Gå til innhold

Kinect - Tråden


Wutwut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok nettopp å bestilte meg Kinect. Håper plassen er god nok på rommet der Xboxen er plassert. Har hatt Wii på rommet tidligere, det funket veldig bra. Så tror nok det er samme greiene på Kinect.

Du trenger ca 3 meter med åpen plass forran tv`n til kinect, og ca 2 meter i bredden.

Usikker på hva manualen sier, men det er de erfaringene jeg har gjort meg i hvert fall...

 

WII krever betydelig mer enn det, jeg måtte ommøblere stua for å få spillt med Kinect, med WII fungerte det ypperlig slik jeg hadde det før...

 

Så, ja, det er stor forskjell...

Lenke til kommentar

Med Wii peker du med wiimoten på sensoren på TV'n. Derfor har ikke avstand noe å si, det blir som å peke fjernkontrollen mot TV'n.

 

Kinect derimot, dekker et stort område med tusenvis av infrarøde prikker (kan ses gjennom infrarødt kamera/kikkert), og hvordan du beveger deg inni feltet med prikker leses av kinecten. Det er så mange prikker du dekkes av, at kinecten "ser" deg som en slags strekmann i 3D.

 

Derfor vil ikke alle bevegelser registreres hvis du står eller vifter for nært skjermen, da du ikke står innenfor "prikke-området". Så det er HELT forskjellig virkemåte fra Wii.

 

Du holder jo ingenting i hendene (i motsetning til Wii og PS Move) for å registrere bevegelsene dine.

Her har en filmet gjennom nattkamera hvordan rommet "mappes" av Kinecten.

 

http://www.youtube.com/watch?v=E-x8Mn1l3rA

 

Du ser tydelig sonen den opererer innenfor.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Yeah, og bruker du prosjektor og lerret i stedet for TV i et rom med normal takhøyde, stå for guds skyld ikke like under prosjektoren når du holder på.

Jeg gjorde det og stanga huet i prosjektoren, gikk heldigvis bra med oss begge, men måtte stoppe spillet for å finjustere den tilbake til opprinnelig posisjon. :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Rise of Nightmares kanskje? Det kommer i løpet av sommeren. Den raske lanseringsdatoen gjør dog at jeg frykter for kvaliteten til spillet. Vi får bare vente og se.

 

 

The Gunstringer ser ut til å bli et underholdende XBLA-spill, men ikke forvent deg en innviklet historie. Planen er at det vil dukke opp på XBL i løpet av våren.

 

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som har sett dette? Som forventet selvfølgelig, men ta en titt .. "Avatar Kinect"

 

Det + noe sims preg = :thumbup: (/Real Life) :)

 

Ingen dato på når dette vil komme, tror heller ikke med noen av de spillene som Rise of Nightmares heller. Men gleder meg til Forza 4 og andre spill hvor det vil være mulighet for å bruke Kinect til mini-games og andre små-ting i spillet :)

Lenke til kommentar

Jeg syntes bade Minecraft og Fable til Kinect hørtes bra ut :D Tror det er noe som jeg skal skaffe meg når den tid kommer, og Forza 4 med Kinect støtte kan jo muligens bli litt bra? :p Tenker hvertfall jeg :p Så også Ghost Recon komme med støtte men vet ikke akkurat hvor bra dette vil funke ..

 

 

Minecraft med Kinect

http://www.youtube.com/watch?v=RsQhx-VXpjA

 

Fable: The Journey med Kinect

http://www.youtube.com/watch?v=7nhhUlOurG0

 

:) :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...