xstnc Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 YEY!!! Da var vista longe gone å xp funker fint.. Tusen takk for all hjelp, hadde nok ikke klart det uten.. Tror alt er som det skal være nå, har lyd, bilde, å nett. Instalerte alle drivere untatt den SATA driveren, etter som jeg skjønte trengte jeg ikke den, eller? ~Happy Tweedy... Gratulerer! Bare gøy å hjelpe, som Myst sier! Det høres kjempe bra ut En dobbeltsjekk av Device Manager sier deg raskt om du mangler noen drivere Du trengte ikke SATA driver nei! Så det er ingenting å bekymre seg for Myst: Vi får kjøre support-team tror jeg.. Hehe! Lenke til kommentar
Myst Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Haha! Ja hvorfor ikke? Tenkt på lenge å lage en selv-support-tråd (problemer og løsninger man kommer over) men fått aldri satt fingeren på det. Tror det kan være lurt med en slik tråd. EDIT: Glemte å si at nå kan du sette tråden som [LØST], TD. (Endre tittelen i første post). Blir enklere for andre å se som har samme spørsmål. Endret 15. september 2010 av Myst Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Haha! Ja hvorfor ikke? Tenkt på lenge å lage en selv-support-tråd (problemer og løsninger man kommer over) men fått aldri satt fingeren på det. Tror det kan være lurt med en slik tråd. EDIT: Glemte å si at nå kan du sette tråden som [LØST], TD. (Endre tittelen i første post). Blir enklere for andre å se som har samme spørsmål. Ikke dumt, ikke dumt! Skulle hatt egen plass for guider til hvordan man gjør ting Du vet forresten hvor du finner oss til neste gang du har spm Tweedygirl! Haha! Lenke til kommentar
Tweedygirl Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 Er enig i at det skulle funnes en egen guide tråd her inne, for det meste av ting man gjør på data blir veldg mye enklere med litt guiding. Å spesielt greit er det jo når man kan stille "teite" spørsmål å fortsatt få svar da.. hehe Kommer garantert tilbake hit vist det er noe jeg lurer på. Lenke til kommentar
Tweedygirl Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Alt ser ut til fortsatt å fungere fint, untatt 1 ting. Maskinen går ikke i dvale/hvile modus når jeg lukker lokket...?? Har vært inne på strømstyring å prøvd å sette andre valg på der, men er kun ett valg, å det er La maskina gjøre ingenting når jeg lukker lokket. Noen som har en ide om hva som må gjøres? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Rart. Du skal kunne styre maskinen derfra. Du har gått via egenskaper for skrivebord og valgt Skjermbeskytter-fanen og gått inn på Strøm derfra? Har du husket å aktivere dvalemodus da? Er en flik som skal hete det og der kan man aktivere/deaktivere dvalemodus. Lenke til kommentar
Tweedygirl Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Ja er der inne jeg er, syns å det er rart at det ikke fungerer.. Der er 4 faner, strømoppsett, alarmer, strømmåler, avansert. inne på avansert er der en rullegardin som lar meg velge hva skal maskinen gjøre når lokket lukkes, å eneste valget jeg har er å gjøre ingen ting. Og når jeg prøver å trykke på slå av maskina er valget for dvalemodus ikke mulig å trykke på.... kun slå av og starte på nytt som funker... Snodig.. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 (endret) Hmm vet neimen ikke ass... Vanskelig å forstå når man ikke har det foran seg. Var ikke mye hjelp fra Google heller, mange som har problemer med å "våkne" opp etter dvale, men du har motsatt.. Kanskje endringene krever omstart? Burde ikke, men kan aldri vite. *Edit* Skal vi se, du kan ta en titt innom denne og prøve ut den hotfixen fra Microsoft sine sider. Er nok et veldig blindt skudd i mørket, men kan jo prøve. Forresten, du har oppdatert med ALT ikke sant? ALLE Windows Update og alt av drivere? *Edit 2* Fant en annen med samme problem, og der blir det foreslått å sjekke strømalternativene i BIOS. Kan jo hende innstillingene er endret der. Endret 16. september 2010 av Myst Lenke til kommentar
Tweedygirl Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 (endret) Ja syns å det er snodig.. Har brukt hele dagen på å google å lese, men ikke så mye hjelp å finne. Men lurer på om det kan være noe med en driver på hovedkortet kansje? Eller mulig en egen driver? Men har ikke hatt noe hell med å lokalisere en. Omstart funker ikke, da jeg har hatt mange pauser fra maskina i dag å hver gang må jeg slå den helt av. Syns det rareste er at det ikke finnes noe alternativ for å slå av eller på davle/hvile. (ikke helt sikker på hva som er hva, men tror det er hvilemodus jeg vil ha) Tror jeg har fått oppdatert alt, har vært inne på enhetsbehandlig å trykket oppdatere drivere på alt der. Windows lastet inn 73 oppdateringer ved første restart i går. noe annet som jeg kan gjøre? Endret 16. september 2010 av Tweedygirl Lenke til kommentar
Myst Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Ja, først forteller du om du har installert Service Pack 3, så prøver du ut de forslagene jeg redigerte over. Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Ja, først forteller du om du har installert Service Pack 3, så prøver du ut de forslagene jeg redigerte over. Så sjekker du device manager om det ligger noe som ikke er installert der! Mange maskiner har såkalt ACHI driver som fungerer som en strømstyrer. Andre maskiner igjen, har egen software fra produsent - som tar seg av jobben med å konfigurere hva som skal skje når lokket lukkes! Lenke til kommentar
Tweedygirl Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Å herre min hatt så vanskelig alt skal være... hehe Har nå oppdatert til SP3. Gjorde ikke no forskjell. Inne på enhetsbehandlig har jeg 2 stk gule spørsmålstegn på ethernet kontroller å på skjermkort (VGA kompatibelt) Har prøvd å oppdater drivere på disse men får beskjed at veiviseren ikke finner noe.. Jaggu like før hele maskinen går ut vinduet her nå.. BIOS har jeg vært inne å kikket på, men der fant jeg ikke noe om strøm. Mulig det er jeg som ikke vet hva jeg skal trykke på.. Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Å herre min hatt så vanskelig alt skal være... hehe Har nå oppdatert til SP3. Gjorde ikke no forskjell. Inne på enhetsbehandlig har jeg 2 stk gule spørsmålstegn på ethernet kontroller å på skjermkort (VGA kompatibelt) Har prøvd å oppdater drivere på disse men får beskjed at veiviseren ikke finner noe.. Jaggu like før hele maskinen går ut vinduet her nå.. BIOS har jeg vært inne å kikket på, men der fant jeg ikke noe om strøm. Mulig det er jeg som ikke vet hva jeg skal trykke på.. Skal ikke være enkelt med data vettu! Er vel noe drivere som ikke er helt fornøyd da.. Evt. se om du kan finne på nett? Det å la XP finne drivere selv, er noe som ALDRI fungerer Kan muligens være noe strømstyring-software? Skal se hva jeg kan finne Lenke til kommentar
Myst Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Ja fælt så mye krøll den PCen skulle lage da. Du er vel ikke en av de jentene fra Expert reklamen vel? Anywho, nå varierer jo BIOS innstillingene fra hovedkort til hovedkort selvsagt, så er ikke gitt at man kan styre alt derfra. Det at du får gule spørsmålstegn betyr du har enten ikke installert drivere eller installert feil. Noen komponenter krever dog manuell installering av drivere. Du får laste ned ethernet driverne fra support sida til Acer. Grafikkdriverne avhenger av hvilke skjermkort du har. Dvs. først finner du ut hvilket skjermkort du har (ATI, NVIDIA, osv) og deretter går til deres side for å laste ned nyeste drivere. Kan prøve med det i første omgang. Lenke til kommentar
Tweedygirl Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Å hurra meg rundt!! Fikk det til!!!!! :dribble: Etter å ha googlet å lest å letet i 2 dager så funker endelig hvilemodusen... Fant ett program som lar en se all info om maskina å sånn (skikkelig god på å forklare seg, ja.. hehe) I alle fall så brukte jeg det til å se hva jeg hadde å ikke hadde av drivere å fikk letet frem nye til skjermkort å ethernet, (hva d nå enn er) Programet heter Everest ultimate, vist noen vil sjekke det ut. Er en free trial versjon. Begynte ett øyeblikk her å føle meg som de jentene i expert reklamen.. hehe Takker igjen forr all hjelp, er helt imponert over hvor tolmodige dere er...!! Glad klem fra Tweedy.... Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Å hurra meg rundt!! Fikk det til!!!!! :dribble: Etter å ha googlet å lest å letet i 2 dager så funker endelig hvilemodusen... Fant ett program som lar en se all info om maskina å sånn (skikkelig god på å forklare seg, ja.. hehe) I alle fall så brukte jeg det til å se hva jeg hadde å ikke hadde av drivere å fikk letet frem nye til skjermkort å ethernet, (hva d nå enn er) Programet heter Everest ultimate, vist noen vil sjekke det ut. Er en free trial versjon. Begynte ett øyeblikk her å føle meg som de jentene i expert reklamen.. hehe Takker igjen forr all hjelp, er helt imponert over hvor tolmodige dere er...!! Glad klem fra Tweedy.... Så braaa! Gratulere så mye ^^ Hehehe, det kan vi vel alle gjøre i blandt Prøver så godt vi kan vettuh! Lenke til kommentar
Myst Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Grattis du. Som jeg skrev tidligere, vi er bare glade for å være nyttige iblant. Nå håper jeg alt er som det skal og ikke skaper mer hodebry. Ellers vet du hvor vi henger som sagt. Lenke til kommentar
Tweedygirl Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Ja håper jaggu jeg å, at det ikke krøller seg noe mere.. Har jo sittet med hodet klistret i skjermen i flere dager nå.. hehe. Men ser jo at noen ganger ser man jo at stahet lønner seg.. Veldig glad for å ha funnet denne siden da, så kommer garantert til å titte innom om det skulle være noe.. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Sånn er det med PCer vettu, vil alltid ha oppmerksomhet. Forresten har jeg helt glemt ( ) at du er nykommer i forumet. Får ønske deg velkommen først og supplere med at forumet er myyyyye mer enn bare denne tråden. Så, oppdater profilen din, skaff deg et avatar og bli en del av dette og utforsk alle deler. Det er sikkert mange ting som du selv kan bidra med. Ønsker deg lykke til videre og hvis du lurer på noe om forumet, er det bare å ta kontakt med andre brukere, veiledere og moderatorer. Lenke til kommentar
Tweedygirl Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Tusen takk for det.. Ja har lest litt rundt her å sett det er mye spennede her inne, Har bare vært en liten smule opptatt vettu.. hehe Men nå når alt funker så skal jeg ta meg tid til å fikse profilen å virkelig se meg rundt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå