Gå til innhold

Kinect - Tråden

Wutwut

Anbefalte innlegg

Men hvordan er speech på denne? Funker det om man snakker engelsk? Norsk?

Hva kan man evt styre med stemmen??

Har kjøpt kinect, og skal inn å koble den opp etterpå =) Bare dusje først.. wee

jeg får frem speech når jeg kobler meg på usa kontoen, fungerer knall. forstått alt jeg sier

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er optimalt å stå 1.8 meter fra sensoren. Herfra bør man vel ha en god meter til hver side, pluss kanskje litt mer å gå på bakover.

Du kan vel kanskje se for deg en firkant som er 2x2 m. Eller er det andre som mener noe annet?

Så, en 2x2meter firkant 1,8m unna tv`n med andre ord?

Det var litt mer enn det jeg trodde, 3,8x2m er vel det kinect krever av plass da med andre ord...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Hvis du skal ha 1,8m unna sensoren er det ikke stor plass du har å gå på. Selv har jeg plass nok og bruker faktisk ihvertfall 2,5 meter bak, noe som er anbefalt. Da du kan bevege deg litt frem og tilbake og siden. Men 1 meter til siden burde fint holde. 1,8 i lengden synes jeg er for lite, selv om det er det kinect krever. Man får btw ikke utnytte 2 playern på den avstanden. Men kan virkelig ikke se for meg mange som har en stue på 2 meter.

Vi som er så heldig å bor i Norge vil ikke få speech før våren 2011, men mindre du gjør som andre og kobler deg til US konto. Grunnen MS bruker til dette er at dialekter og talemåter osv skal gjøres best mulig så den forståes bedre. Noe som er ganske dumt da de kaller Xbox 360 en hardcore maskin og regner da med at de fleste er vant til engelsk, men nok om det.

Etter en dag med masse morro er jeg faktisk overraska over Kinect. De som har slakta det må ha glemt hva morro er, for den gir deg faktisk underholdning. Alene eller sammen med andre!

Selv om Adventures kanskje blir ensformig i lengden, blir ikke Kinect Sports det!

Har ei søster på 8 år som prøvde det i dag. Ble ikke lett å få tilbake Xboxen for å game litt COD da nei! Hun har heller ikke noe særlig problemer med å forstå Kinect, og det virker som også de yngste koser seg med Kinect. Så Kinect gjør jo xboxen mer allround, noe som jeg tror er bra! Da Xbox garant vil tjene inn noen kroner på dette!

Vel, knall fornøyd så langt! Fungerer som den er lovet, bare savner at man kan snakke. Men er ikke noe must for meg!

Vil også bare si at den faktisk kjente igjen ansiket på meg og søstern hver gang vi prøvde! Det er litt fett da : )

Lenke til kommentar

Har ei søster på 8 år som prøvde det i dag. Ble ikke lett å få tilbake Xboxen for å game litt COD da nei! Hun har heller ikke noe særlig problemer med å forstå Kinect, og det virker som også de yngste koser seg med Kinect. Så Kinect gjør jo xboxen mer allround, noe som jeg tror er bra! Da Xbox garant vil tjene inn noen kroner på dette!

Perfekt som julegave for de små med andre ord :)

Får vurdere Xbox+kinect til 10-åringen(niese) i familien kanskje...

Jeg har ikke så ekstremt stor stue, forumveilederlønna er ikke akkurat mye å skryte av :p

Men, 2,5 meter skal jeg nok få til, men det må nok litt om-møblering til.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Wii selger da spill til 600 og de er da enkle de og.

Less is more er det vel noe som heter. Ihvertfall når det kommer til kinect. Vil helst ikke ha spil til kinecten min der jeg må 10 på 1 gang. Enkel morro fungerer fint det syntes jeg. Nå vil jeg bare se noe nytt. Star wars + forza kan jo bli bra.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Kinect igår, og syns det fungerer akkurat så bra som jeg forventet. Med andre ord, helt ok. Kjøpte ikke med noe spill, så har bare fått testet Kinect Adventures, men det er overraskende moro!

Jeg ble derimot utrolig skuffet da jeg, etter å ha koblet opp sensoren, skulle teste voice commands.

"XBOX"!.......... Ingenting skjedde.

Tenkte det var innstillinger eller noe, men neida. Hopper på nett og ser det kun er tilgjengelig i en håndfull land. LÆTTIS! Skulle kanskje visst dette på forhånd, men anså det rett og slett ikke som en mulighet at MS ville FJERNE denne funksjonen. Jeg vil uansett mye heller ha engelsk enn norsk, som sikkert implementeres ved en dash update til våren. Jaja... rare greier.

Et spørsmål... Leser, og ser, at folk har tilgang til demoer av andre spill på kinect Adventures. Jeg klarer ikke finne disse noe sted. Er det også fjernet fra EU-utgaven?

Lenke til kommentar

Hvis du hadde lest litt lengre oppe kunne du sett at det bare er å endre locale til amerika eller england. Så kan du bruke stemmestyring.

Jeg har egentlig alt for lite rom og skjerm til kinect. Skjermen er på 25.5" og jeg kan ikke gå lengre enn 2 meter bakover.

Så nå tenker jeg på å kjøpe en TV og ha den i en del av rommet der det er bedre plass

Lenke til kommentar

Hvis du hadde lest litt lengre oppe kunne du sett at det bare er å endre locale til amerika eller england. Så kan du bruke stemmestyring.

Jeg har egentlig alt for lite rom og skjerm til kinect. Skjermen er på 25.5" og jeg kan ikke gå lengre enn 2 meter bakover.

Så nå tenker jeg på å kjøpe en TV og ha den i en del av rommet der det er bedre plass

Hvis jeg hadde lest litt lengre opp!? Du vet kanskje ikke, men det virker kun når konsollen er offline. Med andre ord ubrukelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...