Haze2003 Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Hei! Ser etter en pc til far... Noen kriterier... * 13,3" (10" blir for lite. 15,6 blir for stort * Streeme hd materiale * Enkel kontor arbeid * Kun enkle "små spill" Har sett på Asus UL30A som har fått annbefales i testen her på hardware.no Hva med Asus UL30VT Noe stor forskjell? Bedere grafikk kort + litt mere ram...? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Til spilling så er VT det naturlige valget. (Moderat spilling av eldre spill) Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 Til spilling så er VT det naturlige valget. (Moderat spilling av eldre spill) Oki... men.. dette blir ikke krevende spill. Blir spill som fks minigolf etc Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 *blomp!* Ingen? Lenke til kommentar
datafeilen Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 *blomp!* Ingen? Kjøpte selv en UL30VT til svigers - synes maskinen er ok, men husk, den har ikke DVD.... Dersom det ønskes så må du nok opp til f.eks 14" Det følger med mye skrot av programvare, men ikke noe mer enn andre merker og en kan jo rydde på den før en leverer den videre....Den er stille, føles solid og fungerer ok til vanlig bruk. Ser at prisen på den har gått en del opp siden jeg kjøpte min (for 1 mnd siden fikk jeg den for 5295,-) Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Oki... Det tenkte jeg ikke på... men.. bruker det veldig lite.. Så tror egentlig ikke det har noe og si... Vender litt over til UL30A... Det er uten cd-rom denne også? EDIT : Titter litt på Acer Aspire 5741G Ser det er 2 forskjellige versjoner på denne? Core-i3 og Core-i5 ? Noe forskjell på disse? Endret 19. september 2010 av Haze2003 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Den største forskjellen på i3 og i5 er at i3 mangler turboboosten som i5 har, dette betyr dog ikke all verden for den alminnelige brukeren. Det er andre forskjeller også men de er relativt ubetydelig og strengt tatt ikke verdt å tenke på. Turboboost kan være verdt å vurdere i en spillmaskin selv om det heller ikke der er alfa omega at man har det. Jeg tenker da spesielt på bærbare maskiner hvor cpu og gpu er avstemt fra fabrikk for å fungere optimalt. I en desktop maskin så er det derimot en helt annen situasjon da man selv er ansvarlig får å parre ytelse mellom disse komponentene, så da kan nok en i5 være et atskillig bedre valg enn en i3 avhengig av hvilken grafikkløsning man velger. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 (endret) Den største forskjellen på i3 og i5 er at i3 mangler turboboosten som i5 har, dette betyr dog ikke all verden for den alminnelige brukeren. Det er andre forskjeller også men de er relativt ubetydelig og strengt tatt ikke verdt å tenke på. Turboboost kan være verdt å vurdere i en spillmaskin selv om det heller ikke der er alfa omega at man har det. Jeg tenker da spesielt på bærbare maskiner hvor cpu og gpu er avstemt fra fabrikk for å fungere optimalt. I en desktop maskin så er det derimot en helt annen situasjon da man selv er ansvarlig får å parre ytelse mellom disse komponentene, så da kan nok en i5 være et atskillig bedre valg enn en i3 avhengig av hvilken grafikkløsning man velger. Takk for godt svar!! Han ente opp med Asus UL30A Endret 24. september 2010 av Haze2003 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Det er en bra maskin det. Vi får håpe han blir fornøyd da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå