Gå til innhold

Kinect - Tråden


Wutwut

Anbefalte innlegg

Den store Kinect tråden!

big_180_kinect1.jpg

 

Velkommen til Kinect tråden. Her skal alt om Kinect, spillene, o.l diskuteres. Alt og ingenting om Kinect kan diskuteres, her blir også en slags hoveddiskusjon om Kinect. Legger gjerne linker til sider, og (kanskje) linker til andre poster, om det er forespørsel om det. Vet ikke om det blir noe interrese rundt posten, men vi får da se.

 

Rules

- Ikke spam

- Hold dere til trådens tema

- Respekter andre forum brukere

 

Si ifra hvis det er regler som mangler

 

 

Linker

- Om Kinect

- VG Artikkel

- Priser og spill

 

Si ifra om det er en link jeg skal legge ut

 

 

Andre Viktige Kinect-Tråder

 

 

Si ifra om det er en tråd jeg skal legge ut

 

 

 

 

 

Let's talk some Kinect!

- NiiiK

Endret av JT_NIKO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt at det skal komme mer hardcore spill etterhvert, men at det vil ta en liten stund før det kommer. Har jo også hørt at noen vanlige spill vil få mulighet til å bruke Kinect i forskjellige sammenhenger og til forskjellige funksjoner. F.eks Fable III, som jeg tror det er stor sjanse for at det blir mulighet for Kinect i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Det jeg vil når jeg sitter på sofaen og spiller Fable 3 er IKKE å måtte reise meg og veive rundt med kroppen.

 

Kall meg old school men jeg fatter ikke poenget med noe av dette motion control greiene.

 

 

barna dine vil ikke ut å bevege seg de vil bare spille. gamlinger kan bowle i stua.

Lenke til kommentar

Jeg satt inne og spilte NES og SNES enormt mye i min barndom, men vi var fremdeles også ute og lekte. Kan ikke helt se at det er noe større problem i dag enn det var før.

 

Om gamlinger vil bowle i stua så kjøper de seg en Wii, ikke en Xbox360. Microsoft må lage produkter til sin egen spillerbase, ikke kaste millioner på å prøve å stjele kunder fra et allerede etablert firma spesialisert i elendige motion-control småspillsamlinger.

 

 

Jeg eier i tillegg en PS3, men bruker den ekstremt sjelden ettersom jeg er mye mer glad i Xbox360'en min. Dessverre skjønner Sony litt mer av poenget med å lage motion-control utstyr som faktisk har potensiale til å kunne brukes til avanserte spill.

 

En kontroller som opererer som en forlenging av armen din og fungerer 1:1 i et 100% tredimensjonalt miljø er mye mer imponerende enn en oppgradert EyeToy i mine øyne.

Lenke til kommentar

Vet at det er en del av "nerdene" inne på forumet her som liker og slenge seg ned i sofa'n og game. Og jeg har ingenting i mot det fordi jeg syntes det er ganske chill selv, men poenget med tråden var for de som var intrisert. Og jeg tror det kan bli ganske kult, men det er selvfølgelig ikke alle som syntes det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil ikke kalle meg selv "pro gamer" selv om jeg ønsker mer dybde i et spill enn fysisk veiving med armene og hopping.

 

 

Muligheten er absolutt der med spill som dette, selv om vi ikke har noe som helst peiling på hvordan gameplay fungerer. Er litt bekymret over begrensningene i teknologien til Kinect, men tiden vil vise om det blir noen engasjerende spill eller ikke.

 

Gleder meg uansett til alt launch søppelet er ute av bildet og vi får se noen anmeldelser av ordentlige spill fra ordentlige spillstudioer.

Lenke til kommentar

Fikk testa Kinect i går på Oslo City. Så langt er ikke jeg imponert. Altfor dårlig registrering av bevegelser, pluss merkbart mye lagg i forhold til det du gjorde og når det skjedde på skjermen.

Jeg prøvde et raftingspill, og når jeg hoppet irl så skjedde ikke hoppet på skjermen før bort i mot ett sekund etter mitt hopp.

Noen andre som testet bowling på den andre skjermen sleit til tider med kula, de gjorde kastebevegelsen men på skjermen så bevegde kula seg bare mot høyre og venstre mens figuren fortsatt holdt fast i den.

 

Mitt inntrykk etter testen var at dette er noe man forventer å finne i en arkadehall.

Nei, dette var rett og slett skuffende greier.

Lenke til kommentar

Om du leser reviews så opplever de det samme som deg, med en laggete opplevelse på Kinect Adventures og de andre minispillene. Noen var verre enn andre. Rart de kjører demo på noe slikt men det er kanskje ikke noe annet tilgjengelig.

 

Opplevelsen endret seg derimot stort når de spilte på ordentlig software som Dance Central.

 

Men problemet er heldigvis ikke hardwaren så forvent bedre opplevelser etterhvert som softwaren blir bedre! :)

Lenke til kommentar

Fikk testa Kinect i går på Oslo City. Så langt er ikke jeg imponert. Altfor dårlig registrering av bevegelser, pluss merkbart mye lagg i forhold til det du gjorde og når det skjedde på skjermen.

Jeg prøvde et raftingspill, og når jeg hoppet irl så skjedde ikke hoppet på skjermen før bort i mot ett sekund etter mitt hopp.

Noen andre som testet bowling på den andre skjermen sleit til tider med kula, de gjorde kastebevegelsen men på skjermen så bevegde kula seg bare mot høyre og venstre mens figuren fortsatt holdt fast i den.

 

Mitt inntrykk etter testen var at dette er noe man forventer å finne i en arkadehall.

Nei, dette var rett og slett skuffende greier.

Er det mulighet for å prøve Kinect på Oslo City? Isåfall i hvilken butikk? Må sjekke :p

Lenke til kommentar

Ingen butikk, det var Microsoft selv som hadde stand i første etasje der med kaffebaren og narvesen :p Så det er nok en mulighet for at de ikke er der lengre.

For noe dritt! Men vil vel tippe at på release vil det være en god del butikker som har det ute, så man kan prøve det. Håper jeg. xD Uansett er jeg pretty sure jeg skal ha Kinect, har også hørt litt mer om de mer ordentlige spillene som ikke bare er basert på mini-spill, og de høres kule ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...