Emils. Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Synes det de sa i kampen mellom Move og Kinect er ganske godt sagt. Det med at Move ligner FOR mye på Wii til at folk tenker "må bare ha det", mens Kinect virker anerledes og dermed får folk øynene opp for det. Selv om Move kan gjøre mye av det samme som Kinect, virker Kinect anerledes. Det kan jo faktisk stemme, Move er jo likt Wii, utsende messig. Mens Kinect skiller seg fullstendig ut! Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Kinect skiller seg ikke fullstendig fra andre enheter som har vært på markedet da. Eye Toy er en enhet som lot deg styre med hendene. Riktignok ikke like avansert og kunne ikke beregne bevegelser og dybde like bra. Samme gjelder nok også med Move. Nokså likt Wiimote, men forbedret. http://www.youtube.com/watch?v=au3UJHItYgc Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg syns Sony alltid har vært feige. De var jo sist ute med den nyeste generasjonen konsoller. Og hadde derfor muligheten til å lage noe som er bedre enn det som er gitt ut. Også nå tok de kun og brukte utrolig mye av idéen bak Wii, og gjorde den bedre. Mens Microsoft var først ute! Og de satser virkelig med Kinect. Og de vet jo ikke hvor vellykket dette blir. Jeg likte forresten navnet Natal mye bedre enn Kinect Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Jeg syns Sony alltid har vært feige. De var jo sist ute med den nyeste generasjonen konsoller. Og hadde derfor muligheten til å lage noe som er bedre enn det som er gitt ut. Også nå tok de kun og brukte utrolig mye av idéen bak Wii, og gjorde den bedre. Mens Microsoft var først ute! Og de satser virkelig med Kinect. Og de vet jo ikke hvor vellykket dette blir. Jeg likte forresten navnet Natal mye bedre enn Kinect Sony har alltid fulgt en utgivelsesukluss som har hatt lengre perioder mellom konsollene enn Xbox hadde mellom de første. Sony hadde 6 år både mellom PS 1 og 2, og PS 2 og 3. Sony klagde til og med over at MS ga ut Xbox og Xbox 360 såpass tett som de gjorde, noe som klart indikerer at iallefall Sony mener dette var i MS sitt favør. Xbox kom 2002, Xbox 360 2005 i Europa. Det at de kom ut først denne genereasjonen ga dem en stor fordel da de fikk være på banen et år før de andre konsollene kom ut, og det har nok hatt en del å si for suksessen til konsollen også. MS kunne også ventet med å gitt ut Xbox 360, men de gjorde det ikke, noe jeg tror var veldig lurt av dem. Det er ingenting som er feigt med å komme ut først for å få forsprang, eller sist får å få muligheten til å gjøre tilpasninger og forandringer. Nok engang: Både PS Move og Xbox Kinect har i en viss grad blitt gjort tidligere. Det eneste jeg misslikte at Sony gjorde, var å slenge på det Six Axis-greiene i siste liten som et svar på Nintendo sin bevegelighetstyring. Nintendo har så og si vært først ute med alt når det gjelder teknologi som blir brukt kontrollmessig: Skulderknapper, ristefunksjon, analoge spaker, osv, osv. Synes de som kommer med slik innovasjon bør få tjene på det et par år før andre "kopierer". Nå har både Eye Toy og Wiimote vært ute en stund, og synes det er greit at andre prøver seg. Det er jo tross alt dette som drar markedet fremover og fører til nye innovasjoner. Endret 7. november 2010 av tamarin Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 For casuals tror jeg også Kinect har mer appeal, med tanke på at det er "nytt" for de fleste, mens folk allerede er litt burned out av Wii og ikke ser så mye nytt i PS Move. For hardcore derimot, tror jeg Move tilfører mer og kan bidra til å porte over spill fra Wii, som f.eks No More Heroes, The Conduit og kanskje andre tredjeparts spill som Zack & Wiki og MadWorld i tillegg. Det vil bidra med et enda rikere valg av spill på konsollen. For min egen del skjønner jeg ikke at det skal være så vanskeligere å trykke play/rewind/stop på kontrolleren, enn det er å si "Xbox Stop" eller "Xbox Start". Sure, det er stilig, men den wow-faktoren varer ikke lenge. For at jeg skal kjøpe Kinect vil jeg se et interessant spill som bruker Kinect-kontrollene, men allikevel har litt bredere appell enn bare soccer moms og små barn. Child of Eden ser jo spennende ut, men det kommer til PS3 og Move også, så det spørs om Kinect-versjonen er noe særlig bedre. Etter E3 i år frykter jeg at MS vil ta en helt Kinect-route, og gjøre noe mer ala Wii og først og fremst satse på casuals. Ser faktisk smått litt sånt ut nå, med tanke på at både Bungie og Bioware har blitt independent siden 360 ble lansert. Valve har også begynt å utvikle til PS3, så der er det enda flere hardcore eksklusiver borte. Rare ser ut til å ha gått helt over til Kinect nå også. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Selv om jeg ikke akkurat er stort gira på hverken Move eller Kinect, tror jeg nok Kinect kan føre til en litt mer interessant promotering http://www.youtube.com/watch?v=sUsro0noYtM 2 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Nå er det jo bekrefta at Kinect vil fungere med kontroller frem i tid. Dette vil jo sannsyneligvis gjør presisjonen og mulighetene mye bedre. Vi VET ikke hvordan Kinect vil utvikle seg, pga den har et tonn av muligheter med tanke på hva MS kan få Kinect kamera til å oppdage og utvikle. Men som du sier Maefteda, så er Move noe folk kjenner igjen fra Wii. Kinect er mer mystisk, selv om det ligner på Eyetoy, vil ikke jeg trekke noen sammenligninger i den. Jeg tror om kanskje et par år vil vi se hvem som lyktes og hvem som ikke lyktes. Kan jo forstå at ikke alle vil satse millioner av kroner på spill til Kinect eller Move hvis det ikke selger og har potensiale. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Har Ms disabla voice commands på kinect? Hørta at de gjorde det pga. den ikke opfattet norsk-.... Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Stemmer det, men er ikke noe problem for de fleste av oss å snakke engelsk heller! Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Mongis amrikanere som mener at det går polar-bjørner rundt i gatene... Tragisk, det var lissom 1 av grunnene til at jeg kjøpte kinect.. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Det vil vel sikkert komme ganske raskt uansett. Kan ikke forstå MS om de velger å utelate oss. Lenke til kommentar
Trondenils Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Dagbladet slakter Kinect. http://go.dagbladet.no/go/e/main_pos3_1;afu=www.dagbladet.noa47spill/http://www.pressfire.no/nyheter/Xbox360/2722/Er-dette-egentlig-en-revolusjon-Microsoft Også spillene blir slaktet. Bare tamme wii kopier sier de. Spillene får rundt 2 og 3 i terningkast. Dance central fikk 5 men han mente det er for upresist. Kinect kommer til å bli fullstendig knust av Move i Norge. Move fikk fantastiske kritikker og salget har vært over all forventing. Kinect sports f.eks får bare terningkast 3. Sport Champoions derimot fikk jo 6'ere overalt. Snakker om flause for MS. Endret 8. november 2010 av Trondenils Lenke til kommentar
Trondenils Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Microsoft skyter nesten seg selv i foten når de venter med å slippe det bevegelseskontrollerte sportsspillet «Kinect Sports» en hel måned etter at Sonys «Sports Champions» slår alle verdensrekorder. Men så er det også ganske beskrivende for hele Kinect-lanseringen til Xbox. Tror nok ikke vi vil se mye til Kinect sports på salgslistene nei, Sports CHampions derimot ligger jo fremdeles på topplistene her. Totalslaktes i Dagbladet. Her blir du nærmest kalt idiot hvis du kjøper dette fremfor PS3 Move og sports champions. http://www.pressfire.no/anmeldelser/Xbox360/2715/kinect-sports Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Kan vi få en moderator til å banne Trondenils fra denne tråden? H*n er absolutt IKKE ønsket her av meg Those fucking trolls... *mumble* Lenke til kommentar
Trondenils Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Kan vi få en moderator til å banne Trondenils fra denne tråden? H*n er absolutt IKKE ønsket her av meg Those fucking trolls... *mumble* Så de første anmeldelsene fra de største mediene i Norge er ikke ønsket i Kienct tråden? Er det trolling fordi DAGBLADET ikke liker kinect og spillene? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Det første jeg vil si er, gratulerer. Kinect har blitt godt mottat av Itavisen, spill, gamereactor og andre store spillsider. Det at du finner dagbladet er jo bra! Skal jeg være ærlig mot deg, så foretrekker jeg heller IGN eller Gamespot framfor å høre på en fra DB som får betalt for å være negativ, og i tillegg ha 0 peil. Du som er proff husker vel at DB ga FIFA 11 en 5er, kan du se rundt deg og legge merke til hvor mye klager og boikotting det er? De gir jo faktisk Black Ops en 4er. Så uff, hva skal jeg si, du er ufattelig hjernedød. Begynte å savne at du skulle komme med noe her, og endelig gjorde du du det. Det tok dog 2 dager, sikkert fordi du har lett, lett oggggg lett etter å finne noen som kan gi en dårlige review enn noen andre. Men som Zoro sier, fint om han kan bli banna, gjerne fra alt som har med forum og diskusjoner rundt om. Så det du skrev, DB er forresten ikke den støre spillsida i Norge. Dagbladet skriver piss hver dag, det skjønner gj.snitt nordmannen, uheldigvis regnes ikke du som det. Vet ikke hvor jeg skal plassere dine uttalser. Endret 8. november 2010 av Emils1 Lenke til kommentar
Trondenils Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Spillmagasinet slakter også Kinect. http://www.spillmagasinet.no/article3022758.ece Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Hvis ingen har noe imot det kontakter jeg en moderator når jeg kommer hjem igjen i dag Lenke til kommentar
Jext Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 For casuals tror jeg også Kinect har mer appeal, med tanke på at det er "nytt" for de fleste, mens folk allerede er litt burned out av Wii og ikke ser så mye nytt i PS Move. For hardcore derimot, tror jeg Move tilfører mer og kan bidra til å porte over spill fra Wii, som f.eks No More Heroes, The Conduit og kanskje andre tredjeparts spill som Zack & Wiki og MadWorld i tillegg. Det vil bidra med et enda rikere valg av spill på konsollen. For min egen del skjønner jeg ikke at det skal være så vanskeligere å trykke play/rewind/stop på kontrolleren, enn det er å si "Xbox Stop" eller "Xbox Start". Sure, det er stilig, men den wow-faktoren varer ikke lenge. For at jeg skal kjøpe Kinect vil jeg se et interessant spill som bruker Kinect-kontrollene, men allikevel har litt bredere appell enn bare soccer moms og små barn. Child of Eden ser jo spennende ut, men det kommer til PS3 og Move også, så det spørs om Kinect-versjonen er noe særlig bedre. Etter E3 i år frykter jeg at MS vil ta en helt Kinect-route, og gjøre noe mer ala Wii og først og fremst satse på casuals. Ser faktisk smått litt sånt ut nå, med tanke på at både Bungie og Bioware har blitt independent siden 360 ble lansert. Valve har også begynt å utvikle til PS3, så der er det enda flere hardcore eksklusiver borte. Rare ser ut til å ha gått helt over til Kinect nå også. Jeg er rimelig sikker på at hverken Move eller Kinect kommer til å bli assosiert med hardcore spill. Dette produktet blir markedsført mot det ekstreme casual markedet, og for å få noen ordentlige salgstall på spill må jo kundebasen eie tilbehøret for å kunne kjøpe spillet. Sony og Microsoft tenker jo penger som alle andre, dette virker ikke logisk i det hele tatt salgsmessig. De kan heller ikke risikere å endre markedsstrategien sin, de har allerede sett at denne strategien har fungert for Nintendo. Kjører de plutselig reklamer for avanserte spill vil alle fotballmødrene klø seg i hodet og tenke at det kanskje ikke er noe for de allikevel, noe de sikkert frykter som pesten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå