BeFs Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Artig at artikkelen i DB er øverst, og med et digert bilde! Lenke til kommentar
chokke Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Liker at de prøver å ro seg vekk . Vanskelig å ro når du har hodet under vann.. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Firebird: Er det du som oppdaget dette? I så fall kan du kose deg med at Stephen allerede selv har lagt ut følgende på websiden sin: Aliens love QI Finally, proof of intelligent life in space. Not only are millions of people eagerly awaiting the return of QI to our screens on Friday, but so are beings from beyond the stars, at least if this Norwegian TV programme is anything to go by. The program is called "Den andre siden" (The Other Side). It's partly in Norwegian, mostly in English, and completely hilarious. Nei, det er det ikke. Dette kom opp i en av trådene på skepsis.no (skepsisforumet) og da meldte jeg meg til og laste ned og bevare videoklippet som tv FEM hadde vært så elskverdig og legge ut. Det frekkeste av alt oppi denne historien er jo at filmcrewet var klar over at kornsirkelen var menneskelagd (de innrømmet og ha blitt fortalt om at dette da de ankom åkeren) og allikevel later de som ingen ting og framstiller det hele uten blygsel på "den andre siden" som "the real thing". DET sier litt om hvordan kanalen oppfatter sitt publikum! "Lettlurte sukckers. De kommer ikke til og oppdage denne lille detaljen ... Vi kjører på." (Og det har de jo kanskje rett i for det var jo ikke de faste tv-titterne som tok fatt i denne saken. Jeg generaliserer her, men jeg blir overrasket om noen på skepsis.no sitter og dirrer av spenning når hønsehjernene kjører i gang kaklingen sin på "den andre siden" ) Er det flere kritisk reflekterende mennesker der ute vil jeg bare minne om at vi samles på skepsis.no. Her sitter eliten innen "grasrotskeptisisme" i Norge. Jeg meldte meg nylig på der, mens mange har lengre fartstid. Husk at dette er et miljø for både damer og menn. Fakta er at vi har flere meget ivrige (og lynsskarpe) kvinner i miljøet og det stikker jo hull på myten om at skeptissisme er en gutteting. mvh NorwgianSkeptics Endret 17. september 2010 av Firebird (TMG) Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Ser ikke poenget med et eget skepsisisme forum, er man skeptisk er man sansynligvis ikke intressert i emnet, dermed har man ikke noe å snakke om... Som å lage "visomikkelikerfotball.com". Ellers, her er et forum for de som er mindre skeptiske: http://www.paranormal.no/forum/phpbb3/index.php Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 "Ser ikke poenget" Nei, det får så være. Jeg akter ikke og sake meg så mye med det. God helg folkens! Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Ulempen med skeptikere er at det kan bli en evig diskusjon, og man får lyst til å drepe dem for at de skal holde kjeft. De er interesserte i å beholde sin lille virkelighetsboble for at de ikke skal freake ut og bli wacko jacko i hodet ved endringer av virkeligheten; ingenting skal få rokke ved den - derfor mååååå de bare bry seg. Kan ikke si at jeg tilhører dem. Kjedelige A4-folk. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 kan ikke se at det blir noe serlig diskusjon når alle er skeptiske. Menmen, ser jo forumet har litt aktivitet så er vel et marked for det Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Dei som trur på kornsirkler skaper diskusjon og ufordrer virkligheten. Dei som trur på gud er totalt blåst. Genial video. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Historien om Tv-FEMs tabbe i rapsåkeren i Wiltshire har fått en del oppmerksomhet omkring i verden. Foruten en vellykket markedsføring av historien her i Norge har også utenlandske bloggere og nyhetsmedia på nett snappet dette opp. Det later også til at denne historien har fått skeptiker-samfunn rundt om på jorden og trekke på smilebåndet. I den anledningen har jeg laget et kort utdrag av siste podkastet (270) til The Skeptics' Guide To The Universe Hør SGU's kommentar til tv FEM's tabbe-dokumentar: http://www.youtube.com/watch?v=_I1goQjHMHI Endret 19. september 2010 av Firebird (TMG) Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 Bare en kort oppdatering: http://www.youtube.com/watch?v=yVSQuNBreQc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå