John Keats Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Skal bytte ut prosessor, hovedkort og minne i maskinen min da dette er de eldste delene. Men jeg har et par spørsmål. Har et kort med socket 775 nå og er skikkelig misfornøyd med hvilken løsning de har valgt for vifte og kommer ikke til å bruke denne om jeg ikke må ( Det er den der du dytter ned og vrir på 4 pinner ned fra viften ) Så da er jeg på jakt etter en prosessor jeg kan bruke til spilling, hovedsakelig Starcraft2 på maks. I tilegg holder jeg mye på med videoredigering og jeg programmerer også en del, hovedsakelig fysikk. Hva anbefaler dere? Lenke til kommentar
TitoCosta Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Skal bytte ut prosessor, hovedkort og minne i maskinen min da dette er de eldste delene. Men jeg har et par spørsmål. Har et kort med socket 775 nå og er skikkelig misfornøyd med hvilken løsning de har valgt for vifte og kommer ikke til å bruke denne om jeg ikke må ( Det er den der du dytter ned og vrir på 4 pinner ned fra viften ) Så da er jeg på jakt etter en prosessor jeg kan bruke til spilling, hovedsakelig Starcraft2 på maks. I tilegg holder jeg mye på med videoredigering og jeg programmerer også en del, hovedsakelig fysikk. Hva anbefaler dere? Programmere fysikk? hahaha! Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 14. september 2010 Forfatter Del Skrevet 14. september 2010 (endret) Ser ikke helt hva du ler av? Det er det jeg liker å gjøre. Lage sandboxes hvor jeg kan simulere planeter i bane og ting som kolliderer, går ikke dette under fysikk lenger? Det har uansett ingenting med spørsmålet å gjøre. Endret 14. september 2010 av Detectable Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Har du et budsjett/makspris? Ønske Intel AMD etc.? Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 14. september 2010 Forfatter Del Skrevet 14. september 2010 Det er hva jeg lurer på. Jeg har et budsjett på rundt 4500, da inngår hovedkort og eventuelt minne om jeg trenger det ( har DDR2 nå ) Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Tips om oppgradering. Oppgraderingspakke AMD - Phenom II X4 Du trenger skjermkort i tillegg. Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 i7 er best men koster litt mer, 5000,- http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=396675 Da får du også 1366 socket med 6gb triple channel minne, kan absolutt anbefales Lenke til kommentar
johome Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 (endret) Har et kort med socket 775 nå og er skikkelig misfornøyd med hvilken løsning de har valgt for vifte og kommer ikke til å bruke denne om jeg ikke må ( Det er den der du dytter ned og vrir på 4 pinner ned fra viften ) Jeg har også denne sokkelen. Var minst like misfornøyd som deg med den løsningen. Jeg endte opp med denne saken ifra Xigmatec (har fått gode tester). Jeg fjernet like godt de 4 pinnene, og satte heller inn skruer og bolt. For å få til dette, måtte jeg løsne HK'et. Satte deretter på kjølepsta og strammet til så mye som jeg turte. CPU kjøleren sitter nå bom fast... Tempen er nå mye lavere, og jeg er meget godt fornøyd. Endret 14. september 2010 av johome Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Det å handle en CPU kjøler med bakplate og fjærbelastede skruer er desidert verdt pengene, i både kjøling men ikke minst, mangelen på bannskap! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå