Gå til innhold

c++ interfaces i .NET

Anbefalte innlegg

Folkens. Har en liten utfordring til dere

Jeg har laget en C++/CLI wrapper som gjør at jeg fra Clarion kan kalle .NET komponenter direkte, vel rettere sagt indirekte.

Dette er grei skuring. Men jeg trenger en måte å få til callback inn i samme "scope" som oppkallet kom ifra. Dette fordi det kallende programmet har satt opp en masse globale parametere som connection string, user login, rettigheter + + +

Dette fungerer greit fra Clarion, fordi Clarion kan interface c++ klasser direkte uten noe problem ved å bruker INTERFACE.

Det betyr at jeg har startet et Clarion progra, som igjen kaller en "external" prosedyre i en C++ dll, som igjen instanserer en klasse. Denne klassen er kompilert i #pragma managed og kan derfor kalle .NET klasser direkte. Vel og bra. Jeg har med andre ord laget koblingen Clarion => .NET

Nå trenger jeg å kalle tilbake. Jeg har en dullion fuksjoner i Clarion programmet som jeg vil nyttegjøre fra .NET

Tanken min var å lage et tilsvarende Interface i C++ og bruke dette i C# koden, men jeg misstenker at livet ikke er så enkelt.

Hvis noen kunne gi et kjappt eksempel på hvordan dette kan gjøres så hadde det vært gull

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...