Men kun nødstilfelle Men D7000 virker som et fantastisk kamera, og markedet forventer internblits på en slik modell. Så skjønner hvorfor, vil bare ikke ha selv Endret 15. september 2010 av TGB Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Krysser bare fingrene for at SU-800 + GPS er integrert i D4. Enda bedre, Nikon burde laget CLS med radiotrigging, IR er skrot. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 (endret) Er ikke proffnazi Neida. Jeg bruker internblitsen flere ganger i året - typisk som innfyllingslys når jeg er ute og rusler uten å ha med baggen - noe som skjer oftere og oftere. Ville ikke vært den foruten, men jeg kjøper fullt ut argumentene rundt robusthet (og kun de). ...og som Bjørn Rørslett kommenterte i en eller annen anmeldelse - internblits er ikke et problem som ikke kan løses med vettug bruk av epoxy. Endret 16. september 2010 av Anew Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Dagens tips: Mens japanphoto.no har lagt ut D7000 til 10.199, har scandinavianphoto.no lagt det ut til 9.095... (hus-priser) Jeg for min del vurderer å grave litt dypt i mesterkortet og bestille nuh. Så får D80'n litt fortjent hvile Lenke til kommentar
ozone Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Ikke hold pusten mens dere venter på D7000 Ifølge Nikon Rumours ventes den i butikkene 29. oktober Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Ikke hold pusten mens dere venter på D7000 Ifølge Nikon Rumours ventes den i butikkene 29. oktober Blir kanskje litt lenge å holde pusten ja Men så er spørsmålet: Kan vi forvente at prisen på huset vil falle under 9000 før årsskiftet? Jeg mistenker at vi ikke kan det... Hvis man da uansett har tenkt å kjøpe i løpet av 2010 så er det muligens ingen grunn til å vente? Lenke til kommentar
gwh Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Når man kan forhåndsbestille til 9095,- hos Scandinavianphoto, så ser jeg liten grunn til å vente for de som virkelig har lyst på dette Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Når man kan forhåndsbestille til 9095,- hos Scandinavianphoto, så ser jeg liten grunn til å vente for de som virkelig har lyst på dette Det er ikkje alle som har 9k fritt til disposisjon. Har uansett bestemt meg for å holda meg til min kjære Gyda litt til, har trass alt 80k klikk igjen. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Ikke hold pusten mens dere venter på D7000 Ifølge Nikon Rumours ventes den i butikkene 29. oktober Blir kanskje litt lenge å holde pusten ja jeg har allerede begynt, og skal klare det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå