Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - Fast brennvidde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

poenget med utfordringa er at man skal holde seg til ett objektiv, selv skal jeg bare bruke 35mm 2.0 hele mnd, skal ikke røre 85mm 1.8'n engang(med mindre jeg får en photoshoot brått, da tar jeg meg friheten til å bruke den)

Forresten: kort tid igjen nå, gleder meg, samtidig som jeg gruer meg, er grisesyk nå, men er jo påmeldt som pingle så burde jo gå bra:P

Lenke til kommentar

"Hurra!". Jeg har Canon EF 200 mm f/2.8 II nå. Og et kamera der sikringen har røket.

Til dere som sliter med å velge det mest allsidige kameraet til måneden: Bruk noe eksotisk da vel! Så lærer du masse med den brennvidden.

Selv blir jeg å bruke analogt med et eller annet. Får se om det blir Canon eller Minolta.

Lenke til kommentar

Er det enda mulig å melde seg på?

Kan man delta med objektiv + telekonverter?

Jeg tenkte på Sigma 105mm 2.8 macro + en 2x telekonverter.

Hvis du bruker den kombinasjonen hele måneden, så bør jo det gå.

Jeg må tenke litt, men enten 105mm 2.8 + 2x telekonverter, eller et Vivitar Tele 200mm 3.5 (med ikke mindre enn 18 blenderblader) som jeg har brukt svært lite, men vil bli bedre kjent med.

Jeg får se hva jeg legger ut (før midnatt). Tenkte være med i Entusiast.

Lenke til kommentar

Er det enda mulig å melde seg på?

Kan man delta med objektiv + telekonverter?

Jeg tenkte på Sigma 105mm 2.8 macro + en 2x telekonverter.

Hvis du bruker den kombinasjonen hele måneden, så bør jo det gå.

Jeg må tenke litt, men enten 105mm 2.8 + 2x telekonverter, eller et Vivitar Tele 200mm 3.5 (med ikke mindre enn 18 blenderblader) som jeg har brukt svært lite, men vil bli bedre kjent med.

Jeg får se hva jeg legger ut (før midnatt). Tenkte være med i Entusiast.

:dribble::dribble::dribble::dribble:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forslag til regelendring for utfordringer:

Jeg synes "Hardcore" sånn den står nå er litt for snever og restriktiv - at man kun skal ta bilder relatert til utfordringen.

Så synes jeg det er bedre om man godt kan ta bilder til andre formål - men så skal de følge utfordringen i månedsutfordringen. Dvs - har man oktoberfest hvor man skal bruke en 85/1.8, så skal bilder man tar til andre sammenhenger også være med 85/1.8. Skal man kun ta bilder på full åpning, "av noe rødt" eller hva det nå er man har valgt som utfordring, så skal man også følge dette.

Så blir det etter min mening også dette en utfordring man kan velge å utfordre seg selv med, og ikke en kompulsiv tvangs-greie. Når man har tatt bildet som skal være med i utfordringen den dagen, så er det morsommere å ta bilder til andre formål, hvor man fremdeles følger utfordrings-kriteriene, enn å kun skulle få lov til å ta bilder ene og alene til utfordringen, for å "toppe" bildet man egentlig er fornøyd med.

"Ok, jeg kjører hardcore, så dagens fotoshoot skal være med noe rødt/skytes med 50mm/skal tas ved elva/skal være på full åpning/whatever."

Hva synes dere?

(Og hvis tanken bak hardcore er akkurat det jeg beskriver her, så bør det IMHO presiseres bedre.)

Endret av Trondster
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har aldri forstått den hardcore-kategorien heller. Fra pingle går det en tydelig stigning gjennom kategoriene, men siste steget til hardcore kjennes ut som et tilbakeslag, i stedet for å toppe med mer intens aktivitet, så får man ikke ta flere bilder? Ulogisk.

Synes Trondsters forslag høres fornuftig ut, men jeg kommer neppe(?) til å gå for noe så intenst, og i hvertfall ikke lenger enn en uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...