Gå til innhold

Ny Datamaskin - Trenger hjelp med prosessor

John Keats

Anbefalte innlegg

Skal bytte ut prosessor, hovedkort og minne i maskinen min da dette er de eldste delene. Men jeg har et par spørsmål. Har et kort med socket 775 nå og er skikkelig misfornøyd med hvilken løsning de har valgt for vifte og kommer ikke til å bruke denne om jeg ikke må ( Det er den der du dytter ned og vrir på 4 pinner ned fra viften )

Så da er jeg på jakt etter en prosessor jeg kan bruke til spilling, hovedsakelig Starcraft2 på maks. I tilegg holder jeg mye på med videoredigering og jeg programmerer også en del, hovedsakelig fysikk.

Hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal bytte ut prosessor, hovedkort og minne i maskinen min da dette er de eldste delene. Men jeg har et par spørsmål. Har et kort med socket 775 nå og er skikkelig misfornøyd med hvilken løsning de har valgt for vifte og kommer ikke til å bruke denne om jeg ikke må ( Det er den der du dytter ned og vrir på 4 pinner ned fra viften )

Så da er jeg på jakt etter en prosessor jeg kan bruke til spilling, hovedsakelig Starcraft2 på maks. I tilegg holder jeg mye på med videoredigering og jeg programmerer også en del, hovedsakelig fysikk.

Hva anbefaler dere?

Programmere fysikk? hahaha!

Lenke til kommentar

Har et kort med socket 775 nå og er skikkelig misfornøyd med hvilken løsning de har valgt for vifte og kommer ikke til å bruke denne om jeg ikke må ( Det er den der du dytter ned og vrir på 4 pinner ned fra viften )

Jeg har også denne sokkelen.

Var minst like misfornøyd som deg med den løsningen.

Jeg endte opp med denne saken ifra Xigmatec (har fått gode tester).

Jeg fjernet like godt de 4 pinnene, og satte heller inn skruer og bolt.

For å få til dette, måtte jeg løsne HK'et.

Satte deretter på kjølepsta og strammet til så mye som jeg turte.

CPU kjøleren sitter nå bom fast...

Tempen er nå mye lavere, og jeg er meget godt fornøyd.

Endret av johome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...