Gå til innhold

Kristoffers Treningslogg

storken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, jeg trodde det samme for sånn et år siden - det er så innprentet i samfunnet at det er skummelt :S

Jeg gikk litt over kostholdet mitt idag forresten. Etter 37 dager på lean-gaining veide jeg nå inn på 74,5 på morravekt (72,8 startvekt), men samtidig har jeg helt klart minsket fettprosenten - tenker kanskje jeg øker matinntaket noe (~200kcal) til jeg er over 76 kg, så blir 7% kroppsfett målet etter det (på 76 kg). 

Kostholdet mitt, slik det er nå, består mye av melk (- faktisk får jeg i meg over halvparten av kaloriene mine fra melk :O ), mye kjøtt, fisk, fugl og potet. Kornvarer og prossesert mat er det veldig lite av(om ikke ikke-eksisterende), det tror jeg kommer av at jeg er blitt veldig glad i å lage mat selv fra scratch pluss at frokost og lunch (der det som oftes er brødmat) ikke er med lengre.

Utenom en liten forkjølelse føler jeg meg veldig bra om dagene. Jeg tenker dra å få tatt en blodprøve hos legen om litt, greit å ha ;)

Lenke til kommentar

Veldig bra kosthold du har, og kult å se at det hjelper :) Selv har jeg stort sett kutta ut alt av hvete. Noen unntak av og til hvor jeg spiser f.eks grovt brød med speilegg, men det skjer skjeldendt at jeg spiser brød. I tillegg har jeg kutta ut så og si alt med sukker, og prøver å få i meg mye grønsaker og frukt. Pleier å skeie litt ut i helgene (lørdag) tho, er veldig glad i sjokolade. Har også blitt en del alkohol de siste helgene.

Følger også periodisk faste, men fettprosenten min er så og si uendra og vekta er nogenlunde stabil, men kryper litt oppover. Synes det er litt kjedelig at fettprosenten ikke går noe ned da. Mulig det har en sammenheng med utskeielsene mine i helgene, men trodde ikke det hadde så mye og si :hmm:

Lenke til kommentar

Mye vanskelig å gå ned i fettprosent enn man skulle tro ja, men det gjør det bare desto større når man finner nøkkelen, og virkelig når målet ;) Har bestemt meg for å gå opp i vekt selv. Er morro å deffe, og få frem litt markerte muskler, men samtidig unødvendig når kroppen trenger en del mer muskler. Tenker ti kilo opp vil være perfekt. Setter sommern 11' som mål :cool:

Kornvarer, type havregryn, er vel brukanes?

Endret av jj_89
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt med kornvarer jeg. Virker kanskje som at jeg ikke tåler gjær, for etter jeg spiser pizza eller brød blir jeg helt ekstremt oppblåst. Om jeg spiser pizza til middag klarer jeg ikke få i meg nok næring den dagen, så ille har det faktisk vært  :ph34r:

Ting som frokostblandinger, durumkebab, havregryn og sauser med mel i tåler jeg helt fint. Trodde kanskje det var gjær i durumkebab, men reagerer ikke på det. Nå er jeg ikke noe spesielt glad i frokostblandinger eller havregryn heller, så det er sagt :p

Lenke til kommentar

Har vært litt sløv med å oppdatere treningsdagene her i loggen, er vel mest fordi det har vært travelt her og den derre forbanna nedtrekken og roinga ikke funka som det skulle xD

Igår, for første gang på lenge, gjorde jeg armhevinger mot vanlig gulv (har brukt slike stands neddi kjellern pga håpløst gulv) - og ble positivt overraska. Kraft fra brystet til å skyte seg opp er definitivt mye mer tilstede, og jeg tar dem med mye bedre form enn før. Før har jeg klart 12-13 armhevinger, men dette med dårlig form. Nå: 18 stk med god form. Hadde jeg gjort det før treninga hadde jeg kanskje skvisa inn 2-3 ekstra, menmen. Morsomt!

Har oppjustert kaloriene på treningsdager til 2800. Styrkeøkningene er fortsatt tilstede i øvelsene, men ikke like mye som før. Målet er 78 kg til 1 januar. Nåværende morgenvekt er 75 kg.

Planlegger å ta en deload i uke 42 - starter på fredag, avslutter mandag.  Null aktivitet tenker jeg meg - siden jeg er en sprinter-type har jeg lett for å trene mye hardere enn det jeg planlegger, så da er det greiest å ta det med ro tror jeg. Kommer til å ligge i kcal underskudd denne uka. 

Lenke til kommentar

Prøvde armhevinger for første gang på lenge selv, etter trening i dag. Klarte rundt 10-12 før og klarte 25 omtrent nå, til tross for dårlig for på benkpressen i dag. :D

Husk høyt proteininntak og lavt karbohydratinntak i deloadingsuka da, hvis du ikke skal miste alt for mye på styrkefronten. Kan være lurt med 1-2 lette økter med gjerne litt andre øvelser. Men totalt hvile er jo også greit hvis du trener veldig mye.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Trener vel ikke veldig mye, men mer enn de fleste. Trener annenhver dag, helkroppsprogram - det har fungert kjempefint så langt.

Går tur med bikkja vår 2-3 ganger i uka, så det blir da ikke til at jeg sitter helt apatisk å ser i en vegg - har også planer om å få rydda ferdig kjellern og gjort noe anna småting. 

Er egentlig mer interessert i rå styrke før volum. Volum kommer som et resultat av rå styrke. Synes også jeg ser positive forskjeller ved folk som er sterke i forhold til folk som "bare" har volum, menmen - kan være noe jeg innbiller meg :p

Lenke til kommentar

Treningsøkt idag. Gikk veldig bra, men merker at knærne og den ene albuen er keen på litt hvile - så planlegger deload til helga.

Dagens økt: (som vanlig 6 reps med mindre det står noe annet)

Knebøy: 40x10, 75, 85, 85, 75, 75

Skråbenk: 13 armhevinger, 18.75, 18.75, 18.75, 18.75 x 4

Overbøyd roing med manual: 18.75 x 10, 30, 30, 30

Begynner å ha mektig lyst til å få fram sixpacken! Ikke bare for magen, men tror også ryggen vinner inn litt V-form om jeg hadde hatt litt lavere fett%.

Lenke til kommentar

Nåja, sjelden jeg ser noen med dårlige magemuskler som markløfter 200 kg. Jeg tenker nødvendigvis ikke rå styrke som i powerlifting, men mer som styrke i forhold til kroppsvekt. 3x kroppsvekt i markløft, der har du målet sitt :p Det er definitivt lettere på rundt 10% kroppsfett i forhold til på 16%.

Jeje, så lenge det er fremgang  :)

Lenke til kommentar

Nåja, sjelden jeg ser noen med dårlige magemuskler som markløfter 200 kg. Jeg tenker nødvendigvis ikke rå styrke som i powerlifting, men mer som styrke i forhold til kroppsvekt. 3x kroppsvekt i markløft, der har du målet sitt :p Det er definitivt lettere på rundt 10% kroppsfett i forhold til på 16%.

Fremgang er alt som teller ;)

Lenke til kommentar

Nåja, det ble ikke mye deload. Dekksesongen har begynt og jeg har begynt å legge om dekk igjen. 10 timer med så godt som konstant bevegelse, med løfting av dekk og felg = tungt! Er helt utslitt nå, skal ha 2-3 uker med på-av jobbing, så treninga blir nedprioritert. Kostholdet skal prioriteres, forhåpentligvis har jeg litt framgang på rygg og fett% ;)

Lenke til kommentar

Leste om en hekkeløper els. som veide 63 kg og løftet nesten 200 i knebøy. Samtidig en villkårlig vektløfter som veide 150kg og løftet over 400. Han første har høyest relativ styrke, men imo er 400kg en god del mer impressive :).

Lenke til kommentar

Leste om en hekkeløper els. som veide 63 kg og løftet nesten 200 i knebøy. Samtidig en villkårlig vektløfter som veide 150kg og løftet over 400. Han første har høyest relativ styrke, men imo er 400kg en god del mer impressive :).

Norske utøvere og relativ muskelstyrke:

Steinar Hoen, knebøy 180 kg, vekt, 82, relativ styrke 2,2

Håkon Sarnblom, knebøy 180 kg, vekt, 84, relativ styrke 2,15

Hanne Haugland, knebøy 120 kg, vekt, 62, relativ styrke 1,95

Ketil Hanstveit, knebøy 190 kg, vekt, 63, relativ styrke 3,05(!)

Lene Espegren, knebøy 105 kg, vekt 53, relativ styrke, 1,95

Geir Moen, knebøy 240 kg, vekt 88 kg, relativ styrke 2,72.

Oppnår man å ta ca. 2 ganger kroppsvekt i knebøy burde man som normal trent være godt fornøyd :)

Hentet fra boken "Styrketrening i individuelle idretter og ballspill".

Endret av Cauldron2
Lenke til kommentar

Hjemme etter 14 timers arbeidsdag som dekkarbeider, jobber der i sesongen. Utenom 30 min sammenlagt lunch + middag er det konstant bevegelse, tunge løft og full fart - tenker jeg raskt kjører igjennom 4-5000 kcal på en slik dag. Har inntatt 3400 kcal idag og fått i meg nesten 200g protein, forhåpentligvis blir det en liten vektnedgang i de neste 2-3 ukene  :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...