Gå til innhold

Kjøp av pokerPC

Anbefalte innlegg

Hei,

Min 7 år gamle PC begynner å bli noe sliten, og det er på tide å oppgradere. Det PCen primært skal brukes til er poker. Grafikk og lyd er derfor ikke noen store prioritet. De programmene jeg kjører når jeg spiller er:

- Pokerstars: Pokerklienten, opptil 24 bord samtidig.

- Tableninja: Primært et bildegjenkjenningsbasert AHK-script som lar meg bruke tastaturet istedenfor musen.

- Pokertracker: Trackingprogram som lagrer alle hender jeg spiller i en database, samt displayer stats fra databasen på motspillere i sanntid.

PCen jeg har nå begynner å lagge når jeg kommer opp på 14-15 bord og alle programmene kjører. Trackingprogrammet bruker også opptil flere minutter på å displaye stats, og bruker lang tid på å oppdatere disse.

Min foreløpige plan for nytt innkjøp er følgende:

- Hovedkort: Asus P7H55D-M EVO, H55, Socket-1156

- Prosessor: Intel Core™ i5 Quad Processor i5-760

- Minne: Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 4GB

- Harddisk: Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB

Dette har jeg fra før:

- Silverstone mini-kabinett + vifter

- Corsair VX550W PSU

- Massevis av HDD-disker

- Skjermer, tastatur, mus, osv.

Hovedkortet har integrert skjermkort med to utganger, noe som er optimalt for meg. Jeg kjører ikke programmer som krever god grafikk, men er helt avhengig av å bruke to skjermer. Det passer også fint inn i et godt mini-kabinett jeg har fra før, så jeg slipper å bruker penger på nytt kabinett. Eneste problemet med dette kortet er at det ikke har SATA3, og Cruscial C300 sprenger så vidt jeg har lest såvidt lesekapasiteten på SATA2.

Må også ha en SSD-disk til databasen slik at displayet oppdateres raskere.

Ser dette ut til en grei plan for mine behov, eller finnes det bedre alternativer? PCen skal som sagt primært brukes til poker, og må kunne brukes med to skjermer. Greit med muligheter for litt moderat gaming og multimediabruk,men svir ikke av 4000 på et skjermkort for å si det sånn. Ikke noe spesielt behov for å overklokke, og prismessig har jeg egentlig ingen begrensninger. Ønsker i utgangspunktet det som gir mest for pengene, uten å kjøpe MYE mer ytelse enn det jeg trenger.

Setter stor pris på alle innspill.

Endret av kubbekaster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Netshop kjører en del bra tilbud denne uken, ville derfor sterkt vurdert noe sånn som dette:

Hovedkort

CPU

SSD

Minne x2

Vett ikke hva totalprisen ble på ditt forrige oppsett, men 8 GB minne + 6-kjerner er noe som kan være interessant ved slik multitasking. Hovedkortet har også en bedre grafikkløsning samt støtte for USB 3.0 og SATA 3.0.

AMD er også mer fremtidsrettet enn Intel pga intel's relativt frekvente utskift av sokler.

Eneste jeg stusser litt på er støtten for 6-kjerner i Pokerstars klienten, men dette skal CPUen takle greit uansett med Turbo mode funksjon, som klokker 3 kjerner opp 3,6 ghz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...