# offline Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Må si at jeg er meget overrasket over kvaliteten JP leverer. Filmene jeg har fått tilbake er fine og ripefrie. Her er noen ekspempler på fremkalt positiv film.... Lenke til kommentar
TOH65 Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Må si at jeg er meget overrasket over kvaliteten JP leverer. Filmene jeg har fått tilbake er fine og ripefrie. Her er noen ekspempler på fremkalt positiv film.... Veldig bra! Er dette mellomformat? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Veldig bra! Er dette mellomformat? Takker. Ja, det er mellomformat. 6x9 format. Edit: Her ser du forskjellen på MF og 35mm. Endret 29. juli 2011 av Kenta F1.8 Lenke til kommentar
TOH65 Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Veldig bra! Er dette mellomformat? Takker. Ja, det er mellomformat. 6x9 format. Edit: Her ser du forskjellen på MF og 35mm. Her er noe forskjell på størrelsen ja... Har aldri tenkt det var så stor forskjell. Lenke til kommentar
Christian Helle Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Jeg har kun erfaring med 35mm, men jeg irriterte meg over at filmen ble klippet 4 og 4 frames, når jeg hadde behov for striper a 6 frames. Jeg aner ikke hvordan 120 film klippes hos Cewe. Om du spesifikt ber om å få det på rull (uklippet) så mener jeg det ordner Lenke til kommentar
sector Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Har et Lubitel som har ligget i ro i noen år, og i fryseren ligger det en del 120-film som er gått ut på dato, både svart hvitt og farge. Lurte på om eg skulle prøve å få tatt noen bilder. Sikkert ok filmer å øve seg på for en nybegynner. Ser at JapanPhoto blir anbefalt som fremkaller, og det passer bra siden eg kjenner til dem, har gode erfaringer med firmaet, og det er i nærheten. Men når en får fremkalt bildene, kommer de som bare negativer, kvadratiske papirbilder samen med negativene, eller går det også an å få dem digitalisert på minnebrikke el.l? Kan en velge hva en vil ha hos JapanPhoto? Lenke til kommentar
egilh Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Har et Lubitel som har ligget i ro i noen år, og i fryseren ligger det en del 120-film som er gått ut på dato, både svart hvitt og farge. Lurte på om eg skulle prøve å få tatt noen bilder. Sikkert ok filmer å øve seg på for en nybegynner. Ser at JapanPhoto blir anbefalt som fremkaller, og det passer bra siden eg kjenner til dem, har gode erfaringer med firmaet, og det er i nærheten. Men når en får fremkalt bildene, kommer de som bare negativer, kvadratiske papirbilder samen med negativene, eller går det også an å få dem digitalisert på minnebrikke el.l? Kan en velge hva en vil ha hos JapanPhoto? På 120-film mener jeg du står fritt til å velge hos JP. Du kan enten få kun negativer, med bilder, digitalisert på CD eller alt sammen. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 (endret) Heisann Vet noen hvor lang tid JP pleier å bruke på å fremkalle noen ruller med film? Leverte inn to ruller (C41 - 200) fra noen engangskameraer hos JP i Stavanger sentrum i dag, men glemte å spørre om hvor lang tid det tar. Det blir i grunn spennende å se hvordan resultatet blir da det er snakk om noen engangskameraer som hadde gått ut på dato rundt 2005. Vi fant en hel eske med dem (sikkert rundt 20 stykk) på jobben for 2 år siden og tok en del bilder med dem da. Jeg hadde glemt det helt ut, men fant to ruller fra disse kameraene da jeg ryddet i garderobeskapet mitt på jobb forleden dag og kom frem til at jeg skulle levere dem inn til fremkalling. Endret 9. mars 2012 av Totenkopf Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Vet noen hvor lang tid JP pleier å bruke på å fremkalle noen ruller med film? (...) Det blir i grunn spennende å se hvordan resultatet blir da det er snakk om noen engangskameraer som hadde gått ut på dato rundt 2005. Tar vel normalt 7-10 dager, litt avhengig av hvor i landet butikken ligger. Med engangskamera fra 2005 kan du nok forvente en del fargestikk i bildene. Men hvis minnene er viktigere enn bildekvaliteten så er kanskje ikke det så farlig. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Ah, OK, det høres greit ut. Regner med at kvaliteten ikke kommer til å være noe særlig nei, er i grunn bare nysgjerrig på hva som er på rullene. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Jeg brukte JapanPhoto her for noen uker tilbake og det ble helt ok resultat. Ser jeg har fått en stripe av noe slag helt på siden av bildet, men vet ikke om det er kameraet eller fremkallingen. Dere kan se resultatet her. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Ser jeg har fått en stripe av noe slag helt på siden av bildet, men vet ikke om det er kameraet eller fremkallingen. Du tenker på det mørke feltet nederst/til venstre? Det er antagelig en liten feil ved auto-cropping av filmrutene under scanningen. Scannet du selv eller fikk du ferdige filer? Jeg foretrekker å sette "maskeringen" manuelt hvis jeg scanner, auto-crop har en tendens til å ta for mye av bildet, spesielt ved nattbilder. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Ah, det er ikke verre nei. Ja, jeg fikk levert bilder både på papir og på CD. Har negativene også, så jeg tror jeg skal se om jeg får scannet dem selv. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Ah, det er ikke verre nei. Ja, jeg fikk levert bilder både på papir og på CD. Har negativene også, så jeg tror jeg skal se om jeg får scannet dem selv. Er du fornøyd med scanningen? Har to CD'er hjemme jeg ikke engang har tatt meg bryet med å sjekke. Kanskje jeg skal gjøre det ikveld Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Er du fornøyd med scanningen? Har to CD'er hjemme jeg ikke engang har tatt meg bryet med å sjekke. Kanskje jeg skal gjøre det ikveld Tjæ... De er ikke akkurat superbe, men du får vel strengt talt det du ber om. JPG-filene ligger på ca 900kb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå