ADT Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Batteritiden oppgis til svimlende 13 timer, tilbyr Asus alt man trenger i en nett-PC? Les mer Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 (endret) Hvor mange minneslotter har pc-en? 1? edit: fant det ut. 1 x 204-Pin DDR3 SO-DIMM. Det går altså bra å sette inn en 4GB brikke i denne pc-en? Endret 14. september 2010 av Uderzo Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Mange stygge klistremerker. 1 Lenke til kommentar
genesis Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 (endret) Hvordan har det seg at man kan gi såpass villedende informasjon angående batteriytelse, og komme unna med det?Tror aldri jeg har sett tester hvor man har oppnådd gitte makstall på slikt. Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Mulig Asus har gjort en feil, men det er helt klart plass til et klistremerke til her...... ellers fin batteri tid, hadde vært arti om det hadde vært monsterbatteri å finne på ebay, fant et 13000 mAh der til min gamle sliter eee 1000H. med et sånnt hadde man nærmet seg 18-20 timer 2 Lenke til kommentar
trondmm Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Det kunne vært interessant å se hvor mange timer batteriet holder ved videoavspilling også. Jeg har akkurat kjøpt meg en HP mini, og dere konker batteriet ut etter litt over to og en halv time med film, og det synes jeg er litt vel lite. Lenke til kommentar
Strandball Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Vent heller på 1015PEM folkens. Den er rett rundt hjørnet og har tokjernet prosessor. Lenke til kommentar
asad Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Så sinnsykt morro at testen kom dagen jeg bestilte AKKURAT denne pcen Blir spennende lesing. Takk hw.no! Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 syns de skulle gått "all out" med klistremerkene. er jo fortsatt plass til flere. så kunne de sikkert satt klistremerke over styreplata og. for å si at maskina har styreplate! Lenke til kommentar
huf Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Hvor mange minneslotter har pc-en? 1? edit: fant det ut. 1 x 204-Pin DDR3 SO-DIMM. Det går altså bra å sette inn en 4GB brikke i denne pc-en? Nei, den støttar ikkje meir enn 2GB totalt. Lenke til kommentar
jakobbg Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 More cowbell! 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 (endret) Hvor mange minneslotter har pc-en? 1? edit: fant det ut. 1 x 204-Pin DDR3 SO-DIMM. Det går altså bra å sette inn en 4GB brikke i denne pc-en? Nei, den støttar ikkje meir enn 2GB totalt. Skal vi trekke frem noe negativt må det bli at skjermen ikke imponerer, samt at de som ønsker en litt jevnere brukeropplevelse i Windows 7 bør oppgradere minnet (brikkesettet støtter maks 4 GB DDR3 RAM). Endret 14. september 2010 av Uderzo Lenke til kommentar
berland Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Skjønner ikke at man kan velge SSD som diskvalg blant alternativene (ihvertfall ikke listet opp her). Jeg byttet ut den interne disken i min Asus EEE 1000HE med en SSD og opplever en himmel-og-hav forskjell i responstid på maskinen (Ubuntu 10.04), både under boot og oppstart av programvare. Lenke til kommentar
asad Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Skjønner ikke at man kan velge SSD som diskvalg blant alternativene (ihvertfall ikke listet opp her). Jeg byttet ut den interne disken i min Asus EEE 1000HE med en SSD og opplever en himmel-og-hav forskjell i responstid på maskinen (Ubuntu 10.04), både under boot og oppstart av programvare. Er det ikke bare å bytte ut disken da, om det er en vanlig 2,5 tommer? Lenke til kommentar
huf Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Hvor mange minneslotter har pc-en? 1? edit: fant det ut. 1 x 204-Pin DDR3 SO-DIMM. Det går altså bra å sette inn en 4GB brikke i denne pc-en? Nei, den støttar ikkje meir enn 2GB totalt. Skal vi trekke frem noe negativt må det bli at skjermen ikke imponerer, samt at de som ønsker en litt jevnere brukeropplevelse i Windows 7 bør oppgradere minnet (brikkesettet støtter maks 4 GB DDR3 RAM). Skulle likt å sett ei kjelde på det. Inntil det motsatte er bevist, så held eg meg til Intel sine sider. http://ark.intel.com/Product.aspx?id=49492&processor=N475&spec-codes=SLBX5 Lenke til kommentar
ADT Skrevet 14. september 2010 Forfatter Del Skrevet 14. september 2010 Skulle likt å sett ei kjelde på det. Inntil det motsatte er bevist, så held eg meg til Intel sine sider. http://ark.intel.com...pec-codes=SLBX5 Du har nok helt rett, artikkelen rettes opp snarest Fra SIW fikk jeg beskjed om at maks minnekapasitet var 4096 MB, og tok dette for god fisk. Det finnes ingen god info på hva brikkesettets maksgrense (Intel NM10 Express) er på fra offisielt hold. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Det finnes ingen god info på hva brikkesettets maksgrense (Intel NM10 Express) er på fra offisielt hold. Det er fordi minnekontrolleren sitter i prosessoren, ikke i brikkesettet. Dermed blir databladet for N475 offisiell info. 1 Lenke til kommentar
setpos Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 600 punkters høyde på skjermen -- what a joke! Kan jo ikke brukes til noe annet enn en liten notatblokk. Ikke engang HD-ready for film. Redusér kanten rundt skjermen og gi oss mer skjermflate og høyere oppløsning med samme fysiske størrelsen! En annen ting som gjelder det meste av skjermer for tiden er at 16:9-format er tullete på en datamaskin selv om det er bra på en TV. På en PC-skjerm skal man gjerne lese dokumenter og websider etc, og da er høyden verdifull for å få litt oversikt. 16:10 er et bedre fomat. Nei, på PC-skjermfronten synes jeg det har gått nedover de siste årene. Antall skjermpunkter på bærebare har stått nesten stille i 10 år, og mine to 30"-monitorer vil koste mer å kjøpe i dag enn da jeg kjøpte dem for flere år siden. Hvor er fremskrittet? Jeg er ikke Apple-fan, men jeg synes de har gjort et godt valg ved å velge 4:3-format på iPad. Film er tross alt best på et TV, så hvorfor designe alt mulig etter filmformat? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 setpos: Mini-PC-er skal være billige. Skal du ha ordentlig størrelse og oppløsning på skjermen får du finne noe annet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 (endret) Denne kunne heller vært en 7" når man først skal gi den så dårlig spec når vi snart er i 2011. At skjermen har kanter er hovedsaklig pga av tastaturet skal kunne være så stort som mulig og i andre tilfeller pga. edge-led. Endret 16. september 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå