Gå til innhold

Teknisk Fakskole - bygg - muligheter?

mortymer

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en ide hva en kan søke på av jobber etter ferdig utdannelse. Det virker som mann nesten må ha minst 3 år utdannelse etter videregående. Vet mann kan bli kalkulatør, saksbehandler og prosjektleder for byggfirma men selv på disse jobbene virker det som de vil ha høyere utdannelse enn mine 2 års teknisk. Det er lite å finne på nett om muligheter så tenker jeg har "kasta" bort 2 år.

Endret av mortymer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saksbehandler hos et byggfirma burde være mulig med den utdanningen.

Nå kjenner jeg ikke helt læreplanen, men du har kanskje hatt litt teknisk tegning?

Har sett en del stillinger for ingeniør/teknisk tegner i diverse ferdighus-firma.

Kan de godta en teknisk tegner så bør de hvertfall være interessert i en med teknisk fagskole pluss litt tegneferdigheter.

Ev. kan du jo kanskje ta et kurs i Autocad eller noe sånt..

Lenke til kommentar

teknisk fagskole bygg, er ikke det der du blir snekker da?

som i 2 år skole, 2 år i lære(med lønn) for så og bli snekker?

Nei det er bygg og annlegg og byggteknikk på vidergårende. Fagskole er en mellom ting mellom vidergående og høyskole\universitet ;)

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Teknisk tegner var ingen dum ide! Vi har hatt teknisk tegning, ingen proff i det men øvelse gjør mester. Det er da værtfall en mulighet. Har også hørt vi kan bli takstmann men jeg tror det er snakk om 1 år på skole da.

Endret av mortymer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...