Keroflux Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Hei jeg har planer om å overklokke en i7 860 til et sted mellom 3,5 og 4,0 GHz og trenger litt hjelp og råd når det gjelder kjøling. Kabinettet mitt er Antec Nine Hundred Two Jeg har sett meg ut 3 kjølere som kandidater: -Noctua NH-U12P SE2 -Corsair H50 -Cooler Master V8 Hvilkje kjøler burde jeg gå for? Kom gjerne med andre forslag Lenke til kommentar
QqdwQRhv Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Ahh. Har samme problem selv for min i7. Her er en test av noen kjølere, fant den i kommentarene til H70 testen på hardware.no. http://www.tweaktown.com/reviews/3491/corsair_hydro_series_h70_cpu_cooler/index6.html Jeg har nå en U12P (en vifte), den har vært kald og stille på min Q6600 G0. Det som har plaget meg med den er at den er tung og den sitter jo rett på hovedkortet. Jeg har vært ganske så nervøs de gangene jeg har transportert maskinen. Disse nye vannkjølerene som H50 virker veldig lovende for min del, men det var utrolig mange negative kommentarer under H70 testen. Jeg, som aldri har prøvd slike, forstår ikke det helt. Det er ingenting i veien med kjøleevnen iallefall. For min egen del satser jeg nok på "Noctua NM-I3 Mounting-Kit" og monterer min U12P på i7en. Lenke til kommentar
Keroflux Skrevet 14. september 2010 Forfatter Del Skrevet 14. september 2010 Jeg tror H50 i push pull hadde vert et veldig bra alternativ om jeg monterer radiatoren på viften bak på kabinettet og bruker den medfølgende viften på andre siden av radiatoren. Er i grunn litt skeptisk til stor luftkjøler på hovedkortet. Vet ikke om jeg har grunn til det. Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Scythe Mugen 2 med 2 Scythe Gentletyphoons 1850rpm eller Scythe s-flex 1600rpm. Lenke til kommentar
Keroflux Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Scythe Mugen 2 ser i grunn veldig bra ut ja Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Scythe Mugen 2 ser i grunn veldig bra ut ja Den er en god del bedre enn Noctua u12p og noe bedre enn h50 å faktisk + den er billigere, men vifta(Scythe slipstream) som følger med har elendig static pressure så du bør kjøpe med noen gode vifter som jeg har nevnt. Lenke til kommentar
Keroflux Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Ja okai, høres veldig bra ut:) da tror jeg det blir Scythe Mugen 2 med vifter som du nevnte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå