Pubé Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Kinect har mer potensiale enn det som blir utnyttet, det er jeg bombesikker på Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Her er 5 ting Microsoft kan gjøre for å forbedre Kinect: 1. Mere enn 25% kontroll i xbox Dashboard menyene. Voice-kontrollen er totalt ukonsistent, noen menyer kan man snakke til, mens andre kan man ikke. Kan bruke voice kommandoer til noen ting i Zune, men ikke til andre ting. Det er som en TV som har voice kommandoer, men å finne ut at de bare funker på RTL+ og NRK3 på nattchatten. Samme med håndkontrollene. Jeg kan vifte med hendene for å browse meldinger fra venner, men jeg kan ikke vifte med hendene for å motta en invitasjon til videochat. Jeg kan bruke håndkontroll for å browse i Kinect-menyene i dashboard, men ikke for å browse i Xbox marketplace. 2. Stemme-spesifikk stemmegjenkjenning Kinect kan skille mellom min stemme og din stemme. Den bare gjør det ikke. Så hvis jeg starter en film med "Xbox play" kan kompisen min stoppe den med å si "Xbox pause". Microsoft sier "We want the people around the room to have control". Jeg sier "Jeg vil ha muligheten til å være den eneste som er i kontroll, hvertfall". Så kan ikke andre avbryte ting jeg starter på moro skyld. 3. Ingen knapper? Hva med spill som har meningsfull voice kontroll da? Mens vi nevner snakking, jeg kan bable ivei til xbox menyene mine, men jeg kunne like godt ha snakket til en Playstation3 eller Atari2600 når det kommer til spill. Knapt noen av launch-titlene har stemmestyring, alle venter på gesture kontroll. Å oppkalle panteren sin etter LL Cool J i Kinectanimals er ikke akkurat meningsfull stemmekontroll.. Hvorfor kan jeg ikke endre kameravinkel i et spill med stemmen? Eller aktivere turbo på bilen min? Hvorfor må jeg bryte armene inn i diverse rare stillinger? Gi oss mere stemmekontroll i spillene, please, som erstatter de manglende knappe-kontrollene. 4. Forbedre "pause" funksjonen Det er en gesture som er standard for alle kinect-spill. Høyrearmen peker nedover, venstre armen rundt 7-8. Dette pauser alle spill. Men hva ellers skjer når man gjør dette? Alt mulig rart fra spill til spill. Hvorfor er den trygge sølvfarga guide knappen, som popper frem den vanlige dashboard-menyen erstattet med noe så mystisk? Kan de ikke lage flere standard gestures? En som skipper cutscenes ved å vise fingern f.eks.? 5. Vis meg hvor mye plass jeg egentlig trenger Kinect trenger mye plass. Det vet vi. Men alle som kjøper en Kinect eller et nytt spill lurer på om de har nok plass til det i stua. Under oppsettet, der den gjenkjenner ansikts features eller i spilloppsett som viser om jeg står for nært eller for langt unna TV'n, hvorfor kan de ikke komme et bilde av stua mi, med møbler som evt må flyttes på er merket med rødt? Kinect dekker jo hele rommet i små lysprikker uansett, så den har full oversikt over ting som står i veien. La meg se hvor mye sofaen min dekker spillområdet til Dance Central. Hvis Kinect kan se og bedømme rommet mitt, la MEG se hva den ser også, så jeg kan flytte ting som er i veien, og vite om å justere boksen litt opp eller ned vil ødelegge for det neste spillet jeg setter inn eller ikke. Endret 13. november 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Kinect er ikke i nærheten å ha like mye verdi som en Wii pr nå. Wii har vært ute på markedet i 4 år nå og har bygget seg opp et spillbibliotek som Move og Kinect ikke kommer til å ta igjen på en god stund, eller kanskje noensinne. Super Mario Galaxy alene er nok til å foretrekker Wii. Legg til SSBB, Paper/Super Mario, Kirby, DK, Zelda, Madworld, No More Heroes, Metroid Prime, Goldeneye, Boom Blox, Okami, Sin and Punishment og Muramasa også, så ser man at Wii sannsynligvis vil ha bedre spill tilgjengelig enn Move og Kinect, ihvertfall denne generasjonen. Fin post Bytex, sikker mange små feil og mangler med Kinect som trenger patching, det er bare å forvente. Heldigvis er Microsoft flinke til å vite hav kundene deres vil ha, så dette blir nok bedre i fremtiden. Kinect har haugevis av potensiale, men med bare Dance Central som en skikkelig bra tittel hittil og med tanke på at prisen til Kinect kommer til å bli lavere innen den har mange gode spill, så ville jeg ventet med å kjøpe den riktig enda. Her er en artikkel om FM4 og dens bruk av Kinect, som hvertfall gjorde meg litt hypet. Link Tanken på å bruke Kinect til å sette seg inn i en Ferrari er veldig fristende Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Man vet jo aldri. Wii har jo utrolig dårlig maskinvare, så mulighetene for hvor avanserte spill kan være er dårlig. Wii har så elendig maskinvare at til og med iPhone vil klare å dra bedre spill enn det Wii klarer. http://www.gamer.no/artikler/20789/-iphone-er-kraftigere-enn-wii/ Sier ikke at Wii er noe dårlig maskin, men de har tross alt fire års forsprang. Og man merker at folk nå kjøper Move og Kinect fremfor Wii. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Sonic-spillet har jo også horribelt ødelagte gesture kontroller..bruker mere tid på å stange i veggen enn å gjøre det man skal gjøre. SNES har mye dårligere hardware enn xbox 360, men mange av spillene er fortsatt milevis bedre. Det er ikke BARE grafikk det står på vettu. Endret 13. november 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 I 2010 er det mye som står på grafikk, men med kraftigere maskinvare er spillene bedre. Det burde være lett å skjønne. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Gameplay trumfer alltid grafikk og kapasitet, og på gameplay-fronten er Nintendo veldig gode. Akkurat nå er vel Wii litt ut, mens Move/Kinect inn i markedet, men jeg ser bare på hvilken platform som har best titler pr nå. Der er det ingen tvil om at Wii har et godt forsprang. Veldig spent på hva Kinect og Move kan gjøre da, og jeg forventer at de begge er med også til neste generasjons konsoller. Hadde vært morro å ha en tidsmaskin og sjekket ut hvordan spillene er til de forskjellig platformene da. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 http://www.vg.no/spill/artikkel.php?artid=10018896 Hvordan kan VG gi dette spillet en 3er? Nå har vel seg sånn at Dance Central og Kinectimals blitt spillene som faktisk er de beste til Kinect. Så og si alle er enig om at det er ihvertfall 8/10. Men VG klarer en 3er? Har jo sett intervjuer med dansere som sier spillet faktisk fungerer og er et godt dansespill. Det VG skriver er «Dance Central» har for mange bra dansespill å konkurrere med til at det klarer å hevde seg. Vel må si at norske spillanmeldere imponerer meg mer og mer. De gir jo også Joy Ride en 4er, noe som burde si det meste. Jesus.. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Fra anmeldelsen på VG: "Uheldigvis for «Dance Central» prøvde jeg «Singstar Dance for ikke lenge siden, og var jublende fornøyd. Dette føles litt simpelt i forhold, selv om det ikke er noe direkte dårlig spill." Utifra hva jeg har hørt om Singstar Dance, så har du ingen mulighet til å se hvilke bevegelser som blir de neste, noe som fører til at du nesten må pugge alle dansene så du kan dem utenat. Da spillet kun ser ut til å bruke kontrollen til å måle bevegelser, holder det at du står stille og beveger litt på kontrollen. På IGN så de at det var et morsomt tillegg, men man ikke trengte mer enn Youtube for å få nokså tilsvarende danseopplevelse: "The dancing is a fun addition, but it's just barely a step above the mimcry you could do with a YouTube video in your living room." Om dette spillet ender opp med å få mer i karakter enn Dance Central rundt omkring, er det nok neppe på grunn av dansebiten. Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Jeg og ungene prøvde bowling på Kinect i dag. Det var morsomt for både far og unger. Til og med 3åringen fikk taket på det etterhvert. 5åringen synes også det var gøy. Jeg gleder meg derimot til Star Wars! Nå må vi bare mase nok på mor slikt at vi kan kjøpe en Xbox Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Prøv Dance Central. Null lag. Stop whining. Hei, pus. Jeg har Dance Central. Kanskje ikke rart det ikke lagger, når det ikke er noen animasjonsfigur eller noen ting i spillet som hermer etter bevegelsene dine da! Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Fra anmeldelsen på VG: "Uheldigvis for «Dance Central» prøvde jeg «Singstar Dance for ikke lenge siden, og var jublende fornøyd. Dette føles litt simpelt i forhold, selv om det ikke er noe direkte dårlig spill." Utifra hva jeg har hørt om Singstar Dance, så har du ingen mulighet til å se hvilke bevegelser som blir de neste, noe som fører til at du nesten må pugge alle dansene så du kan dem utenat. Da spillet kun ser ut til å bruke kontrollen til å måle bevegelser, holder det at du står stille og beveger litt på kontrollen. På IGN så de at det var et morsomt tillegg, men man ikke trengte mer enn Youtube for å få nokså tilsvarende danseopplevelse: "The dancing is a fun addition, but it's just barely a step above the mimcry you could do with a YouTube video in your living room." Om dette spillet ender opp med å få mer i karakter enn Dance Central rundt omkring, er det nok neppe på grunn av dansebiten. Vell, dansingen er jo helt forskjellig da.. Virker litt mere flytende på Singstar. På Singstar danser du selv på skjermen og så skal du gjøre noenlunde de samme beveglesene som danseren. På Dance Central har du en avatar på skjermen som danser, samtidig som du gjør Quicktime Evenets for poeng. Er vell ikke overraskende at folk liker forskjellige ting, hun likte jo også låtutvalget mye bedre på Singstar også. :-/ Endret 14. november 2010 av KongRudi Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 lurer på om anmelderen er en anti xbox fan. Og både kinect og spilla dens er bare dritt.. Det er min erfaring av anmelderene, spesielt vg.. Min mening er at kinect har stort potensiale, og det kommer nok til å forbedre seg mye mere enn nå. Og hvilke andre konsoller har klart å lage beveglige spill uten noen som helst kontroller?? Jeg synes personlig kinect og spillet som fulgte med var helt rått.. Veldig morsomt, det samme var Joe Ride kinect, eller hva det het igjen. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 lurer på om anmelderen er en anti xbox fan. Og både kinect og spilla dens er bare dritt.. Det er min erfaring av anmelderene, spesielt vg.. Og hvilke andre konsoller har klart å lage beveglige spill uten noen som helst kontroller? Utifra fokus rettet mot konsoller på siden så kan det nesten virke slik. Kinect-spillene har derimot ikke fått dårlige karakterer, ser ut til at de fleste av dem har fått 4 av 6 som er en bra karakter. Sjekket et par andre eksklusiver. Halo: Reach har fått 5, SC:C har fått 5, GoW1 har fått 6, så det ser jo ikke ut som om de ikke gir karakterer som fortjent. Spill som kun benytter seg av slike tillegg som Kinect og Eye føler jeg ofte får litt mini-game-preg over, og tror det skal godt gjøres å få 6 av 6 på slike spill. Playstation 2 og 3 har bevegelige spill uten kontroll, men ikke like imponerende som Kinect. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Dance Central fikk bare 3er av VG. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Det har jeg ikke prøvd enda, men ser utrolig kult ut.. Synes vg bør få seg ny anmelder =) hehe Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Dance Central fikk bare 3er av VG. Man bør ikke henge seg for mye opp i kun karakteren, og det kan være lurt å lese en anmeldelse fra noen som ikke likte spillet for å se om de har kommet med punkter andre anmeldere ikke har kommet med, men anmeldelsen var utrolig kort, så det var litt vanskelig å få et helhetsinntrykk av spillet. Det er uansett alltid lurt å sjekke flere sider for å få flere inntrykk av et spill om man er usikker på om man bør kjøpe et spill eller ikke. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Det har jeg ikke prøvd enda, men ser utrolig kult ut.. Synes vg bør få seg ny anmelder =) hehe VG søker tre anmeldere på freelancer-basis, tror siste fristen er i dag, så er bare å søke om du er interessert Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Dance Central fikk bare 3er av VG. Man bør ikke henge seg for mye opp i kun karakteren, og det kan være lurt å lese en anmeldelse fra noen som ikke likte spillet for å se om de har kommet med punkter andre anmeldere ikke har kommet med, men anmeldelsen var utrolig kort, så det var litt vanskelig å få et helhetsinntrykk av spillet. Det er uansett alltid lurt å sjekke flere sider for å få flere inntrykk av et spill om man er usikker på om man bør kjøpe et spill eller ikke. Men han sammenligner det med Singstar Dance. Så derfor gir han det ikke bedre karakter. Uansett er vel det den dårligste karakteren som er gitt til spillet. De fleste ligger på terningkast 4/5 eller 8/10. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Dance Central fikk bare 3er av VG. Man bør ikke henge seg for mye opp i kun karakteren, og det kan være lurt å lese en anmeldelse fra noen som ikke likte spillet for å se om de har kommet med punkter andre anmeldere ikke har kommet med, men anmeldelsen var utrolig kort, så det var litt vanskelig å få et helhetsinntrykk av spillet. Det er uansett alltid lurt å sjekke flere sider for å få flere inntrykk av et spill om man er usikker på om man bør kjøpe et spill eller ikke. Men han sammenligner det med Singstar Dance. Så derfor gir han det ikke bedre karakter. Uansett er vel det den dårligste karakteren som er gitt til spillet. De fleste ligger på terningkast 4/5 eller 8/10. Kristine er forresten et jentenavn. Uttalelsen angående Singstar Dance virket som en kort promotering av spillet slik det var skrevet. Spillverket har gjort det samme tidligere i Xbox sitt favør, og slikt vil nok forekomme begge veier både her, på VG, så vel som andre sider. I og med at Dance Central er et spill som benytter seg av en metode å lese bevegelser på som skiller seg ut ifra andre dansespill, så hadde det kanskje vært litt interessant å fått en oppsummering og lest hva som fungerer bedre og dårligere. Det å basere sine erfaringer på et spill basert på erfaringer fra andre spill i samme sjanger derimot, vil jo være nokså naturlig. Gjennomsnittlig karakter for Dance Central ligger på 84.47%, og laveste jeg har sett så langt er fra GamesTM som ligger på 7 av 10. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå