bellduck94 Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Hei! Jeg har en Asus Eee 1005HA. Har klart å slette gjennopprettingspartisjonen, og må dermed installere Windows på en annen måte. Jeg tok å lastet ned en rip fra en Windows disk, og brukte Microsofts eget program for å lage bootbar Win7 pinne. Det funker fett, helt til jeg kommer til der jeg skal skrive keyen. Der står det øverst "Windows 7 Ultimate", selvom det stod at det var alle versjoner (i torrenten). Noen som vet hvordan jeg får det til å bli Starter? bellduck Lenke til kommentar
myhken Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 (endret) Ja, siden vi har denne tråden gående, så velger jeg å svare i motsetning til å ikke gi deg hjelp (siden det er snakk om "piratkopi") Først, om du må laste ned noe, last ned fra Digital River, som er Microsofts egne servere, slik at du er 100% trygg. (Tips, sjekk Win7 bloggen min). Last ned Windows 7 Professional x86 for å gjøre det enklest mulig. Bruk så UltraIso (mange andre programmer der ute, men dette funker best) til å fjerne ei.cfg filen fra source mappen på den .iso filen du har lastet ned. Du må så lagre filen på nytt, og så kan du eventuelt bruke samme oppskrift som du har gjort for å få den over på minnepennen din. For å bytte språk til norsk, følg denne guiden: http://samfunn.myhken.com/?p=447 Endret 14. september 2010 av myhken Lenke til kommentar
bellduck94 Skrevet 14. september 2010 Forfatter Del Skrevet 14. september 2010 Ja, siden vi har denne tråden gående, så velger jeg å svare i motsetning til å ikke gi deg hjelp (siden det er snakk om "piratkopi") Først, om du må laste ned noe, last ned fra Digital River, som er Microsofts egne servere, slik at du er 100% trygg. (Tips, sjekk Win7 bloggen min). Last ned Windows 7 Professional x86 for å gjøre det enklest mulig. Bruk så UltraIso (mange andre programmer der ute, men dette funker best) til å fjerne ei.cfg filen fra source mappen på den .iso filen du har lastet ned. Du må så lagre filen på nytt, og så kan du eventuelt bruke samme oppskrift som du har gjort for å få den over på minnepennen din. For å bytte språk til norsk, følg denne guiden: http://samfunn.myhken.com/?p=447 Takk, men fant det ut! Det var så lett som å bare slette en liten fil, så kommer menyen for å velge versjon opp Vet ikke om jeg vil kalle det piratkopi.. Når du går i butikken og kjøper Windows, er det ikke DVD-en du betaler for, men keyen Dette var snakk om en direkte rip som krever key. bellduck Lenke til kommentar
myhken Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 (endret) Men den direkte rippen din kan likevel inneholde bakdører, keyloggere, spyware, adware, virus etc, som du aldri vil oppdage. Du kan ikke stole på noen når det gjelder noe så viktig som operativsystem. Og du betaler faktisk for DVD platen også, og ikke bare produktnøkkelen. Det er en grunn til at Microsoft sier at det er ulovlig å laste ned Windows 7 (Vista, XP, Office etc) plater, .iso filer etc. Og på de fysiske platene så står det med liten skrift enten på platen, coveret eller i dokumentasjonen, at du ikke har lov til å låne bort DVD platen en gang. Og ps! Ja den lille filen heter ei.cfg og befinner seg i source mappen, slik som jeg beskrev ovenfor. Endret 14. september 2010 av myhken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå