MPC Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 (endret) Hei! Prøver å lage ein "Beef wellington" til middag, men trenger "Puff pastry" for å lage det. Har ikkje lyst å lage det frå start men kjøpe ferdig deig frå butikken så det går litt fortare å lage maten. Problemet er at eg veit ikkje kva "Puff pastry" heiter på norsk, så om nokon veit det. Hjelp Har prøvd google translate og andre sånne nettsidar men kjem berre tulle ord ut av det. Takker for alle svar - MPC Endret 14. september 2010 av MPC Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 I Clue får jeg opp norsk oversettelse som "(bakverk) butterdeig", noe som jeg vil tro kan kalles smørdeig. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 butterdeig, kan lages hjemme men de fleste foretrekker å kjøpe det i butikken. Lenke til kommentar
MPC Skrevet 14. september 2010 Forfatter Del Skrevet 14. september 2010 Takker for svar Sida eg allereie har 1 topic oppe, veit dere kva: Flaky pastry heiter på norsk og om det går an å kjøpe det i butikken? Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Får opp butterdeig på det også jeg. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Stekt butterdeig tenker jeg, slik som du ser på wienerbrød at det er flakete. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 "Puff pastry" er jo et helvete å lage hjemme. Forstår deg når du vil kjøpe det ferdig. Hvordan er de ferdige deigene en får kjøpt i butikken? Er det mye tilsetningsstoffer utover hva som er ytterst nødvendig? Er det brukt smør, margarin eller olje? Hvordan er smaken? Lykke til med din beef wellington, da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå