d4fF Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Hei. Jeg har for øyeblikket et Sapphire Radeon HD5870 skjermkort i pc'n min. Dette kortet er en "stock" versjon, altså med standard klokkeinnstillinger og standard vifte/kjøleribbe. Dette kortet er jeg forøvrig kjempefornøyd med, aldri vært noen som helst problemer med det. En gang i fremtiden tenker jeg likevel å kjøpe ett lignende kort som en mulig oppgradering. Se øvrige specs i signatur. Spørsmålet mitt er som følger: Hvis jeg har tenkt å kjøpe et ekstra 5870 har det noe å si hvilket kort jeg kjøper? Kortet mitt er vel blant den første generasjonen av 5870'er som ble produsert ved årsskiftet. De kortene som blir produsert i dag har vel en nyere BIOS installert. Har dette noe å si? Altså; går det smertefritt å bruke to kort med forskjellige BIOS'er`? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 (endret) Det skulle ikke være noe problem å bruke to HD 5870 med forskjellige BIOS, det har jeg selv gjort med HD 4870. Du kan til og med bruke to HD 5870 med forskjellig klokke- og minne hastighet. Det raskeste kortet vil da klokke seg ned til samme hastighet som det "tregeste" kortet. Og det har ikke noe å si om det er kort fra forskjellige produsenter, så lenge det er et HD 5870 kort vil de virke helt fint i Crossfire. Du kan til og med kjøre HD 5870 sammen med et 5970 kort. Endret 14. september 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå