Gå til innhold

Hvordan fungerer avtaletid på mobilabonnoment? Kan man kjøpe ny telefon under avtaletiden?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer på dette med avtaletid på mobilabonnoment. Kan du ikke kjøpe deg ny telefon før denne avtaletiden har gått ut? Altså, om jeg har en type abonnoment, og skal ha det samme men bare ny telefon, må jeg vente til avtaletiden er ute før jeg kan kjøpe ny telefon da? :)

 

Har netcom flexitalk, om det har noe å si...

Takk på forhånd! ;)

Endret av cyclo
Tittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hvorfor i all verden kjøper du telefon med abonoment. Har du ikke råd til telefon, så la være å kjøpe. Over et år er det 2000-3000 billigere med ulåst telefon. Du kan kjøpe deg ut fra et abonoment. Undersøk med Netcom om priser. Denne synker for hver måned. Skal du kjøpe den ut etter en måned koster det ca. 3.000 (telefon til 4.000),, tror jeg. Så synker det 10 eller 20 prosent. Har du bare et par måneder så slipper du unna med et par hundrelapper.

 

Vent heller til abonomentet ditt går ut. Ring til og be om å få finansiert en ny telefon, med at du binder deg til abonomentet. Dette er en service teleselskapene gir. Grunnen er at det er vanskelig å få kunder, dermed vill du gjøre mye for å beholde deg.

 

Aller helst så venter du til abonomentet går ut, deremed kjøper du en ulåst telefon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dersom ein likevel har bestemt seg for at ein vil ha eit bestemt abonnement kan det svare seg å kjøpe subsidiert telefon på det abonnementet mot å binde seg på nytt, men ein må sjølvsagt vente til noverande bindingstid er ute. Det er berre tull at ein ikkje kan binde på eksisterande abonnement. Eg meiner også å hugse at f.eks. Telenor lar ein gjere dette ein månad før bindingstida er gått ut. Skal du ha ny telefon før det må du skaffe deg eit nytt abonnement, og betale for begge, evt. seie opp det gamle og betale bruddgebyr for det.

 

Subsidierte telefonar vert lett dyre, fordi abonnementa ofte er mykje dyrare enn dei ein får utan telefon. Ofte er det også slik at abonnementet vert dyrare ein viss periode om ein bestiller med telefon, då vert dette som ei nedbetaling over 12 månader.

Lenke til kommentar

Hvis du har Flexitalk 99/149/199 så har du bindingstid og må vente til det er 1 måned eller mindre igjen av bindingstiden før du kan kjøpe ny subsidiert telefon, men hvis du gjør det får du nye 12 måneders binding og fortsetter og betale månedspris.

Hvis du har mer enn 1 måned igjen av bindingstiden og ønsker å kjøpe ny telefon må du kjøpe en telefon til full pris/uten abonnement.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...