Gå til innhold

Ungdomsbedrift

Engberg

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg går mitt andre år på service-linjen, salg, service & sikkerhet. Vi har fått i oppdrag å lage en ungdomsbedrift, og vi vil gjerne ha tips om noen har laget en suksessfull ungdomsbedrift eller om noen har en god forretningsidé. Vi her forøvrig tre personer, og vi er åpen for å tjene penger på bedriften. Vi har prøvd å lage en bedrift som innebar lotterisalg, men dette fikk vi ikke lov til av Lotteritilsynet, så alt som har med lotteri å gjøre går ikke. All hjelp settes pris på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

jeg går mitt andre år på service-linjen, salg, service & sikkerhet. Vi har fått i oppdrag å lage en ungdomsbedrift, og vi vil gjerne ha tips om noen har laget en suksessfull ungdomsbedrift eller om noen har en god forretningsidé. Vi her forøvrig tre personer, og vi er åpen for å tjene penger på bedriften. Vi har prøvd å lage en bedrift som innebar lotterisalg, men dette fikk vi ikke lov til av Lotteritilsynet, så alt som har med lotteri å gjøre går ikke. All hjelp settes pris på.

Har mange gode ideer som jeg allerede har tjent endel penger på, men disse har jeg desverre patent på :)

Lenke til kommentar

Er ikke noe av poenget med det faget at dere skal gjøre hele jobben selv ? Fra idé til faktisk bedrift.

Sier ikke at det ikke er lov til å spørre om hjelp, men jeg trodde noe av poenget med et sånt fag var nettopp å realisere en idé man hadde selv. Om man er tre personer så bør det jo ikke akkurat være mangel på idéer.

Spør dere heller selv om dere ser et udekket behov i deres egen hverdag. Er det f.eks et hjelpemiddel som ville gjort skoledagen enklere ? Det er jo en begynnende stor-industri med håndholdte enheter om dagen, hva med å utforske mulighetene der ?

Lenke til kommentar

Ikke får å skuffe dere med å tjene penger på ub bedrift er nok ikke et godt mål. Ub er et prosjekt du kan se tilbake til å se hvordan dere fikk det til, du får gode kunskaper på hvordan du starter å driven en liten bedrift, altså kunskaper å ha med seg videre.

Vi hadde en en media bedrift der vi lagde dvs grafiske ting til andre bedrifter, fikk oppdrag og gjorde så godt vi kunne med egenskapene vi hadde. Vi fikk mye igjen, både innsikt i hvordan man driven en bedrift, vennskap med de som var med og litt penger ble vel litt over 1000 lappen om jeg husker veldig feil.

Det mer mye arbeid så man burde tenke seg godt om får man hopper ut i det, finn en god ide om hva dere kan selge/utføre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...