Gå til innhold

Automatiser din Android telefon: Tasker Profiler

Cærmen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har ett apn for mms og et for mobildata, apn-droid kan skru av begge eller bare mobildata som jotun sier :)

Hos meg er det enten eller. Har ett APN i "trådløs og nettverk" - "Mobilnettverk" - "Tilgangspunktnavn". Er det dette som må kopieres så jeg har to forskjellige? Ser "Telenor" står med "internet + mms".

Lenke til kommentar

Hvis du istedet for widgeten til APNdroid klikker på programmet APNdroid i menyen for alle programmer så kan du velge å holde MMS åpen...

Vet, problemet var at det bare var satt opp en profil for både internett og mms. Splittet og da virker APNDroid slik som forventet.

Men jeg vil fortsatt vite om Tasker klarer å oppdage innkommende mms og slå på mobildata...

Lenke til kommentar

(Desire): Hvordan får jeg tasker til å bytte fra WCDMA / GSM auto til bare GSM (Regner med at det er fra 3G til G elns)

Prøver å lage en Batterisparingsprofil :)

Det får du ikke gjort. Applikasjoner har ikke mulighet for å skifte mellom WCDMA/GSM da dette ikke er en del av Android-API-et (antar det er bevist fra Google sin side). WCDMA/GSM er kun mulig å skifte mellom manuelt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det noen som er stødig på værmelding på tsaker:)

Har lagd et lite script som ikke fungerer helt. Jeg får bare denne meldingen (The current temp is clear:-11C </title> <link>http://rss.accuweather.com/rss/livew...cCode=%ZIPCODE)

Poenget er at den skal si dette "The current temp is: -11C

Er det noen som kan fortelle meg hva som er galt her?

New Task: Weather

Action: Variable Set

Name %ZIPCODE to (EUR|NO|NO012|FREDRIKSTAD)

Action: HTTP GET

Server: http://rss.accuweather.com/rss/livew...cCode=%ZIPCODE

Mime Type text/xml

Action: Variable Split

Name %HTTPD

Splitter <temp_F>

Action: Variable Split

Name %HTTPD2

Splitter </temp_F>

Action: Notify

Title: The Current Temp is %HTTPD21

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Litt småproblemer her nå. Har satt net-location til huset mitt slik at Wifi skrur seg på når jeg er hjemme og av når jeg drar. Men den klarer tydeligvis ikke å registrere hvor jeg er hen! Lite lysten på å ha på GPSen hele tiden for det også. Hvordan kan jeg løse dette? Samme med å sette på lydløs når jeg kommer på jobb og av når jeg drar, har satt profilen på dette, men ikke prøvd om det funker, men tviler på det når det ikke funker her hjemme. Noen tips?

Lenke til kommentar

Du kan jo toggle gps'en?

Men, gps'en, bruker den noe særlig til strøm når ingen apps som trenger gps er aktive? Ser ikonet for gps forsvinner f.eks når man trykker home når man er i Google map. For så å starte igjen når man går inn på maps igjen...

Lenke til kommentar

Bruk celltowers til å avgjøre om du er i nærheten av huset ditt, og wifi-near for å avgjøre om wifi skal skrus på. Det fungerer bra så lenge du ikke tilbringer masse tid hos naboen (tasker skrur på wifi med gjevne mellomrom for å sjekke om du har kommet hjem så lenge du er i nærheten og dette koster litt batteri).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som har en Tasker-profil som gjør at mobilen slår av autosynk når wifi er av, og slår det på igjen når wifi er på? :)

Edit: Tror jeg kanskje fikk det til nå. Måtte bare skjønne programmet litt bedre. :p

Endret av andybb
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg prøver å få til en widget knapp som skal gjøre følgende:

Slå på GPS

Finne lokasjon

Sette på Lydløs profil

Og sette på igjen lyden når jeg har beveget meg 100 meter.

Tenker det trengs en sjekk av lokasjon elns, noen tips?

Lurer også på om noen har prøvd profilen det linkes til i første post fra dinside.no om å lage den opptatt knappen som sender sms. Jeg ønsker å bygge på denne til å slå av lyden når jeg trykker på knappen og på igjen når jeg trykker på den en gang til.

Noen tips der også?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bruk celltowers til å avgjøre om du er i nærheten av huset ditt, og wifi-near for å avgjøre om wifi skal skrus på. Det fungerer bra så lenge du ikke tilbringer masse tid hos naboen (tasker skrur på wifi med gjevne mellomrom for å sjekke om du har kommet hjem så lenge du er i nærheten og dette koster litt batteri).

Noen som kan gi meg en step by step guide eller laste opp en profil som gjør dette?

Jeg skjønner meg ikke på tasker så fort det blir pittelitt komplisert. Eneste jeg har fått til er å sette tlf på flymodus om natta, slå på autosync klokka 8 om morgenen, slå på gps automatisk for div. apps og at lysstyrken på skjermen går opp til max når jeg starter kamera-appen.

Kunne også tenkt meg en profil som slår autosync på i 5min. hvert 15. min (hvis wifi eller mobilnett er på). Noen tanker her?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Kan noen hjelpe meg med noe?

Jeg vil at telefonen skal gjøre følgede når jeg er på jobb (Lokasjon og tid):

- Ringevolum og sånn (har jeg klart)

- Wifi på (har jeg klart)

- Skifte "scene" til en scene jeg har kalt "Jobb på 'x butikk'".

Det klarer jeg ikke. Jeg vil at når telefonen vet jeg er på jobb, skal den skifte scene til den scenen jeg har tilpasset til når jeg er på jobb. Hvordan gjør jeg dette?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hva jeg har gjort med Tasker:

Saldo SMS: Klokken 04.00 hver natt blir det sendt en sms med "Saldo" til min bank, så blir telefonen mutet. Kan også trigges ved trykk på Zoom-widget.

Saldo Mail & Zoom: når jeg så mottar sms-en blir sms-innholdet satt til en variabel, denne variabelen blir spikket ned til å kun inneholde hvor mye jeg har på bankkortet. Så åpnes SMS-appen, venter 3 sekunder, går til homescreen(dette er det nærmeste jeg kommer å markere sms'en som lest). Så blir telefonen unmuted, variabelinnholdet blir satt på en Zoom-widget på homescreenen, og innholdet til den opprinnelige sms'en blir sendt til meg selv på Epost. Der har jeg et filter som flytter eposten inn i en egen mappe. Alt dette tar under 10 sekunder under optimale forhold.

Bank SMS: Når jeg logger inn i nettbank får jeg tilsendt et engangspassord på SMS. Når jeg mottar denne sms-en, lagres kun engangspassordet i en variabel og setter det på utklippstavlen. Alt jeg trenger å gjøre er å holde inne på passordboksen og velge "Paste". Voila!

Spotify: Når headphones kobles til, starter Spotify og Media volume justeres til 5

Nightly Sync: Hvis batteriprosenten er minst 75, telefonen lader OG klokken er 03:00 starter sync av alt. Inkludert toveis-sync av Dropbox.

At Home: Når jeg er koblet til hjemmenettverket venter tasker 10 sekunder, så slår den på taklyset på rommet mitt. (Google "Tellstick" og "Remotestick"). Når jeg forlater nettverket venter den 10 sekunder og slår av lyset.

Morning: 06:30 på hverdager slås taklyset på rommet mitt på.

Rop ut om dere vil ha profiler eller tips :)

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...