Gå til innhold

Middelhavscruise - Utflukter

alienelite

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og familien skal på cruise i middelhavet i høstferien og trenger noen råd om utflukter de forskjellige stedene. Tror nemlig ikke barna mine vil være med på deg hver dag :innocent: . Barna mine er 12 og 14 år så det er greit om dere finner noe litt for dem og. Vi skal også dra med onkelen, tanten, fetter ganger 2 og bestemor og bestefar, så det er gøy om alle kan bli med. Finn noe som passer med tid iforhold til det skjemaet dere får se under;)Hvis dere syntes det er vansskelig å lese kan dere bare se her;) http://www.msccruises.no/crociere/cruise.asp?id=32757 ;)) På forhånd takk!

Tidtabell

Dag Dato Havn Ankomst Avreise Merknader

1 Fre Civitavecchia (Roma) 19.00

2 Lør Genova 09.00 18.00

3 Søn Marseille 08.00 18.00

4 Man Barcelona 07.00 14.00

5 Tir Tunis 14.30 19.30

6 Ons Valletta 09.00 18.00

7 Tor Messina 07.00 14.00

8 Fre Civitavecchia (Roma) 08.00

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok nå kan jeg skrive litt her. Endelig en fridag fra jobben :) Første på en måned.

Jeg var på MSC Musica (annen båt) for et par år siden i middelhavet. Jeg hadde en litt annen rute enn dere.

MSC er et Italiensk rederi og Italienere liker å kle seg opp osv. Det kommer til å være minst 1 eller 2 galla-middager i løpet av cruiset hvor det er anbefalt å ta på seg penklær.

Når det gjelder utflukter så koster det penger å være med på det som cruiset arrangerer. Min familie var med på 2 eller 3 tror jeg. Bl.a Pompeii i Napoli. Dette var meget spennende og du får guide og transport på alle ufluktene.

Dersom barna dine på 12 og 14 er interessert i Star Wars finnes jo Karthago utenfor Tunis, hvor deler av filmen er innspilt.

Dersom de er interessert i fotball kan dere jo dra til enten fotballstadion Nou Camp i Barcelona eller Olympiastadion i Roma. Jeg var på Nou Camp i Barcelona i mars og det var en opplevelse! Selv de som ikke var interessert i fotball i mitt reisefølge likte det meget godt. Det er et museum inne på stadion.

Valetta har jeg vært i, dog ikke med båt, men som en egen tur. Jeg likte byen veldig godt. Dersom dere er interessert i kultur, ta turen til Mdina. Denne byen er på UNESCOs verdensarvliste og jeg synes den var veldig pen!

Genova var en veldig pen by. Mye bra shopping rundt hovedgaten ved Piazza del Ferrari (ved den store fontenen).

Lykke til på turen. MSC er et bra rederi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...