Gå til innhold

Fantastisk serviceopplevelse

Anbefalte innlegg

Jeg er eier av en Vaio Z. Fantastisk pc, som overgår det alt jeg har vært borti at pcer. Desverre var det noe som irriterte enormt til tider. Laderen min lagde en høyfrekvent pipelyd både mens laptopen ladet og sto i standby. Den kunne fint bli overdøvet om det var musikk eller liknende på, men f. eks i stille øyeblikk på filmer med pcen i samme rom så hørte man den. Igår fant jeg ut at jeg ville teste ut gratis telefonsupport som kommer med Vaio-pcene. Jeg ringte i halv 4 tiden, og snakket med en engelsk hyggelig mann. Etter maks 10 min var saken ferdig, uten noen overdrevne spørsmål eller krangling. Og eneste feilbeskrivelsen jeg ga var at den lagde en irriterende pipelyd. Han sa at jeg skulle ha en ny løpet av uken, seinest lørdag. Flott tenkte jeg.

Idag, under 24 timer etter telefonen, ringte det en person fra DHL som hadde en pakke til meg. Et par timer senere kom han inn på jobben min og ga meg pakken. Der lå det en ny lader, gratis. Ankommet under 24 timer etter klagen var sendt inn. new_woot.gif

Vaio-care ftw!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde bare flere vært som deg og faktisk BRUKT gratis kundesupport som følger med produktene...

Jeg pleide å jobbe i en EL-butikk og vi tok imot kanskje 2-5 datamaskiner hver dag hvor kundene sjelden eller aldri kontaktet gratis kundesupport hjemmefra før de pakket samme maskinen, satte seg i bilen / bussen og kjørte til butikken.

I garantitiden er de fleste produsentene EKSTRA hjelpsomme hvis du har vært uheldig. Jeg har opplevd selv at HP har erstattet både batteri og lader i løpet av en dag eller to så fremt de har de på lager.

Forbrukerrettsorganisasjoner har gjort det til et helvete å selge forbrukerelektronikk. Jeg er veldig glad for at vi har så strenge lover og klare rettigheter via kjøpsloven i Norge, men det er MÅTEN man opplyser forbrukerne på som irriterer meg. Man fremstiller selgeren / butikken som satan selv, pluss at det terpes GANG på GANG at kunden har rett til å forholde seg til selger og at selger er pliktig til å hjelpe.

De sier sjelden eller ALDRI noe om at det i de fleste tilfeller lønner seg å kontakte support selv, spesielt siden de fleste tilbyr det gratis.

Jaja, glad jeg er ferdig med å selge elektronikk. Etter å ha skiftet bransje har jeg lovet meg selv å aldri returnere til EL-bransjen. :-D

Lenke til kommentar

Jeg kan skjønne at man har motforestillinger om å bruke kundesupport når man pakker opp et flunka nytt produkt. Hadde jeg kommet hjem med en ny datamaskin som ikke funka hadde jeg ikke ringt kundesupport først for å si det sånn...

Forøvrig strålende eksempel på korrekt kundebehandling!

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Et skjær i denne historien. Idag fikk jeg regning på 400 kroner fra DHL, 299 i MVA og 110 i utleggsgebyr. Som jeg har skjønt det er dette kun for frakten. Forfallsdato er kun 4 dager fram i tid. Dette kom overraskende, servicen var visst ikke helt på topp likevel.

Jeg skal klage å se om jeg ikke skal betale dette likevel.

Lenke til kommentar

Forbrukerrettsorganisasjoner har gjort det til et helvete å selge forbrukerelektronikk. Jeg er veldig glad for at vi har så strenge lover og klare rettigheter via kjøpsloven i Norge, men det er MÅTEN man opplyser forbrukerne på som irriterer meg.

Forbrukerkjøpsloven, ikke kjøpsloven, gjelder mellom privat og bedrift.

Det er en vesentlig forskjell, så det måtte påpekes for at det ikke skulle skape tvil. :)

Lenke til kommentar

Jeg opplevde det samme med DHL (tror det var de) etter en retur på defekte disker til Seagate. Jeg fikk moms på 550 kroner og noe gebyrer osv..

Men etter en enkel klage via epost ,der jeg forklarte at det var defekte disker, som ble sendt på retur, så ordnet det seg. Bemerket og at det ble sendt fra seagate sitt service senter i nederland eller hvor det var, hvor de ikke har noe form for salg av disker.

Dog hadde de satt full verdi på alle diskene, så det ble brukt som grunnlag.

Er sikkert bare satt en standardverdi på laptoppen din og , så har de fortollet som dette etter vane. Bare ta kontakt med speditør eller Sony direkte, så order det seg nok ;)

Event. så kan de mase om at du skulle ha fylt ut en "proforma" faktura når du sendte ut varen.

Et skjær i denne historien. Idag fikk jeg regning på 400 kroner fra DHL, 299 i MVA og 110 i utleggsgebyr. Som jeg har skjønt det er dette kun for frakten. Forfallsdato er kun 4 dager fram i tid. Dette kom overraskende, servicen var visst ikke helt på topp likevel.

Jeg skal klage å se om jeg ikke skal betale dette likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...