Gå til innhold

Hjelp til valg av CPU kjøler for OC av i7 860

Keroflux

Anbefalte innlegg

Hei jeg har planer om å overklokke en i7 860 til et sted mellom 3,5 og 4,0 GHz og trenger litt hjelp og råd når det gjelder kjøling. Kabinettet mitt er Antec Nine Hundred Two

Jeg har sett meg ut 3 kjølere som kandidater:

-Noctua NH-U12P SE2

-Corsair H50

-Cooler Master V8

Hvilkje kjøler burde jeg gå for?

Kom gjerne med andre forslag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahh.

Har samme problem selv for min i7. Her er en test av noen kjølere, fant den i kommentarene til H70 testen på hardware.no.

http://www.tweaktown.com/reviews/3491/corsair_hydro_series_h70_cpu_cooler/index6.html

Jeg har nå en U12P (en vifte), den har vært kald og stille på min Q6600 G0. Det som har plaget meg med den er at den er tung og den sitter jo rett på hovedkortet. Jeg har vært ganske så nervøs de gangene jeg har transportert maskinen.

Disse nye vannkjølerene som H50 virker veldig lovende for min del, men det var utrolig mange negative kommentarer under H70 testen. Jeg, som aldri har prøvd slike, forstår ikke det helt. Det er ingenting i veien med kjøleevnen iallefall.

For min egen del satser jeg nok på "Noctua NM-I3 Mounting-Kit" og monterer min U12P på i7en.

Lenke til kommentar

Jeg tror H50 i push pull hadde vert et veldig bra alternativ om jeg monterer radiatoren på viften bak på kabinettet og bruker den medfølgende viften på andre siden av radiatoren.

Er i grunn litt skeptisk til stor luftkjøler på hovedkortet. Vet ikke om jeg har grunn til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...