cyclo Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Er det noen som vet om en oversikt over alle variabler som kan brukes? Tenker på disse med % foran... Ehem... Kanskje en fordel å se på dokumentasjonen på hjemmesiden til tasker før du spør her? http://tasker.dinglisch.net/userguide/userguide_variables.html Lenke til kommentar
Cærmen Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Jeg har funnet en handy profil som viser et lite bilde på skjermen når du får en SMS (selv om mobilen er låst). Det som vises er meldingen pluss mob.nr, men jeg kunne tenk meg å få se kontaktnavnet og. Any ideas? New>Event>Phone>Received SMS Sender: (leave blank) Message: (leave blank) +>Alert>Popup- Title: %SMSRF Text: %SMSRB Time: 38 (bildet vises i 38 sekunder men man kan fjerne dette med tilbake knappen) Done Done Endret 4. oktober 2010 av Cærmen Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Legg til %SMSRN i title f. eks. Lenke til kommentar
Cærmen Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 Legg til %SMSRN i title f. eks. Det funker! Tusen takk! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Ett enkelt spørsmål: Finnes noe lignende til iOS? Om svaret er ja, en link hadde vært kjempeflott, om ikke så er jeg ikke interessert i å lage noen krig! Setter penga på "nei". Er ikke multitaskingen i IOS altfor begrenset for et program som Tasker? Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Tøft! Gleder meg til desire z/hd kommer ut så jeg får lekt meg med dette :) Spm som nok er bedre å stille her enn i megatråden til desire: Er det noen måte å få desire til å spille av lyd over usb? Tenker da ettersom jeg skal koble den til bilstereoen. Selv bruk som diskstasjon fungerte bra for musikk,men sms oppleseren hadde f.eks vært perfekt å få over bilhøyttalerene. Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Hei, når jeg fikk øynene opp for dette programmet, så jeg ingen annen mulighet enn å faktisk kjøpe det. Hvilket jeg nå har gjort. Har laget en rekke profiler som gjør hverdagen enklere, men holder nå på med en beregnet på å hjelpe meg med å finne mobilen, dersom det benyttes et annet simkort enn det jeg pleier å bruke. Et program som detekterer dette har jeg allerede,TheftAlarm (finnes kun på XDA developers). Ved oppstart av mobilen, sjekker den om simkortet i telefonen er det samme som den har registrert tidligere, hvis ikke sender den en melding til et forhåndsdefinert nummer med informasjon om "IMSI"-nummer, og IMEI. Meldingen ser slik ut, og sendes til forhåndsdefinert nummer +47xxxxxxxx " Phone is turned on. Unknown SIM inserted. IMSI: 20 siffer IMEI: 15 siffer " Det jeg da ønsker, er at ved oppstart av telefonen, skal den sjekke om denne meldingen er sendt til det gitte nummeret, eventuelt etter litt tid, og hvis det har skjedd, skal den aktivere en profil som sender koordinater osv. Har prøvd å få til dette på egenhånd, men slet litt, mildt sagt. Kunne noen hjelpe meg med å lage en slik profil? Lenke til kommentar
lain Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Ser ut til å være et kraftig verktøy, men lurer på hvor langt man kan dra ting. Jeg vurderer å prøve å få til så telefonen slår på wifi ifra 1700 (evt 8 på jobb), men kun om den finner et spesifikt nett. Og at den slår av tråløst om telefonen mister kontakten med det nettet i 15min. Gjerne da at det sjekker 2 ganger i timen om den har fått tilbake kontakt med det tråløse punktet. Beste hadde vært om jeg kunne fått til noe sånt med flere punkt (jobb, hjemme, brodern osv). Kanskje noe unødvendig, men min latskap ønsker sånne ting velkommen. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Enkelt Jeg har satt opp slik at telefonen først sjekker om du er i nærheten av en gitt gsm-mast (grov plassering geografisk uten ekstra strømforbruk) og deretter sjekker om et gitt trådløst nettverk er tilgjengelig og eventuelt kobler til det Strømforbruket vil altså ikke øke nevneverdig hvis ikke du er i samme nabolag som nettverket.. Hvis nettverket er utenfor rekkevidde i to sjekkperioder (dette justerer du under instillinger) blir profilen deaktivert og wifi skrudd av igjen.. En tidsbegrensning vil eventuelt hjelpe ytterligere til med å spare strøm dersom du ofte befinner deg i samme nabolag som nettverkene du scanner etter Edit: la ved profilen også autowifi.prf.xml Endret 11. oktober 2010 av anders iver Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Jeg har mekka sammen en profil som sender ut GPS posisjonen hvis man sender en melding med bestemt tekst til telefonen. Problemet mitt er hvem telefonen skal sende meldingen til. Finnes det en mulighet som gjør at telefonen sender meldingen til den som sist sendte en melding til telefonen? Ble kansje litt knotete, men dere forstår. Kan også nevne at jeg har laget profiler som skrur av lydløs når jeg er på skolen osv. Går det ann å gjøre sånn at telefonen skjekker gps posisjonen vært 15. min, og da kan man bygge det videre med at telefonen aktiverer wifi når man er hjemme, lydløs på skolen osv. ? Lenke til kommentar
lain Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Kan du ikke legge det inn i meldingen? At den sender melding til et nummer du legger ved i meldingen? f.eks "Give gps 99112233" gjør at den sender gps cords til 99112233 Ser for meg at dette kanskje er enklere enn at den skal starte å plukke et nummer selv ut ifra hva som telefonen har tatt imot. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Hmm, men hva skal jeg skrive i boksen til hvilket nummer meldingen skal sendes til? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Kjipern hvis vedkommende som stjeler telefonen sender en sms før tasker rekker det Ville nok heller lagt inn et forhåndsbestemt nummer ja. Kjæresten, mora e.l. Lenke til kommentar
lain Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Hmm, men hva skal jeg skrive i boksen til hvilket nummer meldingen skal sendes til? Det er ikke jeg den rette til å svare på. Da jeg bare såvidt har sett litt på programmet. Men syntes det hørtes logisk ut å gjøre det på den måten, om det er mulig på en enkel måte. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Surfa litt rundt og fant ut at jeg kan bruke koden %SMSRF for å få den til å sende meldinen tilbake til avsenderen Tar å bumper denne i samme slengen: Går det ann å gjøre sånn at telefonen skjekker gps posisjonen vært 15. min, og da kan man bygge det videre med at telefonen aktiverer wifi når man er hjemme, lydløs på skolen osv. ? Endret 11. oktober 2010 av N.N Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Se posten min litt lenger opp for posisjonering:) gps er somregel et dårligere alternativ da den bruker mye strøm og fungerer dårlig innendørs, men hvis det er nødvendig med gps vil jeg i hvertfall anbefale å bruke cell near som i eksempelet slik at ikke gpsen kjøres unødig. Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Er følgende mulig: 1) 3g av med mindre jeg skrur det på manuelt 2) Når mottar MMS, skru på 3g om den er av. 3) Når MMS ferdig nedlastet, skru av 3g om den ikke var på før 2) ble aktivert. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Du trenger ikke ha på 3g for å motta mms:) Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Du trenger ikke ha på 3g for å motta mms:) Mobildata da. Det er egentlig veldig enkelt. Om jeg har APNDroid satt til å skru av 3g så får jeg ikke sende melding med bilde. Med APNDroid med 3g på, så får jeg sende melding. Så spørsmålet står enda, er det mulig å få Tasker til å trigge når mms er innkommende eller utgående? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Med APNDroid kan man velge å slippe gjennom MMS. Hvertfall på min versjon. At det funker hver gang skal eg derimot ikke si noe om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå