TheWankership Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Hei Har fått meg jobb i dag og tenker at hvis jeg sparer en 4-6 måneder eller noe slikt så kan jeg skaffe meg førstehjemslån og flytte hjemmefra, er 20 snart Siden førstehjemslån kan strekkes utover opptil 30 år så ser jeg for meg at jeg kan få meg en leilighet med helt ok størrelse og beliggenhet, ikke så jævli fancy men 1.2 mill kanskje? Har ikke noe lån eller noe slikt nå. Men hva bør man tenke på når man skal flytte for seg selv? Vil være tidlig ute slik at jeg er forberedt Alle synspunkter er velkomne Snakker om små og store ting og problemer. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Skaffe seg dame eller oppvaskmaskin. Førstnevnte er mer allsidig, men sistnevnte bråker mindre. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Ville bare ha den i mine innlegg, no offence 5 Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Lag et realistisk budsjett og finn ut hvor mye du har råd til å betale på lånet hver måned. Og ta budsjettet med deg i banken når du skal høre om lån, er mitt tips. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Det koster MYE mere enn du tror, er så mye man må ta med i beregningen! Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 Lag et realistisk budsjett og finn ut hvor mye du har råd til å betale på lånet hver måned. Og ta budsjettet med deg i banken når du skal høre om lån, er mitt tips. Høres fornuftig ut. Notert Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 har du egenkapital eller kausjonister da? Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Planen var å bygge opp litt egenkapital på det halvåret eller noe sånt da. Kausjonist kan jeg vel få, men har ikke så lyst på gentlig. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Med 100% lånesum kan du vel ha sikkerhet i leiligheten? Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Med 100% lånesum kan du vel ha sikkerhet i leiligheten? Jo det stemmer, det er jo også ganske så logisk Lenke til kommentar
simpl Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Har vurdert det samme selv, men har funnet ut av at jo lengre jeg sparer før jeg flytter ut jo bedre er det. Når en bor hjemme slipper en som regel å betale for mat, strøm, vann osv. osv. som blir en god del hvis du legger alt sammen. Men det kommer vel også helt an på hva du tjener, hvordan din økonomiske framtid ser ut... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå