giljotin Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 (endret) Jeg søkte fra høsten 2010 skoleplass på IKT-servicefag hos tre videregående skoler i Trøndelag. Siden jeg er over ungdomsrett-grensen (25 år) ble jeg plassert langt bak i køen, og har nå innsett at det ikke blir skoleplass på meg. Voksenopplæringa er også et alternativ som utforskes, men det blir i så fall bare et par kvelder i uka, uten spesiell undervisning, bare oppfølging for å se hvor man står siden man studerer på egen hånd. Jeg undersøkte mulighetene for å kunne ta studiet gjennom en privatskole, men så langt har jeg ikke funnet noen, det er stort sett allmenfaglig påbygning, spesielle matematikkfag osv de fleste privatskolene tilbyr. Er det noen som har peil på privatskoler som tilbyr IKT-servicefag? IKT-servicefag er et VG2-kurs, altså andreåret på vgs - det som tidligere het VK1 Endret 14. september 2010 av giljotin Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Jeg aner ikke noe angående privatskoler som tilbyr IKT-servicefag, men det kan hende jeg har et tips eller to allikevel. Om du har brukt opp ungdomsretten, og har rett til voksenopplæring, kan du ta kontakt med NAV og høre med de om hvilke muligheten du har. Jeg gikk IKT-servicefag i fjor og kom inn med et nødskrik da jeg falt mellom to stoler (ungdomsrett og voksenopplæring). En i klassen fikk plass via NAV og voksenopplæring, så det skal være mulig. Det som spiller mest rolle er vel hvor samarbeidsvillig NAV og den aktuelle skolen er. Men om du begynner utforske muligheten nå, er sjansen større for å kunne ha det i boks til neste skoleår, om ikke annet. Lenke til kommentar
freddyfox Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Akademiet har IKT-Servicefag i hvertfall... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå