Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Problemer med beina, ondt av å jogge...

morgan_kane

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har slitt litt med at jeg får ondt i begge leggene mine over akillesen min når jeg jogger, det føles som om alt stiver og blir peise hardt. Har lenge trodd at dette var pga av at jeg er i elendig fysisk form, men når jeg jogger på lengre turer så får jeg den følelsen av at fotene mine dovner vekk, får en slags prikking i foten samtidig som den føles tung og løfte. Satt å tenkte på om jeg har dårlig blodtilførsel til føtterne mine pga av plagene som er nevnt her? Har prøvd å tøyd leggene godt ut hver gang jeg er ute å jogger.

http://www.lommelegen.no/321070/%C5reforkalkning-i-pulsaarene-i-beina

Leste litt der å så at det kan stemme med det jeg føler.

Og en ting til, en gang jeg var på fylla så klarte jeg å vrikke kneet mitt skikkelig, smertan va i en dag i kneet mitt men gikk over etter en stund. I ettertid så har jeg hatt problemer med at når jeg hviler den andre foten oppå den med fyllaskaden så har jeg problemer med å stå på foten igjen for da kommer smertene tilbake. En ting til om denne skaden, merker så å si ingenting når jeg rører på meg, var å leitet sauer i helga å da vrikket jeg opp hele kneet igjen og hadde lettere smerter en stund. Dette gikk over da eg hadde en ekstrem spurt for å snu noen sauer. Men klarte nesten ikke å stå på foten på slutten av dagen når jeg i tilleg hadde hatt en god økt med fotball. Går utifra at dette var pga av mye belastning.

Dette er to problemer som ikke har noe med hverandre å gjøre :)

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sleit med det samme problemet med mine legger over lengre tid når jeg jogga. For meg så hjelper det å tøye godt ut både før og etter økten, hvor du da strekker leggene godt. Når du begynner å løpe så ta det i rolig tempo i 15-20 minutter før du skrur opp farta.

I tillegg har jeg droppa å jogge på asfalt, men holder meg til skauen/sti/grusvei. Kupert terreng hjelper også godt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...