DaMole Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 (endret) Hei! Har et prosjekt i biologi, der vi skal ta bilder av diverse planter, dyr osv for så å lage beskrivelse av typen. Jeg har problemer med å finne det norske navnet til et par typer her, og håper noen kan hjelpe meg med det. Alt jeg trenger er det norske navnet, så skal jeg nok klare å finne det latinske navnet selv. Noen bilder er uklare (ikke så veldig uklare), det er siden fokuseringen virket ikke helt som den skulle. Her er 15 bilder av 40 som jeg trenger hjelp til å finne ut hva de heter. Takker for alle svar! NB: Bildene kan være store! Bilde 1. Bilde 2. Bilde 3 (ligner på løvetann, men det er ikke løvetann). Bilde 4. Bilde 5. Bilde 6. Bilde 7. Bilde 8. Bilde 10 (jeg hørt navnet på dem før, men har glemt det). Bilde 11. Bilde 12. Bilde 13. Bilde 14. Bilde 15 (det er ei snegle inni). Endret 14. september 2010 av DaMole Lenke til kommentar
Utsynet Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 1 marikåpe 2 gullris 3 en eller annen sveve. Eks skogsveve 5 Skogskjegg 7 en eller annen tistel 10 Skrubbær 14 forglemmegei Kan sikkert komme med flere men har ikke tid nå. Soppen orker jeg ikke forsøke en gang uten å se undersiden. viktig å få med at dette er det jeg tror. Lenke til kommentar
New_Game Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Tror bilde 4 er reinfann Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Takker for svar, dette hjalp meg ytterligere! Skal sjekke med blant annet Wikipedia og bilder på Google for å forsikre meg om at det er det de heter Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Trenger enda hjelp med de resterende plantene/soppene/dyrene Lenke til kommentar
EIFF Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Nr. 8: en løpebille, sannsynligvis underfamilien jordløpere, og muligens slekta Carabus, men vanskelig å si pga. dårlig bildekvalitet 15: vanskelig å si uten bilde av mønsteret på sneglehuset, men jeg vil tro at det enten er hagesnegl eller flekket krattsnegl Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Takker for nr. 8. Nr. 15 er ei strandsnegle, fant det ut etter et par dager på Wikipedia Noen som vet noe om soppene? De er alle funnet i omtrent samme sted (radius på 10-12 meter) i skogen. Helt nord i Nordland hvis det hjelper. Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Enda en bump! Er det virkelig ikke noen som vet noe om soppene, fra hvordan de ser ut ovenfra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå