Gå til innhold

(s1+s2) + r2 matematikk

redsox

Anbefalte innlegg

Flere spørsmål jeg ikke greier å svare på...

Min bror fikk beskjed av rådgiver på skolen at denne kombinasjonen gjorde det mulig å søke til siv.ing linjer, stemmer dette?

Jeg hadde inntrykk av at det ikke var mulig å ha alle på vitnemålet? Betyr det at en som er interessert i matte kan ta s1+s2+r1+r2 og få alle på vitnemålet? Eller er det noe spesielt med akkurat denne kombinasjonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere spørsmål jeg ikke greier å svare på...

Min bror fikk beskjed av rådgiver på skolen at denne kombinasjonen gjorde det mulig å søke til siv.ing linjer, stemmer dette?

Jeg hadde inntrykk av at det ikke var mulig å ha alle på vitnemålet? Betyr det at en som er interessert i matte kan ta s1+s2+r1+r2 og få alle på vitnemålet? Eller er det noe spesielt med akkurat denne kombinasjonen?

Trenger ikke å ta hele pakka. Bare ta R1 og R2. Eller ta s1+s2 = R1. R2 kommer du ikke langt med UTEN å tatt R1 først. Hadde jeg vært deg, ville jeg valgt R1 og R2. Men du må ikke glemme Fysikk 1. Det er også et krav.

Lenke til kommentar

Da jeg gikk på vgs tok jeg r1 + r2. Min bror begynte nettopp på vgs og er usikker på om han vil ta s1 eller r1 neste år. Han er ikke veldig flink i matte, så rådgiveren på skolen anbefalte ham å ta s1+s2 for å så ta r2 som privatist senere hvis han bestemmer seg for at han vil på siv.ing.

Spørsmålet er rett og slett om dette er mulig?

Vi har jo alltid blitt fortalt at s1+s2 fyller kravene til studier som krever r1, men gjelder det også for studier som krever r1 + r2 ?

Lenke til kommentar

Da jeg gikk på vgs tok jeg r1 + r2. Min bror begynte nettopp på vgs og er usikker på om han vil ta s1 eller r1 neste år. Han er ikke veldig flink i matte, så rådgiveren på skolen anbefalte ham å ta s1+s2 for å så ta r2 som privatist senere hvis han bestemmer seg for at han vil på siv.ing.

Vi har jo alltid blitt fortalt at s1+s2 fyller kravene til studier som krever r1, men gjelder det også for studier som krever r1 + r2 ?

Ja, det er mulig å fylle kravene, dersom man har s1+s1 uansett hvilket studie som krever r1 + r2 ;)

Din bror bør ta S1 og S2, hvis han er svak i matte. Det skal jeg ihvertfall.

Lenke til kommentar

Altså det er mulig? Så hva med det andre spørsmålet.. Er det da mulig å få alle matematikk programfagene på vitnemålet, eller er det noe spesielt med denne kombinasjonen?

Det blir gitt inntil 4 tilleggspoeng for realfag. Dvs. du kan ta fag som f.eks matte r1 0.5 poeng, og r2 som gir 1 poeng osv..

Ja, alt dette kommer på vitnemålet. Bortsett fra S matte. Det velger du selv etter ønske.

Endret av DJ-Stigma
Lenke til kommentar

Hvis han ikke liker matte er et ingeniør-studie neppe noe for han siden de har veldig mye matte i seg.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Hvis han ikke liker matte er et ingeniør-studie neppe noe for han siden de har veldig mye matte i seg.

Ja, enig med deg, men det har ingenting med spørsmålet å gjøre.

Fikk beskjed fra samordna opptak i dag at s1+s2+r2 = r1+r2. R2 karakteren går ikke på vitnemålet, men blir lagt til som vedlegg for å dokumentere at faget er bestått. R2 karakteren gir også bare 0.5 reafagspoeng i dette tilfellet-kan maks få 1.5 poeng for matematikk.

Endret av redsox
Lenke til kommentar

Ja, enig med deg, men det har ingenting med spørsmålet å gjøre.

Ergo er S1+S2 veien å gå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...