løddesøl Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Jeg har montert effektanlegg på mopeden. Mopeden er en Motorhispania RYZ 2008 modell. Det er bare at det har gitt dårligere effekt enn med det uplomberte eksosanlegget. Den høres rett og slett helt forferdelig ut. Skikkelig "dau" i seg, og jeg får ikke noen ting effekt. Har hørt snakket om "blandeskrue" og "dyser", men jeg vet ikke jeg! Trenger svar Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 mmm sjekk om det kom instruksjoner med anlegget ditt. Tipper det står at du må justere noe. Lenke til kommentar
Mr. Moody Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Du må bytte dyse ASAP! Hvis ikke har du en kjempestor risiko for å skjære den. Dysen er den som sender bensin gjennom forgasseren, og justerer mengden luft/bensin. Stor dyse = mer bensin går gjennom. Når du ikke har byttet dyse etter montering av effektanlegg, får mopeden for lite bensin/luft, og har en stor sjanse for varmeskjæring. Lenke til kommentar
løddesøl Skrevet 14. september 2010 Forfatter Del Skrevet 14. september 2010 Du må bytte dyse ASAP! Hvis ikke har du en kjempestor risiko for å skjære den. Dysen er den som sender bensin gjennom forgasseren, og justerer mengden luft/bensin. Stor dyse = mer bensin går gjennom. Når du ikke har byttet dyse etter montering av effektanlegg, får mopeden for lite bensin/luft, og har en stor sjanse for varmeskjæring. Takker for svar! Noen idè på hvilken størrelse jeg skal ha på denne dysa? Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Du fjernet vel plomberingen før du satte det på? Lenke til kommentar
Mr. Moody Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Hvilket effektanlegg har du? Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Tipper du kjører med plombene i og org dyse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå