Gå til innhold

Import av arbeidskraft fra EU for å levere uadressert reklame


Rune_says

Anbefalte innlegg

Innrømmer å ha hatt et lite bevisst forhold til uadressert reklame - greit nok å få Elkjøp avisen, Siba-avisen og IKEA katalogen tenker man jo, selv om det aller meste går rett fra postkassa til papirsøpla.

 

MEN, nå bruker visst Norpost og andre i denne bransjen i økende grad LT, LV og PL bud som kjører rundt i sine egne biler. Vi får altså en import av de mest forurensende bilene i EU med sjåfører som er et par tre hakk dårligere enn norske når det gjelder å kjøre trafikksikkert.

 

Billig for firmaene, men dyrt for samfunnet.

 

Miljøregnskapet kan vel knapt se dårligere ut heller:

Papirproduksjon -> CO2 utslipp

Transport og distribusjon -> CO2 utslipp

Returhåndtering og forbrenning -> CO2 utslipp

 

...og for hva!? - jo noe så helt uødvendig som uadressert reklame!

 

Min apell: Si NEI til dette! La Elkjøp, Siba, IKEA, og alle mulige andre som produserer denne reklamen få vite at den IKKE er ønsket i postkassa! Året er 2010 - reklame på Internett holder!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke bare reklamen som blir levert på denne måten.

Tror det var forrige helg så ringte det på døren hos meg, tok opp røret for å høre hva det gjaldt og på andre siden var det en dame som så vidt snakket engelsk.

Hun skulle levere informasjon om den nye resirkuleringen som er på gang i Oslo.

Så kommunen leier altså inn folk fra Balkan for å kjøre rundt å levere disse konvoluttene personlig til alle leilighetene og husene i Oslo?

Det er ikke akkurat miljøvennlig.

Lenke til kommentar

Innrømmer å ha hatt et lite bevisst forhold til uadressert reklame - greit nok å få Elkjøp avisen, Siba-avisen og IKEA katalogen tenker man jo, selv om det aller meste går rett fra postkassa til papirsøpla.

 

MEN, nå bruker visst Norpost og andre i denne bransjen i økende grad LT, LV og PL bud som kjører rundt i sine egne biler. Vi får altså en import av de mest forurensende bilene i EU med sjåfører som er et par tre hakk dårligere enn norske når det gjelder å kjøre trafikksikkert.

 

Billig for firmaene, men dyrt for samfunnet.

 

Miljøregnskapet kan vel knapt se dårligere ut heller:

Papirproduksjon -> CO2 utslipp

Transport og distribusjon -> CO2 utslipp

Returhåndtering og forbrenning -> CO2 utslipp

 

...og for hva!? - jo noe så helt uødvendig som uadressert reklame!

 

Min apell: Si NEI til dette! La Elkjøp, Siba, IKEA, og alle mulige andre som produserer denne reklamen få vite at den IKKE er ønsket i postkassa! Året er 2010 - reklame på Internett holder!

 

Etter min mening bør det være ulovelig for firmaer å reklamere på den måten. Istedenfor at man må addressere at man ikke ønsker reklame, så mener jeg at man må godta en reklameavtale. På den måten vil reklamemagasinene overleve.

 

Jeg titter ihvertfall ikke på reklamen som kommer i postkassen, den går rett i søpla og det tror jeg ikke er alene om. Det er rett og slett bortkastet bruk av ressusser, men også av arbeidskraft. Noen må faktisk ta med seg denne reklamen til postkassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig, det burde vært slik at mottakeren godtar å motta reklamen på forhånd.

 

Men da hadde vel butikkjedene begynt å skrike og bære seg om det skulle bli slik. Akkurat som om folk slutter å gå på Rema og Jernia fordi de ikke stapper postkassene våre full av reklame lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...