eigd Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Hei, eg skal bestille meg ein ny pc og har i den anledning satt sammen denne pcen på dustinhome: Håper noen har noen innspill visst det er noe her som ikke ser ut til å passe bra, eller om det er bedre alternativer? Valgte ett x58 kort for eg fant ingen p55 kort med dobble x16 kanaler i sli, har planer om gtx 460 sli i framtida. Blir dustinhome sin studentrabatt trekkt fra i kassa eller må eg sende en mail til de? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 ASUS Maximus III Extreme + MSI Big Bang-Fuzion + MSI P55A Fuzion er tre eksempler på Hovedkort som Støtter SLi i 16x16x modus. De to første koster tilnærmest 3000 kroner, så jeg antar disse er uaktuell? Sistnevnte koster dog rundt 1700 kroner, og kan være et alternativ om du vil spare noen kroner på Intell oppsett. P55A Fuzion Hovedkortet gjør med sin Lucid HYDRALOGIX det mulig å kjøre både SLi og CrossfireX, såvell som muligheten å kjøre både nVidia og ATi skjermkort samtidig på en og samme PC. Noctua har gode vifter, er lite tvil om den saken. Men om man bare skal kjøpe en kabinettvifte, hvorfor ikke da heller kjøpe enda en Fractal Design 1200mm kabinettvifte og spare noen kroner? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 (endret) Jeg mener at hovedkort med støtte for x16 SLi er litt oppskryt, i de fleste spillene er det omtrent ikke forskjell på x8 sli og x16 sli, men ja i noen spill som kjører på relativt høye FPS kan det være en forskjell. Når du første skal kjøre SLi så er det viktigere med en heftig CPU enn x16 over x8, x16 vil mest sannsynlig bare bottlenecke CPU uansett. Denne artikkelen av Tom's Hardware backer opp det jeg sier. Er umulig og hjelpe deg med noe alternativt oppsett så lenge du ikke nevner bruksområde, max budsjett osv. Endret hyperlink : ) Endret 14. september 2010 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
eigd Skrevet 14. september 2010 Forfatter Del Skrevet 14. september 2010 Takk for tilbakemeldinger. Budsjettet mitt er rundt 12000 kr og pcen skal brukes til lett gaming og skule arbeid. Tenkte å kjøpe en pc som holder i noen år også men som kan oppgraderes etterkvert. Den skal også være stillegående, det er ganske viktig. 3000 kr for hovedkort er litt over budsjettet mitt. Er ikkje sikker på om eg skal kjøre i7 eller i5 oppsett. I framtida vil vel de flere kjernene i i7'en bli utnytta bedre? I følge artikkelen virker det jo som att det er best å gå for i7 oppsett pga den bedre cpuen for å få mer ut av sli scaling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå