Fin Skjorte Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Hva slags gjeld? -Etterskudd på utbygging og vedlikehold av veier og jernbane i Norge? -Etterskudd på utbygging og vedlikehold av av skoler og svømmehaller i Norge? -Flere generasjoner med europas dårligste utdanning? -Flere generasjoner med liten satsing på forskning? -Moralsk gjeld til Afrikanske land som vi har ødelagt med uhjelp og hjulpet diktatorer som Mugabe? -Enorme femtidige sosiale forpliktelser grunnet hodeløs innvandringspolitikk og som vil kunne få velferdsamfunnet til å kollapse? -Gjeld til de som har blitt voldtatt, drept eller ranet grunnet hodeløs innvandringspolitikk? -Gjeld til de som har måtte flykte til andre områder grunnet hodeløs innvandringspolitikk? -Gjeld til de som grunnet symbolpolitikk har lidt, blitt invalide eller dødd i helsekø? Hva slags dårlig semantikk driver du på med? Hva er relevansen mot mitt forrige innlegg? Ikke tro at rødgrønne ikke etterlater seg en enorm gjeld selv om de følger "handlingsregelen". Hva gjør at du oppfatter mitt forrige innlegg ditt hen at du må opplyse meg om det? Og ut av nyskjerrighet, hvorfor står handlingsregelen i ""? Det burde vel kanskje vært "følger"? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Har handlingsregelen i parantes da det er et tilfeldig valgt tall. Mange har argumentert for at å bruke 3,98% er en meget ansvarlig poltikk mens å bruke 4,02% er fullstendig uansvarlig og å gi kommende generasjoner en stor gjeld. Jeg ville vise at det er andre sider ved dagens politikk som har stor innvirkning på hvor mye "gjeld" neste generasjon overtar. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 alt hadde vært bedre med frp ved roret så du hadde fortrukket økt overføring av gjeld til fremtidige generasjoner? åh som jeg skulle ønske meg karl i hagen som statsminister fanboiz...... bedre type gjeld, FRP er et mindre onde enn de andre valgmulighetene :o, føler Norge ikke har noe stort parti som støtter mine politiske meninger til fulle :C Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Har handlingsregelen i parantes da det er et tilfeldig valgt tall. Geometrisk realavkastning på aksjer USA (som grunnet sin økonomiske størrelse kan anses som verden) går mot 5,7 % over tid (110 år). Geometrisk realavkasnting på obligasjoner USA (igjen forstått som verden) er 2,1 % (igjen 110 år). Kombinert, ut fra SPUs forvaltningsmandat, er 4 % realavkastning et ganske bestemt tall! SPU er en "uendelig" langsiktig investor, derfor er en ivesteringshorisont på 110 år grei å bruke, samt fondet er plassert i utlandet. Videre er fondet sterkt diverifisert både mht. verdipapirer og tid. Tallene er gjengitt fra Prof. Thore Johnsen/NHH bedre type gjeld, FRP er et mindre onde enn de andre valgmulighetene :o, føler Norge ikke har noe stort parti som støtter mine politiske meninger til fulle :C "bedre type gjeld" - hva mener du? Ingen finner nok dessverre et parti som står fullt ut for hva enn selv. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Ingen finner nok dessverre et parti som står fullt ut for hva enn selv. Desverre :C Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå