Panerai Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Jeg ønsker tips til sommerferie for meg og min familie. Jeg ønsker i utgangspunktet tips til litt spesielle steder/ting å gjøre. "Problemet"/utfordringen er at mine to barn er 2 og 4 år. Alle tips mottas med takk. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Tja, det er mye fine steder å dra til. Satser dere på "typiske" sydendestinasjoner? Skjønner at budsjettet kanskje er smalt med unger. Er det varme og sol dere søker etter? Lenke til kommentar
ZenMuch Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Campingtur i Sverige, stopp innom diverse badeland, dyreparker ect. som kan være gøy for barn Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Campingtur i Sverige, stopp innom diverse badeland, dyreparker ect. som kan være gøy for barn 2 og 4 åringer er litt små til å få fullt utbytte av badeland, men grunnideen er god. Eventuelt kan en finne et rolig sted i f.esk. Danmark (ikke for lang reise) og holde seg der en uke. Jeg ville da kikket etter barnebasseng og forholdsvis rolige aktiviteter i nærheten. Eksempelvis et feriesenter med hytter og innendørs baseng. Hverken foreldre eller smårollingene trenger en bunch 6-12 åringer som raser rundt, høye på sukker, og hyler. Det er en floskel, men også sant, at i den alderen er det kvalitetstid med foreldrene som er det viktigeste. Sam far til sønner på 8 og 11 Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Tja, det er mye fine steder å dra til. Satser dere på "typiske" sydendestinasjoner? Skjønner at budsjettet kanskje er smalt med unger. Er det varme og sol dere søker etter? Vi tar det siste først, siden det er på sommeren vi ønsker å dra er det ønskelig med litt sol og varme. Men selvfølgelig ikke noe krav. Vi er ikke ute etter noe typisk sydendestinasjoner. Campingtur i Sverige, stopp innom diverse badeland, dyreparker ect. som kan være gøy for barn 2 og 4 åringer er litt små til å få fullt utbytte av badeland, men grunnideen er god. Eventuelt kan en finne et rolig sted i f.esk. Danmark (ikke for lang reise) og holde seg der en uke. Jeg ville da kikket etter barnebasseng og forholdsvis rolige aktiviteter i nærheten. Eksempelvis et feriesenter med hytter og innendørs baseng. Hverken foreldre eller smårollingene trenger en bunch 6-12 åringer som raser rundt, høye på sukker, og hyler. Det er en floskel, men også sant, at i den alderen er det kvalitetstid med foreldrene som er det viktigeste. Sam far til sønner på 8 og 11 Jeg føler ikke at barna er altfor små til badeland. Vi bor på sørlandet og har vært noen turer i badelandet og eldstemann storkoser seg der. En danmarkstur er jo helt klart et alternativ og kan nok bli koselig og helt topp det. Men jeg er vel egentlig ute etter no litt mer "spennende". Endret 15. september 2010 av Panerai Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Kom til Stavanger ei langhelg. Ta turen innom Kongeparken, her kan du la en hel dag gå. Så kan dere ta danskebåten videre til danmark og besøke legoland eller noe Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Dyreparken (Kristiansand) med dyr, enkel fornøyelsespark, kardemomme by, sjørøvere og badeland bør i så tilfelle være et alternativ, selv om det ikke er spesielt spennende i betydningen at ikke alle andre har gjort det. Cruise er også et alternativ, men etter min mening bør ungene vær litt større for å få utbytte av det. Min personlige mening er at "spennende" passer bedre når ungene er litt større. Jeg og mine sønner var i London, uten mor, i vår og hadde det helt topp. De er nå blitt så store at det ikke plutselig stopper opp for å se på noe eller skjærer ut til venstre, men gir beskjed om de vil se på noe eller gå en annen vei og selvfølgelig tok jeg meg tid til slikt. Eldstemann hadde oppgaven med å finne frem på T-banen og hadde stort sett brukbar kontroll. Du har noe å glede deg til, mens du koser deg med alderen de nå er i. S Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 Dyreparken (Kristiansand) med dyr, enkel fornøyelsespark, kardemomme by, sjørøvere og badeland bør i så tilfelle være et alternativ, selv om det ikke er spesielt spennende i betydningen at ikke alle andre har gjort det. Cruise er også et alternativ, men etter min mening bør ungene vær litt større for å få utbytte av det. Min personlige mening er at "spennende" passer bedre når ungene er litt større. Jeg og mine sønner var i London, uten mor, i vår og hadde det helt topp. De er nå blitt så store at det ikke plutselig stopper opp for å se på noe eller skjærer ut til venstre, men gir beskjed om de vil se på noe eller gå en annen vei og selvfølgelig tok jeg meg tid til slikt. Eldstemann hadde oppgaven med å finne frem på T-banen og hadde stort sett brukbar kontroll. Du har noe å glede deg til, mens du koser deg med alderen de nå er i. S Siden jeg bor i Kristiansand og har årskort i dyreparken og badelandet så blir det nok aldri sommerferie der. Men vi trives veldig godt å være der på sommeren. Det blir mer dagligdags for oss. Cruise er jeg enig i. Jeg er enig i det siste du skriver også, men selv om barna er små er det mulig å ta de med på ting, selv om de aldri vil huske det. De har det moro mens det står på. Det bør jo være en ferie med fokus på opplevelser. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Det bør jo være en ferie med fokus på opplevelser. Familien Bell planlegger en uke med engelsk kanalbåtferie og en uke i Cornwall til sommeren. Tror det blir bra med opplevelser, men om ikke dine er båtvante anbefaler jeg ikke den delen. Den andre derimot bør kunne fungere for barn fra 0 til 100. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå