diskus123 Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Skall kjøpe 2 stk 2 TB harddisker og tenkte først å gå for WD caviar black fordi den så ut til å være den beste i den klassen og til prisen, men siden jeg skal ha 2 stk blir det 800 kr billigere hvis jeg kjøper 2 green modeller. Jeg leser at green modellen satser mer på å være stille og å bruke mindre strøm, men er så så merkbar forskjell at det er verdt å betale 2600 istedenfor 1800 kr? Det burde jo være nesten dobbel overføringshastighet for at det skal lønne seg. Men jeg ville egentlig ha en rask harddisk som jeg kunne overføre store filer (50-300gb) med raskt. Hvis dere vet omn noen raskere disker i samme klasse så hadde det bare vært kjekt. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Det er ca 40% forskjell mellom de to i sekvensiell les/skriv. Hvis du er opptatt av overføringshastighet er mao Black mye bedre enn Green. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 I tillegg har Green en stygg tendens til å like å spinne ned og stoppe opp når det selv passer den. Noe som kan bli plagsomt, hos meg hvor jeg hadde den i ett RAID array så gikk den meg på nervene ved at ting plutselig stoppet mens disken trodde den skulle ha en strømsparingspause. Så noe grønt blir det ikke her igården, forurenser den ikke så er det ikke interressant 1 Lenke til kommentar
diskus123 Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 Ja tror jeg går får Black da Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå