Gå til innhold

Kristoffers Treningslogg

storken

Anbefalte innlegg

Veldig kjapp økt i dag

Hangups

Veldig smalt grep, nøytralt: 7+2+2+2+2 (8 pust imellom settene, relativt normal hviletid.) + lat shrugs til failure.

Dec press:

30 kg x10+4+4+4+4+4

Roing, kabel

30 kg x15+5+5+5+5

Beinpress

80 kg til failure (20 ish reps)

Vekt på treningsstudioet: 71,3 kg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan utfører man lat shrugs?

Hører noen som bruker armene til å støtte seg opp. Jeg henger i hvileposisjon og drar meg opp til topposisjon med låste albuer. Altså rører bare skulderbladene på seg.

Altså, det er de første 5-7 cm av bevegelsen du gjør. Den er rent på lats, ikke noe armer eller underarmer ;)

Lenke til kommentar

Langdryg økt med endel øvelser.

Enbeinspress

30 kg x 10

40 kg x 12+5+5+5

Tåhev

80 kg x 20+7+7+7

Hangups, smalt grep

9+1+6 ny pers, men tok meg litt for langt ut på aktiveringssett.

Roing

30 kg x 19+5+5+5+5

Benkpress

45 kg x 8+3+2 meh, brystet vil ikke samarbeide.

Dips

5+4+4

Liggende sidehev

5 kg 13+3+3+3 korte pauser

Palloff press

17,5 kg x5 x5

Lenke til kommentar

Ny jobb som lageransatt på Fagmøbler innebærer mye press over hodet, mye belastning på underarmer og biceps og mindre tid til trening. Tenker prøve å rette opp ubalansen mellom venstre og høyre fot, samt å fokusere litt mer på tøying nå i sommer.

Har også hatt/har noen forelskede uker, så matinntaket har ikke vært helt dt store. Tippa akkurat under 70 kg, men magen begynner å bli rimelig nice.

Lenke til kommentar

:-P jobben tar 9 timer av døgnet, dama tar mer - trivsel :-)

78 kg på 8% bf er mitt langsiktige mål. 74 kg 8% bf er målet til jul. Vurderer å bcaa pulse under jobbinga, men det koster litt. Er blitt litt keen på å virkelig komme ned på 6 ish bf, men det kommer jeg til å bruke sommeren på.. Orker ikke stresse, har det i bkhodet ;-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes du bør fortsette å logge og holde deg aktiv på forumet! :(

Har vært på cruise nå i det siste, akkurat hjemme igjen - opp 4 kg på 6 dager. "Superfylling" av glykogenlagre + magesekk ftw. To dager på kcal underskudd så er jeg ned 3 kg igjen :p Blir nok rolig fra meg nå i sommer, men kommer tilbake til høsten :)

Litt trening blir det, men jobben er aktiverende nok som det er - vanskelig å presse inn noe mer belastning uten å brenne seg ut helt xD

Lenke til kommentar

Kva erfaring har du fått med Myo-reps, kan du anbefale det?

Veldig bra ;) Særlig skuldre (liggende sidehev + belastning fra bryst og ryggøvelser), bryst (forskjellige pushups og dec-press) samt lats har økt veldig i størrelse. Kanskje kommer det noen bilder etterhvert ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bah, vekta går nedover - enda jeg spiser som en satan xD 68-69 kg om dagene. Sixpack, yess. Løshud, faktisk litt mer enn jeg hadde trodd: synes ikke nei, men huden er veldig løs på magen ifht dama. Bidrar vel til at siste 2 ruter ikke er definerte 0:)

Skal ta opp beintrening i neste uke, gleder meg ikke! Kommer til å bli svinetungt. Legger merke til at tåheven har satt sine spor, har fått frem en ganske grei peak - har ikke noe før bilde, men kanskje jeg slenger opp et etter-bilde ;-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Meldt meg ut av det lokale treningsstudioet, tenker trene med egenvekt + kjæresten i noen øvelser inntil jeg finner meg et studio igjen. Skal prøve å få kostholdet litt mer på plass, sommeren har vært preget av 4 kg vektnedgang. Noe kommer vel i form av fravær av kreatin og det at glykogenlagre definitivt ikke er fulle, men det har vært atrofi tilstede ja. Mest merkbart på bryst, er akkurat under 20 armhevinger nå - det er ei god stund siden jeg har klart så få. Bøy er nede fra 105 til 80 ish. Mark vet jeg ikke helt. Regner med at det raskt kommer seg.

Skal trene bein 1-2 ganger og overkropp 3-4 ganger ukentlig. Øvelser som pistol squats, utfall, sprinter og stille høyde kommer til å bli grunnlaget for beintreninga. Armhevinger med ekstra vekt i form av kjæreste, chinups og en eller annen form for skulderpress og roing gir grunnlaget for overkroppen. Kommer til å bruke mye av myo-reps retningslinjer på overkropp. Bein er jeg ikke helt sikker på, skal undersøke litt mer øvelser ;)

Målsetninger:

- Opp på 70 kg igjen (66 atm)

- 20 chinups (10 atm)

- 1 armheving med 45 kg på ryggen (0 atm)

Regner med å nå målsetningene innen av 8 uker.

Lenke til kommentar

For bein anbefaler jeg å lage en dekkslede :) Få tak i noen utslitte gamle bildekk og noe tau, lag en slede, last den opp med vekt og kjør baklengs og forlengs slededrag. Kan laste opp bilde av min hvis du vil. Genial beintrening hvis du ikke har vekter :)

Målet ditt på chin-ups er ganske ambisiøst på så kort tid, spesielt med relativt rask vektoppgang. Dog er ingenting umulig. Hvis du klarer å gå opp mye i rein kroppsmasse, og kontinuerlig trener chins, så fyker antall reps opp selv om du blir tyngre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sant nok Discipline :-) Satser på at jeg har noe muskelminne som får uttrykke seg når jeg begynnner å trene igjen.

Med dette innlegget kan jeg også melde om at jeg enda ikke har kommet i gang med treninga. Skal starte imorra. Har også logget 'all time low' vekt på 64 kg, føles veldig feil xD Rimelig lean, men føler meg ganske for tynn. Skal laste opp bilder ved treningsstart nå snart ;-)

70 kg innen jul hadde vært fint :-)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...