Gå til innhold

Dynavoice M-65 EX og/eller Logitech Z-5500?

Deem

6 stemmer

1. 1. Egg og bacon, bare egg eller bare bacon?

• Kjøpe begge
      1
    • Kjøpe kun Logitech Z-5500
      1
    • Kjøpe kun Dynavoice M-65 EX
      4

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt Logitech Z-5500 i den anledning at det er et ganske godt tilbud på komplett.no, og jeg har bestilt et par med Dynavoice M-65 som også er på et tilsvarende tilbud fra Surround.no.

Jeg vurderer å kansellere bestillingen på Dynavoice høyttalerne, fordi jeg vet ikke om det er noen vits i å ha høyttalere med maks effekt på 250W, når alt forsterkeren min klarer å dytte ut er 95W per kanal?

Jeg har fra før av et par Dynavoice F6 og en Yamaha RX-V657 forsterker. Forsterkeren har som sagt en effekt på 95W per kanal, og F-6 høyttalerne har max effekt på 125W hver, en god kombo. Blir høyttalere som kan suge så mye som 250W for mye for den stakkars forsterkeren min? Buy or not to buy?

Takker for synspunkter og tips. :)

Endret av Deem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du at Z-5500 er et dårlig valg?

Jeg fant denne Proson 5.0 pakka til tusenlappen.

Eller alternativt så fant jeg fire av disse, og en av denne senterhøyttaleren som kostet til sammen 1.300. Er det et bedre valg? Og så gå til innkjøp av en XTZ sub senere?

Har forøvrig funnet ut at forsterkeren kan drive Dynavoicene uten problem. Så spørsmålet er egentlig om jeg burde bruke angrerett på Z-5500 og kjøpe en av Proson pakkene i stedet :p

Update: Jeg sitter og nistirrer på angrefrist knappen, mye tyder på at det blir Proson i stedet. :)

Endret av Deem
Lenke til kommentar

Logitech z-5500 er et helt ok ferdig surround-anlegg for 2000kr. Det kan derimot ikke sammenligne seg med et par høytalere som koster like mye, ikke en gang et par som koster halvparten.

Dette fordi at på 2000kr skal de få inn:

6-kanals forsterker

5 høytalere

1 subwoofer

ledninger til alt sammen

Dynavoice m-65 har kun 2 høytalere for ca 2000kr.

Det sier seg selv at det blir langt langt mer lyd for 2000kr.

Derimot trenger du forsterker og slik, men det antar jeg at du har når du har f-6 fra før.

Så i stedenfor å bruke 2000kr på et z-5500, så bruk heller 2000kr på en subwoofer du kan sette sammen med dynavoice høytalerne, f.eks en xtz w10.16

Lenke til kommentar

Jeg har nå bestilt og betalt for Proson høyttalerene, 1.295kr for høyttalere som på Surround.no koster 3790kr virker som et greit kjøp. Og sikkert bedre enn Logitech alternativet. Men, jeg kan ta feil og drite meg skikkelig ut... :p

Bruker angreretten på Logitech settet. Får spare til subwoofer sånn at jeg kan kjøpe en XTZ til jul. ^^

Endret av Deem
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå må man jo tenke på at Z-5500 har vært på marked LENGE. Kjøpte mitt Z-5500 i 2006, og det kom ut i 2004... Jeg ga godt og vel 4000 kr for anlegget da, og det var da noe for seg selv... Er fremdeles strålende fornøyd! Ganske imponerende at dette selges ennå... Men i og med at det har vært så lenge på markedet, begynner det vel å bli ganske utdatert, så det meste er vel bedre nå til dags... :p

Lenke til kommentar

Kanskje grunnen til at den er å finne på salg flere steder for tiden er en kommende erstatning? Bare en tanke.

Hvis dette er noe de vurderer, så tror jeg det kommer til å bli en suksess, i og med at dette anlegget fremdeles er veldig populært til tross for alderen...

Lenke til kommentar

Alder har da strengt tatt lite å si, det har ikke skjedd så voldsomt mye på høytalerutvikling de siste 10 år.

Vi har fått hdmi med DTSHD og DDHD... og det er vel det.

Dette er jeg klar over, men selv om teknologien ikke har forandret seg noe særlig, så er det jo ganske bra gjort å ha det samme høyttalersettet i salg i 6 år, uten å ha forandret det noe...?

Lenke til kommentar

Siden det er snakk om pc høyttalere tenker jeg ikke på noen stor forandring i selve høyttalerene, men kanskje en kontrollenhet med skikkelig skjerm, støtte for nyere standarder, innebygget squeezebox i kontrolleheten og sånne oppjusteringer. Selve lyden ville nok blitt mer eller mindre den samme tror jeg.

Fullstendig OT, men tror dere at denne kan gi meg enda mer morro på rommet?

http://www.ljudia.no/Product/Product.aspx?id=342028

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...