window_ Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Hei! Ny her Jeg har et kort spørsmål. Bruker et hovedkort: ASUS M2N68-CM, Socket-AM2+ (Processor er: Amd Athlon 7750 black edition) Jeg liker ikke helt det integrerte skjermkortet og vil kjøpe meg et annet. Spørsmålet er då hvilket kort dere anbefaler og kjøpe for og få ut maks prestanda. Eller er det mye mer verdt og kjøpe meg oppgraderingspakke + helt nytt skjermort? Det mest krevende som spilles på pc:en er nok Sim 3. Veldig takknemlig for svar. Hilsen window Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Vil anbefale deg å sette en makspris for oppgradering. Kortet du har støtter f.eks. ikke nyere minne kun DDR2. Et nyere kort med f.eks. AM3 socet som støtter DDR3 og en nyere prosessor vil selvfølgelig bli en bedre PC. Men setter du lave krav til spill og kun kjører SIM3 så holder det sikkert å kun kjøpe et nyere grafikkort. Hvis du legger ca 1400,- i grafikkort kan du få et GTX460 med 768MB minne. Det er et svært godt kort. Vil du sikre deg for senere oppgraderinger ville jeg valgt 1GB utgaven som begynner rundt 1700,-. Men selv ved å kjøpe et kort som i dag koster rundt 600,- så får du en langt bedre maskin. Er du sikker på at du bare skal bruke den til enklere spill og oppgaver så kansje dette er noe for deg : ASUS GeForce GT 240 512MB PhysX CUDA Lenke til kommentar
window_ Skrevet 14. september 2010 Forfatter Del Skrevet 14. september 2010 Vil anbefale deg å sette en makspris for oppgradering. Kortet du har støtter f.eks. ikke nyere minne kun DDR2. Et nyere kort med f.eks. AM3 socet som støtter DDR3 og en nyere prosessor vil selvfølgelig bli en bedre PC. Men setter du lave krav til spill og kun kjører SIM3 så holder det sikkert å kun kjøpe et nyere grafikkort. Hvis du legger ca 1400,- i grafikkort kan du få et GTX460 med 768MB minne. Det er et svært godt kort. Vil du sikre deg for senere oppgraderinger ville jeg valgt 1GB utgaven som begynner rundt 1700,-. Men selv ved å kjøpe et kort som i dag koster rundt 600,- så får du en langt bedre maskin. Er du sikker på at du bare skal bruke den til enklere spill og oppgaver så kansje dette er noe for deg : ASUS GeForce GT 240 512MB PhysX CUDA Takk for et utrolig bra svar. Sitter bl.a og ser på: oppgraderingspakke Dette + GTX460 1 GB. Da er jeg vel sikret en god stund håper jeg Vanskelig og si om jeg egentlig trenger så pass god prestanda men det kan jo være godt og ligge på rett side, hvis man skulle finne et eller annet morsomt som krever en god del "muskler". I dag sitter det en strømforsyning på 500W, i pcn. Kan dette bli et problem? Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 500W er nokk. Men resten av maskina di slik den er i dag vil ikke utnytte GTX460 fult ut. Men med en slik pakke du har funnet så får du en veldig bra PC. Sjekk om du har riktige tilkoblingsplugger på strømforsyninga di for å koble dette HKet og skjermkortet. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Tenkte bare på en ting nå. Hvis du velger et ATI skjermkort så kan du senere kjøre to i CrossFire senere. Med Nvidia kort må du ha HK med Intelprosessor og kjøre to kort i SLI. Men da må du også ha større strømforsyning. Hvis du ikke har planer om å kjøre to kort sammen spiller det ingen rolle. Tilsvarende kort som GTX460 vil være ATI Radeon HD 5850(noe bedre men dyrere) eller ATI Radeon HD 5830(litt svakere, samme pris). Mest ytelse pr kr. for et kort er GTX460. I bunn og grunn syntes jeg pakken du har funnet og kombinere dette med et GTX460 virker veldig bra. Økonomisk sett hvis du vil kjøre 2 kort senere så får du ekstrautgiftene for strømforsyninga di. Si du kan få samme kort om 1 år for rundt 600,- men må ut med kansje 1000,- for større PSU. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Med Nvidia kort må du ha HK med Intelprosessor og kjøre to kort i SLI. Men da må du også ha større strømforsyning. Rettelse: Han kan kjøre SLI på et AMD-oppsett dersom hovedkortet har nForce chipset. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Med Nvidia kort må du ha HK med Intelprosessor og kjøre to kort i SLI. Men da må du også ha større strømforsyning. Rettelse: Han kan kjøre SLI på et AMD-oppsett dersom hovedkortet har nForce chipset. Men da snakker vi eldre HKer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå