morgan_kane Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 (endret) Hei, Jeg har slitt litt med at jeg får ondt i begge leggene mine over akillesen min når jeg jogger, det føles som om alt stiver og blir peise hardt. Har lenge trodd at dette var pga av at jeg er i elendig fysisk form, men når jeg jogger på lengre turer så får jeg den følelsen av at fotene mine dovner vekk, får en slags prikking i foten samtidig som den føles tung og løfte. Satt å tenkte på om jeg har dårlig blodtilførsel til føtterne mine pga av plagene som er nevnt her? Har prøvd å tøyd leggene godt ut hver gang jeg er ute å jogger. http://www.lommelegen.no/321070/%C5reforkalkning-i-pulsaarene-i-beina Leste litt der å så at det kan stemme med det jeg føler. Og en ting til, en gang jeg var på fylla så klarte jeg å vrikke kneet mitt skikkelig, smertan va i en dag i kneet mitt men gikk over etter en stund. I ettertid så har jeg hatt problemer med at når jeg hviler den andre foten oppå den med fyllaskaden så har jeg problemer med å stå på foten igjen for da kommer smertene tilbake. En ting til om denne skaden, merker så å si ingenting når jeg rører på meg, var å leitet sauer i helga å da vrikket jeg opp hele kneet igjen og hadde lettere smerter en stund. Dette gikk over da eg hadde en ekstrem spurt for å snu noen sauer. Men klarte nesten ikke å stå på foten på slutten av dagen når jeg i tilleg hadde hatt en god økt med fotball. Går utifra at dette var pga av mye belastning. Dette er to problemer som ikke har noe med hverandre å gjøre Endret 14. september 2010 av morgan_kane Lenke til kommentar
Aleksander00 Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Kansje du ikke varmer opp nokk? Prøv 10 min med gåing, 40 min jogg, 10 min avgåing : p Ellrs ka du ha problemer med sener :o Du burde sjekke dette ganske fort! så det ikke blir en vedvarende skade for resten av live. kontakt terapeuter ol ! Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Jeg sleit med det samme problemet med mine legger over lengre tid når jeg jogga. For meg så hjelper det å tøye godt ut både før og etter økten, hvor du da strekker leggene godt. Når du begynner å løpe så ta det i rolig tempo i 15-20 minutter før du skrur opp farta. I tillegg har jeg droppa å jogge på asfalt, men holder meg til skauen/sti/grusvei. Kupert terreng hjelper også godt på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå