Louigi Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Hei. Har et speedstouch modem koblet i veggen, og det er bridga. Videre har jeg en 3com ruter, type 3CRWER300-73. Har gått inn på firewall og virtual servers, og lagt inn ipadresse på serveren min, beskrivelse, protokoll tcp og udp, en lanport til serveren jeg skal hoste og publicport som er samme som lanport. Har også huket av på enablet. Dette funket i noen dager, helt til for noen dager siden. Da fikk ingen tilgang på serveren, og jeg kom ikke inn med rdp. Alt ser helt fint ut i ruteren, så skjønner ikke hva som kan være problemet. Noen som kanskje har en løsning? Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 Ser nå at ved å restarte ruteren så virker det igjen. Kan det ha noe med leasetime på ip eller noe? Regner med at det ikke virker igjen etter en uke eller noe... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Sett statisk IP på PC, så er du sikker på at forwarding av porter kommer fram til rett adresse. Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 Har gjort det, serveren har fast ip hele tiden. Alt ser hetl riktig ut både ang. ip og forwarding, men funker fortsatt ikke... Eller... det funker nå, men regner med at det ikke funker om en ukes tid Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Du får teste om porten er tilgjengelig når det blir feil. http://canyouseeme.org Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 Har gjort det, og den er ikke det. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Da er enten porten stengt eller serveren ikke aktiv på porten. Du kan teste portforward bedre ved å bruke utorrent og sjekke linjen med utorrents linjetest. Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 Okei, skal teste det neste gang det skjer Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Nå skjedde det igjen. Jeg har vært borte en ukes tid, og torsdag fikk jeg ikke tilgang på serveren via remote, og heller ikke på andre måter, så tenkte kanskje strømmen hadde gått... Men når jeg kom hjem i går kveld, Så alt ut som det skulle... Serveren sto på, ruter og modem står å blinker fint... Jeg sjekket canyouseeme.org, og den kom gjennom på alle porter jeg skal ha forwarda, så skjønner ingenting... Altså, portene er åpne, men ubrukelige Edit: Var bare å restarte alt av modem og ruter, så virket det igjen nå også... Endret 18. oktober 2010 av Louigi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå