Gå til innhold

Dreambox-café - don't dream your life - live your Dreambox

Dreambox avstemning  

28 stemmer

1. 1. Har du en Dreambox?

• Ja
    • Nei
    • Nei, men skal skaffe meg en
    • Har flere Dreamboxer
  2. 2. Hvilken modell(er)?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnast det ein kortfatta og grei oversikt som viser forskjellane på dei ulike typane? Det tar jo ein evighet å lese igjennom alle spesifikasjonane, så eg vil gjerne ha ei liste over meir lettfattelege funksjonar og muligheter.

Nokon som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Av de to DM8000. Men vil du ikke ta en titt på: http://www.dreambox.no/ > Dm800 HD SE istedenfor?

tar en liten bump her..

Nå som Canal Digital har lansert ADB HD PVR 5720 CDX til redusert pris frem til 30. november er det på høy tid å fatte en endelig beslutning.

DM800HD SE koster jo en del mer enn 1500 kr som DC skal ha for den nye dekoderen nå.

Er Dreamboksen virkelig verd en investering på over 3000 og i så fall hvorfor?

Tusen takk for hjelp <3

Lenke til kommentar

Er du ute etter å bare se på TV (med ev. opptak), så er det ikke verdt over 3000.

Liker du å leke med boksen; se værmeldinga, synce e-post, sette den opp som FTP, streame til andre enheter (iPhone, PC osv.) i huset, kanskje reboote den med telnet, styre viftehastigheten, scripte litt, mounte en nettverksstasjon, bytte om tastene på fjernkontrollen...

Spørsmålet du stiller og svarene du vil få på spørsmålet ditt avhenger av hvem som svarer.

Lenke til kommentar

Er du ute etter å bare se på TV (med ev. opptak), så er det ikke verdt over 3000.

Liker du å leke med boksen; se værmeldinga, synce e-post, sette den opp som FTP, streame til andre enheter (iPhone, PC osv.) i huset, kanskje reboote den med telnet, styre viftehastigheten, scripte litt, mounte en nettverksstasjon, bytte om tastene på fjernkontrollen...

Spørsmålet du stiller og svarene du vil få på spørsmålet ditt avhenger av hvem som svarer.

wtf.. skjønte ikke bæret av halvparten av det du skrev her så det er vel i grunnen et godt nok svar...

Lenke til kommentar

Av de to DM8000. Men vil du ikke ta en titt på: http://www.dreambox.no/ > Dm800 HD SE istedenfor?

tar en liten bump her..

Nå som Canal Digital har lansert ADB HD PVR 5720 CDX til redusert pris frem til 30. november er det på høy tid å fatte en endelig beslutning.

DM800HD SE koster jo en del mer enn 1500 kr som DC skal ha for den nye dekoderen nå.

Er Dreamboksen virkelig verd en investering på over 3000 og i så fall hvorfor?

Tusen takk for hjelp <3

Man kan likegodt spørre om det er vært å bruke 1500 på boxen fra DC. Det skal være en tråd her om DC's boxer, og alle problemene med disse. Kansje den du nevner er OK, men DC's boxer har hatt mye feil, pluss sperrer. Du kunne ikke se opptak, uten å ha kort i tuneren. Men prøv heller å finne den tråden, og les selv.

Lenke til kommentar

Man kan likegodt spørre om det er vært å bruke 1500 på boxen fra DC. Det skal være en tråd her om DC's boxer, og alle problemene med disse. Kansje den du nevner er OK, men DC's boxer har hatt mye feil, pluss sperrer. Du kunne ikke se opptak, uten å ha kort i tuneren. Men prøv heller å finne den tråden, og les selv.

Godt poeng det der... fant ikke noen tråd, men det er jo tragisk hvor mye rart de legger inn i boksene sine...

Kanskje det er en investering vi vil bli mer fornøyd med på sikt.

Er det forresten noen garanti for at Dreambox funker med CD i evig tid??

Jeg mener.. det var en som sa at de ville sperre for bruk av alle andre tunere enn de de selv leverte..

Lenke til kommentar

Vi bestemte oss liksågodt for å sitte på hjerdet en stund til og da enten finne en grei Dreambox HD PVR dekoder eller bare bruke den møkka vi har intill videre..

CD har vært til så ekstremt stor irritasjon og vi fant ut det ville være naivt å tro at dette ville endre seg.

Så da er det å finne en tuner som har 2 antenneinnganger siden DM800HD SE bare har en.

Lenke til kommentar

Pdd er det kun DM7025 og DM8000HD som har 2 tunere, kun sistnevnte støtter DVB-S2.

DM7020HD er annonsert, og vil koste rundt 5-6000.

Huh?? to tunere ?

Vi har en parabol, en tv, men på parabolen går det to ledninger som i dag står i PVR dekoderen fra CD.

Kanskje jeg misforsto litt..?

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei har et par spørsmål angående Dreambox som jeg håper noen kan svare på her :)

Jeg har ikke muligheten til å sette opp parabol hjemme, jeg har derimot digitalt bakkenett og en 5Mb nettlinje. Må jeg ha parabol for å ta imot signaler med en dreambox, eller kan jeg bruke Internett og tildels det digitale bakkenettet?

Er det mulig og ta imot utenlandske kanaler, både de som er gratis, og eventuelt de som må betales for? Å er det egentlig noen stor forskjell på de ulike modellen, såfremt du ikke ytrer krav om HD eller opptak ? :)

Lenke til kommentar

Dreamboxer leveres med enten satellitt-, bakkenett- eller kabel-tuner. Så du trenger ikke parabol, nei.

Du vil kunne se alle FTA-kanaler, uansett satelitt, men ikke pay-kanaler selvsagt(?).

Hvilken modell du skal gå for er avhengig av hva slags krav du stiller. Dette kan du lese om litt tilbake i tråden.

Stiller du ikke noen spesielle krav, så skjønner jeg ikke helt hvorfor du skal gå for DB.

Lenke til kommentar

Nyere dreamboxer kan bytte tuner.

S er satelitt.

S2 er satelitt HD.

C er kabel.

T er bakkenett (terestial).

En DM8000 kan spille av endel flere formater en andre dreambokser. Men skal du gå fra internett til dreambox, må du via pc. "Live" fra internett til dreambox, via pc, hadde jeg ikke giddet å prøvd på.

Med satelittuner er det mulig å ta imot gratis kanaler FTA fra utlandet. Det er også (nær sagt selvfølgelig, dreambox er ikke et norsk produkt) mulig å få betalingskanaler. Med abonnement eller andre løsninger.

Jeg synes at det er store forskjeller. Som en eller to tunere. Jeg hadde aldri kjøpt en dm100.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...