Gå til innhold

xp2500/stepping, finnes det oversikt over...

Raz

Anbefalte innlegg

...hvilke steppinger som er mest overklokkingsvennlige? F.eks ei side på nettet hvor man kan se hvilken stepping som statistisk klokket best osv..

Lurer på om hvordan denne har klokket hos andre:

axda2500dkv4d 9234588260117 aquca 0308tpbw

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kjøpte en i dag,den var:AXDA2500dkv4d9708248280923

AQXEA0323TPCW

Denne får jeg ikke overklokka mye,kjører på feks 11*180*1.675v

Da klarer jeg ikke å få maskina stabil i 3dmark01.

Lurer på om hovedkortet mitter skurken,a7v8x,mye bugs med det!

Noen som har tips erfaringer?

Lenke til kommentar

AQXEA0323TPCW

Mulig chipsettet blir for varmt? Det er vel passiv kjøling på a7v8x..

Lenke til kommentar

jeg har en 6000 rpm"blu-orb" vifte på chipsettet.så der skulle det være greit.Zalmann passiv kjøler på southbrigde.120mm+80mm vifter som er festa på en svær kobbersak,som er cpu kjøler.tempen er på ca 48 grader så det skulle være ok.Har til og med vifte over rammen,som igjenn har passiv kjøling.den tempen er på ca 26 grader.

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...er=asc&start=40

jeg studerte linken over,men vet ikke om jeg klarte å kutte den broa,finnes det noen flere indikasjoner på at den er kuttet?.greier kansje å få den på 187*11 ,men forsatt ikke stabilt.MR Forman prata varmt om nr på cpu en ,så overklokking burde ikke være noe problem.

Kan det være hk som suger såpass kraftig?

Lenke til kommentar

AQXEA0323TPCW

Sett volten til 1.75-1.85 så vil det hjelpe.

Da tror du skal klare 11x200 hvis rammen din håller

Lenke til kommentar

jo,det er di som står på siden av fsb verdien går jeg ut ifra,du kan si at når jeg stiller på fsb ,så følger agp/pci frekvensen etter.Hva bør agp/pci frekvens være?

det beste jeg får er 177*11*1.700v=1947Mz .Det er jo ikke noe serlig.Men nå har jeg prøvd alle verdier på fsb volt.

170*14=2380Mz gåt uten problem,og da er tusen kronerspørsmålet,hvilke av disse verdiene gir best maskin?

når jeg satte verdiene200*11,5*1,850v så brånekta maskina å boote.Kansje jeg ikke har fåt kappet den broa godt nok?

Lenke til kommentar

Oki ,da trur jeg den er locket,for jeg får ikke stilt den ,selv om det står i manual.

Nå kjører jeg 168*14*1.725v,stabilt.Tror jeg roer meg der for en stund,har reinstalert xp 3 ganger nå hele systemet kræsjer etter en stund,siste gang mista jeg alle prog,drivere og downloads.SIKKERHETSKOPI,er kansje et ord jeg bør lære meg :lol:

Lenke til kommentar

Det er et tegn på for høy hastighet da, dataene på hd'en blir korrupte osv.. du får ikke stillt på selve agp/pci hastigheten. Det som står der viser bare hvilken pci hastighet som følger av akkurat den fsb'en.

Lenke til kommentar
men hvor står pci/agp da?jeg klarer ikke og finne noen plass jeg kan stille det.

Det er det som er poenget dessverre. Du kan ikke endre dem. Når du fsb-klokker opp a7v8x klokker du opp hele systemet også. Til slutt gir enkelte komponenter opp. Hos meg for eksempel forsvinner lydkortet ved for høy pci hastighet. Korrupte data på hd'en er en annen ting som skjer. Pci hastigheten stiger fordi du klokker opp hele systemet. På nforce2 hovedkort har du derimot mulighet til å låse pci/agp slik at disse ikke stiger under fsb overklokking. Dersom du sjekker i bios vil du se at det står under advanced:

CPU External Frequency (MHz) 166/33

hvor 166 er fsb og 33 er hastigheten på pci. 33 vil etter hvert øke ettersom du øker fsb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...